Protect rodpod RVS-versie(namaak Proline)


Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

20-06-2004 16:05

Beste vissers,


De rodpod in kwestie is incl. buzzerbars zag ik op de site van Ultimate.....
Kunnen daar ook andere buzzerbars op( goalpost of iets dergelijks)want de bevestiging van de buzzerbars ziet er niet jofel uit....Ben aan t twijfelen voor een nieuwe rodpod maar mn voorkeur ging uit naar de pod van Solar maar die kost me een vermogen( €340,- :o ) Aangezien er al een aantal positieve reactie's over deze Ultimate rodpod is ben ik toch best benieuwd :D En het is voor een rodpod erbij om wat lager te kunnen vissen :P

Hebben jullie andere tips voor andere buzzerbars op deze rodpod??Het zogenaamde goalpost systeem of iets anders??En natuurlijk de positieve en negatieve ervaring betreft de rodpod! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Michael Voormeulen
Berichten: 338
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

20-06-2004 17:30

Koen,

De nieuwe serie rod pods van Fox zien er wle goed uit.
Die horizon voldoet denk helemaal aan jou eisen!

Mzzls

Michael
TargetBaits & Tackle
Reach your target today!

http://www.TargetBaits-Tackle.com
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

20-06-2004 18:54

eeen website van ultimate?
en dat weet ik niet een geef eens een linkje :D
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

20-06-2004 18:55

Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

20-06-2004 19:20

Tja,

Meer dan een jaar werk weer helemaal om zeep geholpen. Ik heb namelijk zelf de PL rvs pod getekend en mee ontwikkeld. Heb daar samen met de fabrikant ongelofelijk veel tijd ingestoken. Ultimate ziet dat het goed aan het lopen gaat, sturen zo'n ding op naar China, en whopla daar heb je de nieuwe protect rod pod van ultimate.

Persoonlijk vind ik het een zwaktebod van de grootste hengelsportgroothandel van Nederland. Ze hebben dan misschien wel 60 of 70 man in dienst, maar kunnen niemand betalen die wat tijd steekt in degelijke productontwikkeling. Nee dan gaan ze een product van een ander klakkeloos copieeren. We hebben trouwens gebeld en het zou schijnbaar een eenmalige levering zijn volgens Henk Bruins. My Ass, als ze zien dat het ding bij hun goed verkoopt, zoals bijvoorbeeld met de solar pod. Dan wordt deze gewoon weer besteld.

Ja, natuurlijk kan ik de argumenten (helft van de prijs) zeker wel begrijpen van jullie, maar kwaliteit betaal je nu eenmaal. Onze rvs pod is 100% rvs gemaakt in Oost-Europa bij een van de grotere fijnmateriaal staalverwerkende bedrijven. De Ultimates worden door een Chinees die een dollar per dag verdient in elkaar gezet. Uiteindelijk zal je het in de kwaliteit gaan merken, daar ben ik van overtuigd. Is het trouwens wel echt RVS van Ultimate? De andere rod pods lijkt namelijk meer gealvaniseerd staal dan RVS. Toch wens ik de mensen die er een aanschaffen van Ult. veel visplezier met de pod, aan het model zal het zeker niet liggen. Is de kwaliteit weer eens klote, ach dan kan je altijd nog terugvallen op de altijd betrouwbare PL pod.

Met enigzins balende groet,

Bart van den Hurk
Pro Line carp products
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

20-06-2004 19:31

Uiteraard Bart,

Ik geef je hier voor de volle 100% gelijk in maar bij mij zit et me juist in hetgene waar ik wel veel geld aan uit wil geven en waar ik minder geld aan uit wil geven in mn visserij.....Wat er bij mij onderwater ligt, dus wat het moet doen om de vis aan de schubben te komen maakt me niet uit qua kostenpost.Rodpod,schepnet e.d interesseert me niet zo heel veel.
Toch ben ik het met je eens dat je enigzins baalt van het klakkeloos overcopieëren van materialen door Ultimate!
Als je de rodpod van Proline naast die van Ultimate neerzet zal je in de eerste oogopslag geen verschil zien totdat je details bekijkt, ook is de rodpod van ultimate van veel minder kwaliteit zijn maar ik kijk op dit moment op korte termijn voor minder geld dus kies ik voor Ultimate......Het is voorlopig dus niet definitief...daarom kies ik op het moment voor Ultimate!
Wil ik hele goede kwaliteit hebben dan is de keuze zeker niet moeilijk en kies ik zonder twijfel voor Proline! :wink:
Ik ben alleen aan t oriënteren wat voor rodpod ik ga halen.....ik heb al eerder slechte ervaring gehad met Ultimate vandaar dat ik waarschijnlijk ook voor een Proline ga!Het zit em gewoon in de kwaliteit! :wink:

Wees maar niet bang, Ultimate kan niet tippen aan de spullen van Proline maar oneerlijk tegenover diegene die het originele hebben ontworpen! :-?
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Jaco Mol
Berichten: 172
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Dordrecht

20-06-2004 19:46

He Bart,

Tja, ik ben helemaal voor de Proline versie. Heb hem begin vant jaar aangeschaft en dat ding staat als een huis! Zelfs met 5 stokken :)

Dat namaak ben ik op tegen, zie alleen al naar dat flutding van een desert storm pod (imitatie globetrotter).

1 Minpunt Bart, en dat is dat er voor 275 euries best een fatsoenlijk foedraaltje bij had gemogen. Nu zit alles los in 1 dunne zak geflikkerd en dat zakkie was na 1x vissen al naar de kloten.

Met verders tevreden groet,

Jaco
Barry de Waal 1
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-06-2004 21:21
Contacteer:

20-06-2004 20:52

Jaco , ik heb zelf die Ultimate Dessert Stormpod al een jaar en ik vind het een perfecte rodpod voor een goede prijs :wink:
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

20-06-2004 21:20

Jaco,

Ben ik helemaal met je eens, wat dat betreft heeft Ultimate er wel een fatsoenlijk foederaaltje om zitten. Helaas zoals ik al zij is het een staalfabrikant. Onze tenten laten we momenteel gewoon in Nederland maken, hier zouden we ook evt. een fourderaaltje kunnen laten maken, helaas komt dat prijstechnisch niet goed uit en dan zou de pod dus weer duurder moeten worden. We zijn momenteel wel bezit met een gehele collectie luggage, dus mocht alles goed lopen met deze fabrikant, dan is het waarschijnlijk ook wel mogelijk om voor een (voor ons) acceptabele prijs een degelijke fourderaal te laten maken. Helaas heb je daar nu niet veel aan.

Kijk, wij proberen ons gamma rustig, maar solide op te bouwen. Te veel producten ineens betekend vaak half werk. Dit is dus het laatste wat we willen. Maar buiten het leuke oranje touwtje (Met het EK in het achterhoofd, al ben ik bang dat dit na woensdag niet meer nodig is) als detail, is het gewoon een stoffen zak. Hopelijk in de toekomst een mooie tas. Er wordt dus aan gewerkt.

Koen,

Ik kan jouw standpunt volledig begrijpen, en idd met een rod pod vang je geen vis!
mvg

Bart van den Hurk
Tom Noord
Berichten: 72
Lid geworden op: 18-04-2004 19:53
Locatie: Zwolle

02-12-2004 19:41

Kan iemand mij misschien een antwoord geven op de volgende vraag:
Zijn de lange RVS poten die je los bij de proline rodpod kunt kopen om extra hoog te vissen ook op de protect te bevestigen? En wat kosten 2 van deze extra lange poten los?

Mvg Thomas :wink:
Vang Ze
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

02-12-2004 19:59

Koen,

Dan heb ik voor jou een super mooie Ultimate Dessert Storm Pod,

De Buzzerbars zijn nu gewoonweg KUT en ik ben helaas een van de 4 korte poten kwijt (haast met verkassen). Maar dan heb je wel nog de overige 3 korte en de 2 lange poten en hij is dus gewoon te gebruiken. Verder zit er standaard een tripost en een foudraal bij. Doe me eens een bod en verlos me van het voor mij ellendig veel te zwaar ding. Haal ik me voor dat geld een Fox X-pod plusje ofzow...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

02-12-2004 20:09

Bart van den Hurk schreef:Tja,

Meer dan een jaar werk weer helemaal om zeep geholpen. Ik heb namelijk zelf de PL rvs pod getekend en mee ontwikkeld.....blablabla..........

Bart van den Hurk
Pro Line carp products


Niet zeuren Bart, had er dan patent op aangevraagd.
Wel eens een CD'tje gekopieerd.........? of koop je ze allemaal origineel? :wink:

Niels
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-12-2004 21:02

Niels,

Ik zeur niet, maar vind het wel triest van zo'n grote firma als Ultimate dat ze het zelf niet kunnen ontwikkelen. Maar hun werken nu eenmaal volgens het principe: "beter goed gejat, dan slecht bedacht". Weet je wat dat kost die patenten en als ze dan wat kleinigheidjes veranderen heb je er weer niets aan. Tuurlijk kopieer ik wel eens een cd'tje, maar meestal ben ik hier te "lam" voor en koop ik er een bij de pomp of in de videotheek, stuk gemakkelijker.

De nieuwe van Live is echt super trouwens :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

02-12-2004 21:43

Haha, misschien een idee voor je volgende rodpod. Zet er een paar demontabele wielen onder, kan je hem gebruiken als kruiwagentje. Eenmaal op de stek aangekomen, hup wielen eraf en vissen maar..... En een lichtgewicht versie zou ook wel prettig zijn. :wink:

Die nieuwe van Live........ nah, dat kunstje wat ongeveer al een stuk of vier CD's wordt opgevoerd ken ik nu wel.
Volgens mij veranderen ze alleen de tekst en hoppa weer een CD. :lol:

Geef mij maar Placebo!

Niels
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

03-12-2004 08:48

we kunnen zeuren dat Ultimate een aantal dingen kopieeerd, maar dat gebeurd wel met meer merken

x2 (raven) stuurd gewoon ook van alles naar china voor een leuke kopie.
Aan de ene kant is het lullig voor de echte merken dat hun spul word gekopieerd, en aan de andere kant kan ook de persoon die wat minder te besteden heeft ook met leuk spul vissen.

Maar ben wel van mening dat de ''namaak'' zooi vaak iets minder van kwaliteit is
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-12-2004 09:20

Bart
Ook wij hebben met deze problemen te maken juist de grotere firma's maken alles na. Helaas is het zo dat de markt hierom vraagt! Alles moet steeds goedkoper en dat gaat nu eenmaal ten koste van kwaliteit. Gelukkig hebben wij en ook jullie firma een grote voorsprong op de volgers "wij vissen" (met veel plezier trouwens) vaak en komen daardoor op nieuwe ideeen en verbeteren onze bestaande producten. De groothandels die alleen maar kopieren zitten dan daarna met een product (dat wij al weer verbeterd hebben) waar niet de kinderziektes uitgehaald zijn en hebben daar vaak dan veel te grote voorraad van. Ik hoop voor de toekomst dat de consument nu eens eerst wat geld spaart en dan gelijk een kwaliteit product koopt en niet eerst aan de slag gaat met een slap aftreksel van een topproduct want in mijn ogen geld nog steeds de uitdrukking "goedkoop is duurkoop"
Ik spreek uit ervaring want ik maak het iedere dag weer mee!
Over jullie rodpod heb ik al eens geschreven dat het de beste is die er op de markt is!!! voor een doelgroep die langere tijd (weekent) aan de waterkant verblijft.
Piet Vogel
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

03-12-2004 09:36

Doet me ineens denken aan een verhaaltje over een Zodiac :lol:

Ben het zeker met de stelling "goedkoop is duurkoop".
Natuurlijk moet je wel een beetje kijken naar de mate waarin je het gebruikt en misschien nog wel belangrijker waar je een product gebruikt.

Ik heb ook wel een rodpod maar gebruik toch nog steeds liever mijn mijn losse banksticks.

Met vriendelijke groet,

Marvin
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

03-12-2004 09:51

Camiel,

Raven/Vlemmix/Ultimate/Fishing 4 Ever (winkelketen Ultimate), het zijn allemaal dezelfde spullen die gemaakt worden in China. Daarmee letterlijk dezelfde spullen! Wat dat betreft heeft Dre Vlemmix het goed bekeken in der tijd, na op zijn hoogtepunt uit de winkel te stappen en zich te richten als contactpersoon tussen bovenstaande 4 (die volgens mij gewoon in dezelfde container in Rotterdam binnen komen, waarna het verdeeld wordt onder de verschillende namen, bij Ultimate wat bestellen en producten geleverd krijgen met het X2 logo :o )

Piet,

Ach, ze hebben zelf niet eens in de gaten waar ze mee bezig zijn, door alle merken weg te jagen blijft er dadelijk alleen de eigen rotzooi over. De merken hebben ze juist nodig om de winkels als klanten te behouden. De laatste 3 op karpergebied (Delkim, Dynamite en Korda) zullen in de loop der tijd ook wel het verstand krijgen. Dan kunnen de winkelieren ook gemakkelijker overstappen. Want of je die goedkope recreanten spullen nu bij hun of bij bijvoorbeeld Spro haalt, dat maakt niets uit. Bij deze spullen letten de mensen niet op het merk, maar de vormgeving en vooral idd de prijs. Zie je vlgd week zaterdag nog wel, kom ook ik eens de nieuwtjes nader onder de loep nemen, onder het genot van een... glas cola light :lol:
mvg

Bart van den Hurk
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

03-12-2004 10:57

Volgens mij is x2 toch echt het eigen merk van raven.

Raven stuurt zelf een aantal dingen op naar china en japan enzo voor de kopieen daarvan.

Binnenkort bij raven

Swing devil rodpod(die 3 poot) ook in x2 uitvoering te krijgen.

Zag trouwens van de week ook dat ze die setjes van korda(korda leadklip actionpack) ook van x2 hebben.

van beide een pakje gekocht en het enige verschil wat ik kon ontdekken is het kleurverschil.Het scheellt wel 5 euro voor hetzelfde materiaal.
Vind het geen goede zaak dat ze het zomaar mogen kopieeren maar 5 euro vind ik wel een desdanig verschil dat de x2 kopie een stuk interesanter word.
Lucas Alkemade
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag

03-12-2004 13:55

Hallo allemaal ik heb zojuist ook de Protect bekeken, ik moet eerlijk zeggen hij ziet er strak uit. Of die daarmee goed is dat in het midden gelaten. Ik kwam hem tegen bij paddy in voorburg voor €75,00, scherp prijsje dus.
Ik quote Bart nu even "Ja, natuurlijk kan ik de argumenten (helft van de prijs)" ik denk echter dat poline duurder is, kan iemand mij vertellen wat die kost ?
Ik had echter niet goeie ervaring met ultimate met mijn stretcher, binnen 6 weken 2 versleten uiteindelijk met bijbetaling maar een fox gekocht.
Is de kwaliteit inmiddels al verbeterd van ultimate ?
Ik ben trouwens ook van mening goedkoop=duurkoop, maar misschien kan ik overtuigd worden....

Alvast een prettig (vis)weekend
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

03-12-2004 13:56

nog een voorbeeld:

Ik gebruik normaal de pb ring-swivels a €7,75.
Kom ik vorige week in een andere zaak en daar kocht ik ze van ashima alleen voor € 3,50 :o
Hoe kan dat nou zoveel shelen??
Denk dat die dingen bij inkoop nagenoeg dezelfde prijs hebben. Of zelfs uit dezelfde fabriek komen
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

03-12-2004 14:08

Lucas,

Rond de € 275, maar dan volledig 2mm dikwandig RVS en massieve onderdelen. Die van Ult is als ik me niet vergis 1mm. Trouwens ze hebben een alumineum versie en een RVS (Roest Vast Snel :wink: ) versie. Die van 75 euro is volgens mij de alumineum versie.

Mark,

Ook 10 in de verpakking? Ashima verdeelt de producten zelf, dat scheelt nu eenmaal ook.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

03-12-2004 14:10

Ik zie voorlopig af van een nieuwe rodpod.
Volgend jaar als ik wat meer centjes heb(heb net een nieuwe tent gekocht, dus ff wachten) ga ik voor de Proline. Zit ik in ieders geval goed! 8)

Geen gedonder met vastgeroeste troep en kromme shit!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

03-12-2004 14:13

Bart

ook 10 stuks! :D
Tom Noord
Berichten: 72
Lid geworden op: 18-04-2004 19:53
Locatie: Zwolle

03-12-2004 14:22

Bart ( of iemand anders),Heb jij misschien antwoord op mijn vraag: Zijn de lange RVS poten die je los bij de proline rodpod kunt kopen om extra hoog te vissen ook op de protect te bevestigen? En wat kosten 2 van deze extra lange poten los? Jij weet het waarschijnlijk wel als je de rodpod hebt ontwikkeld. Zit waarschijnlijk het zelfde systeem op.

Mvg Thomas