Protect rodpod RVS-versie(namaak Proline)


Lucas Alkemade
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag

03-12-2004 14:27

Thanks Bart, ff doorsparen dus.....by the way het was wel de rvs (voor 4 hengels)
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

03-12-2004 14:32

Thomas,

Ze zijn zeker op onze pod te bevestigen, ik neem aan dat Ult ook de universele schroefdraad heeft gebruikt. Zo niet, dan zal dit niet gaan. Maar Raven heeft onze banksticks ook al gekopieerd, zijn daar voor een prikkie te koop! :(

De 60 cm banksticks kosten in de winkel rond de € 35,- a € 40,- , de 100 cm banksticks rond de € 50,- a € 55,-. Dit is een gemiddelde prijs. Ze zijn tot bijna dubbele lengte te verstellen. De Pro Line's wel te verstaan. Hoop dat ik je hiermee wat verder help.
mvg

Bart van den Hurk
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-12-2004 14:39

Koen
Heel verstandig, zelf gebruik ik bijna nooit een rodpod. Als het echt nodig is gebruik ik voor mijn korte dagsessies een heel licht podje. Echter als ik er een op een weekent op grootwater nodig zou hebben zou ik kiezen voor de Pl.
Mark over je swivels, volgens mij is er wat mis gegaan met die prijs. Natuurlijk is het zo dat wij via een verdeler (SPRO) naar de winkeliers gaan maar zoveel mag dat niet schelen. Ik heb het meteen uitgezocht en ben inderdaad een fout tegengekomen. Wij leveren aan wel 500 winkels en daardoor kunnen wij gewoon niet zelf met ons pakketje rondrijden. Wij zullen op korte termijn SPRO op de hoogte brengen van die fout zodat het naar de winkeliers toe hersteld kan worden.
Bedankt dat je ons hierop van op de hoogte hebt gebracht.
Piet
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

03-12-2004 15:52

Die prijs voor die wartels was al tijdens de Ultimate tijd.

Groeten,

MArvin
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

03-12-2004 16:02

Waren het niet per ongeluk nog Gulden prijsstickertjes ?


( goeie ouwe tijd ! )
CarpeR Diem
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-12-2004 16:13

Nee helaas voor jullie moet ik bekennen dat de prijs al jaren te hoog is. Het zou zo een beetje 5.50 moeten zijn. Dat is nog altijd duurder dat Ashima maar dat ligt misschien aan de tussenhandel maar het kan natuurlijk ook dat wij een andere kwaliteit hebben. Let op ik zeg "kan" zeker weten doe ik het niet want ik kijk niet naar andere hun producten.
Van al dat extra geld kan ik nu mooi een paar kilo boilies kopen!!
Geintje door de jaren heen werd dat product door ons bijna niet verkocht, nu weet ik dan wel waarom.
Piet
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

03-12-2004 16:27

Toch nog ergens goed voor zo'n Forum.

Ennuh het waren geen gulden stickertjes die ik er op moest doen.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

03-12-2004 22:14

Bart :


FF over die rod pod :

Je kan me niet wijs maken dat jullie er zo heel veel uren ontwikkeling in hebben zitten als wat jij steld .

Ik heb zn zelfde ding al n jaar of 6 !

Als je n beetje kennis van verspaning hebt steld t niks voor.

Vind de hoek van de poten wel n minpunt ( hoek is 90 graden meen ik) , met lange poten er in word hij er echt niet steviger van!

Maar niet iedereen heeft natuurlijk de mogelijkheden die ik heb , en dat is maar goed ook voor de meeste merken :D


Gr
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

03-12-2004 23:37

FF voor den duidelijkheid en voor n hoop ge-emmer te voorkomen :


Uit alle rod-pod toestand die er te koop is is die van proline nu eenmaal een van de betere ( kwaliteit/afwerking ) .


Er zijn er te koop waarvan ik denk t is nog niks om met oudjaar wat pijlen mee af te schieten.

Maar zoals Bart zelf al aangeeft moet kwaliteit betaald worden , en in mijn ogen is n rod-pod maken voor de verkoop n heel moeilijk artikel.

Bedenk ff dat n cnc draaibank tussen de 80 en 140€ per uur moet kosten,
tel hierbij de materiaal kosten op welke op vandaag de dag ook met t uur stijgen en maak dan nog maar eens n mooie prijs ! ( als je alles gaat tellen vraag ik me af waar zn bedrijven t van doen )

Maar we willen t allemaal voor niks hebben en dan zul je toch moeten kiezen .


Er is bagger zat te koop , maar er komt ook steeds meer goed spul dus uiteindelijk is er voor iedereen wel wat te vinden.


Gr uit lb. :P
Jan den Boer
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

04-12-2004 08:21

om even te reageren op consumentenprijzen hier o.a de ringswivels het verschil is inderdaad bij Ashima dat wij een rechtstreekse importeur zijn van oa deze swivels dus zodoende kunnen wij de prijzen een stuk lager houden als de rest .Maar daardoor zal de kwaliteit niet minder zijn.

mvg Jan
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-12-2004 09:37

Jan
Zo heb ik het ook niet neergezet en zeker niet zo bedoeld. Wat ik wil zeggen is dat ik nooit kwaliteit van andere merken met de onze vergelijk dus weet ik dat ook niet. Toch is het mogelijk in onze handel dat er verschil in kwaliteit is b.v als die van jullie uit China komen en die van welk ander bedrijf uit Japan.
Ik denk jan dat het beter is dat wij hier in deze topic niet hier over voorgaan want het heeft eigenlijk niets met de rodpod (blijft een vreemde naam om te type). Je mag natuurlijk altijd via een pb verdergaan
Vriendelijke groet een collega
Laatst gewijzigd door Piet Vogel op 04-12-2004 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

04-12-2004 10:57

Nee, niet stoppen heren! Kan misschien wonderen doen als de 'supermarktoorlog' overslaat naar de vishandel.
In plaats van dat ik nu denk; jezus, wat een afleggers... Kan ik weleens gaan denken; laat ik maar twee zakjes meenemen, zo duur zijn ze niet! Hebben we het wel over een toename van 100%!! Leuk voor jullie, nog leuker voor mij.

Niels 8)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-12-2004 12:43

Niels
Zo als je ziet in het schrijven van Jan en mij is er een groot wederzijds respect. Geloof mij nu maar "we wonen niet in Engeland" waar tussen de bedrijven een grote afgunst en concurentie strijd wordt gevoerd. Gelukkig kunnen wij de Nederlandse bedrijven op een beurs lekker bij elkaar op de stand komen om even gezellig als vissers met elkaar te praten. Vaak is het ook nog zo dat wij over rigs discuseren terwijl we dat allebij in ons pakket hebben. Dus nogmaals ik moet je als je een oorlog verwacht teleur stellen!!!

Jan bedank voor je pb we hebben later nog wel contact
vriendelijke groet Piet
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

04-12-2004 15:18

Piet :

Mooie woorden , het zou ook niet netjes zijn om op n board elkaar in de wielen te rijden.

FF over dat testen van andere merken : dat doen wij wel :P

Nu wel over de rodpod , ik meen dat p &b ooit eens zn "kruis"type heeft uit gebracht . Dus over de kosten en winstmarges zul jij ook wel genoeg weten of niet ? ( was toch n 100% nederlands product of heb ik t mis?)


Gr uit limburg
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

04-12-2004 16:23

Dus ik kan mijn helm weer af doen Piet? Stond namelijk al likkebaardend in m'n loopgraaf..... Haha. Was ook meer met een :wink: bedoeld

Niels
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-12-2004 16:36

Menno
Ja onze rodpod was een 100% Nederlands product. Werd gemaakt in Purmerend door Jan Mobach. Dit product was toen wij met Ultimate in zee gingen onbetaalbaar geworden.Na de fabrikant kwam onze wistmarge dan die van Ultimate, en daarna kwam de winkelier nog eens aan de beurt Dus voor het bij de concument kwam moesten er al vier bedrijven aan verdiend hebben en dat was niet haalbaar!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-12-2004 16:50

Ik was nog vergeten in bovenstaande posting, onze rodpod was totaal niet te vergelijken met de Proline. De kwaliteit en afwerking van de de pl is veel beter maar onze is al weer 7 jaar geleden ontwikkeld.
Piet
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

04-12-2004 16:53

Kan je nagaan he ? wat n rvs versie op vandaag zou moeten kosten.

Maar zoals ik al zei er veel zooi te koop.


Enne 4 spinhoven stokken op zn zielig dingetje ziet ook niet uit he ?

Maar ik zag op t web dat je ook je eigen iedee kan laten maken , dus dan heb je n handbuild ding en er is er maar 1 van ( heeft ook wel wat)

Gr
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

04-12-2004 21:59

menno laarmans schreef:Bart :


FF over die rod pod :

Je kan me niet wijs maken dat jullie er zo heel veel uren ontwikkeling in hebben zitten als wat jij steld .

Ik heb zn zelfde ding al n jaar of 6 !

Als je n beetje kennis van verspaning hebt steld t niks voor.

Vind de hoek van de poten wel n minpunt ( hoek is 90 graden meen ik) , met lange poten er in word hij er echt niet steviger van!

Maar niet iedereen heeft natuurlijk de mogelijkheden die ik heb , en dat is maar goed ook voor de meeste merken :D


Gr


Beste Menno,

Idee ontstond na gebruik van rod pods van verschillende andere merken, dan moet hij getekend worden, de goede fabrikant gezocht, alles op elkaar afstemmen, proefmodel, testen, aanpassingen, weer een proef, uiteindelijk goed bevinden, in productie. Het idee zelf was er al, maar de uitvoering neemt ook nog wat tijd in beslag. Als je dan bekijkt dat deze in Oost Europa wordt gemaakt (over alle contacten/verzendingen gaat meer tijd heen, maar dit moet gewoon, in NL is deze rod pod geheel niet te betalen!), de totale ontwikkeling toch een klein half jaar heeft gekost. In deze ontwikkeling wordt dus veel geld gestoken, begint het product eindelijk goed te lopen, dan wordt het gecopieerd. Je kan je neem ik aan voorstellen dat dit niet leuk is.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

04-12-2004 22:24

Bart : voor de duidelijkheid , mijn reactie was niet lullig bedoeld.

En over dat namaken , moeten jullie je daar nu zo druk over maken???

Ik meen dat die van jullie iets meer als 2x zo duur is als dat ultimate ding/hoddel.

Maar kijk ook ff naar t kwaliteits verschil. Iedereen wil t beste van t beste op vandaag.

Laten we eerlijk zijn , als we zoveel geld uitgeven mag n rodpod die n leven lang mee gaat ook n paar centen kosten of niet ?


Allemaal lekker fox of delkim terwijl er ook voor 25€ piepers te koop zijn, dus goede kwaliteit verkoopt van zelf.

Dat er ook mensen met dat ulimate ding tevreden zijn dat is weer n ander verhaal.

Maar laat je gedachten toch eens ff gaan over die stand van de poten, dwz een kleinere hoek staat veel vaster op de grond.

Gr uit limburg
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

05-12-2004 16:14

Beste Menno,

Met de langere poten wel ja, maar de rod pod is niet ontworpen als een om hoog de hengels mee te vissen. Tot een hoek van 45 graden gaat goed en staat hij stabiel, de toppen hoger kan wel, maar dan lever je erop in. Voor de hoek is gekozen omdat in de meeste omstandigheden de gebruikers de korte poten zullen gebruiken. De 90 graden hoek zorgt dan voor een zeer stevige opstelling. Een kleinere hoek zou de rod pod instabieler maken. Met de 60 cm poten voor is ook nog zeer goed te vissen. De meterpoten is inderdaad minder, dan zou de hoek inderdaad kleiner moeten, maar hier is hij in eerste instantie ook niet echt voor gemaakt. In eerste instantie hadden we ook nog zitten denken aan hetzelfde systeem als op de globetrotter, om de schroefdraad te laten scharnieren, maar dan zou je in beide standen wat op stabiliteit inleveren, simpelweg omdat je met dit bewegende onderdeel meer speling krijgt en je de poot op het smalle oppervlak nooit zo vast kan draaien. Een rod pod maken geschikt voor alle situaties is onmogelijk zonder in te leveren op de stabilliteit, vandaar dat we gekozen hebben voor de situatie waar hij het meest voor gebruikt wordt.

Maar "raketopstellingvissers" wees gerust, momenteel zijn we bezig aan een 3 poot versie, zelfde kwaliteit/degelijkheid en stabiliteit, maar dan wel om de toppen hoog te kunnen vissen, bijv. nodig bij de obstakelvisserij.
mvg

Bart van den Hurk
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-12-2004 17:12

Bart
Als een niet echt liefhebber van scudraket opstellingen vraag ik mij af,
waarom zo hoog bij obstakel visserij?
Groetjes Piet
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

05-12-2004 17:34

Beste Piet,

Volgens mij (heb hier echter geen ervaring mee) heeft het ermee te maken, dat je zo de beet beter/best ziet aankomen. Als je de toppen namelijk omhoogzet, kun je de top sneller zien doorbuigen (dan wanneer de hengel recht richting aas wijst) en kun je misschien sneller reageren.

Nogmaals, geen ervaring mee!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-12-2004 18:00

Bas
Geloof mij er is geen slechte beet indicatie dan met je toppen naar de sky vissen. De hoek van je hengels verslechterd absoluut de beweging van je swinger. Als je echter alleen overdag zou vissen en de gehele dag je toppen in de gaten zou houden dan heb je een klein voordeel. Helaas geen mens kan langer dan een twee uurtjes je zijn toppen in de gaten houden.
Piet
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

05-12-2004 18:04

Beste Piet,

Ik ga hier inderdaad alleen uit van dagvisserij. Nachtvisserij is bij obstakels in veel gevallen toch "not done" en niet nodig (omdat de vissen de obstakels verlaten 's nachts).

Dat de beetindicatie verslechtert voor de swingers, wordt gecompenseerd door de toppen. Nu zou je kunnen zeggen dat de toppen ook dienen als swingers, want zakkers krijg ik toch niet veel tegen obstakels. Als de vis van je afzwemt, zie je je top natuurlijk doorbuigen. Dus vandaar dat je zou kunnen zeggen dat deze de functie van de swinger overneemt. Zakkers daarentegen wordt inderdaad moeilijker, maar zoals reeds gezegd, komen minder vaak voor bij mij.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens