amiaud peche of proline


Plaats reactie
Gebruikersavatar
albertino beunk
Berichten: 89
Lid geworden op: 10-07-2003 02:00
Locatie: Duiven

17-06-2004 12:38

ik heb nu de amiaud peche baby die groene uitvoering, maar ik ben van plan om de namaak van proline te kope. is dat een goede zet?
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

17-06-2004 14:40

Die lichte namaak Ultimate bedoel je
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
albertino beunk
Berichten: 89
Lid geworden op: 10-07-2003 02:00
Locatie: Duiven

17-06-2004 14:48

wel de namaak...en hij is van rvs...
Gebruikersavatar
albertino beunk
Berichten: 89
Lid geworden op: 10-07-2003 02:00
Locatie: Duiven

17-06-2004 14:54

http://www.proline-products.nl/Producten.htm en dan onder rvs rodpod..dus het gaat om de zware uitvoering.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

17-06-2004 15:55

Albertino,

Ik zou als ik jouw was dan toch even door sparen en voor een echte Proline gaan, heb hem zelf ook en hij staat als een huis. Heb in Frankrijk menige rodpot om zien vallen bij harde wind maar dat zal je met de Proline niet gebeuren.
En de echte zal wel misschien het dubbele kosten maar kwaliteit kost nouw eenmaal geld. En vaak gaat het bij immitatie modellen juist van die genoemde KWALITEIT af. Denk hier bij aan het gebruikte soort rvs, de afwerking, buisdikte's e.d.

Met vriendelijke groet,

Arjan
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

18-06-2004 08:14

Heey,

Ik zou je baby nog ff houden en doorsparen voor de orginele.. :wink:
MVG SVW
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

18-06-2004 13:41

Beste,

Als ik jou was zou ik nog maar even doorsparen. Ik ben zelf ook aan het sparen voor deze rodpod

Vrienden van mij vissen met de Proline rodpod. Ik ken geen rodpod die steviger is als de Proline.

Het mooie van deze rodpod is dat je hem groter kan maken met extra steunen.

Vriendelijke groet,

Martin Post
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

20-06-2004 00:35

[quote="Lexus Cuyten"]Die lichte namaak Ultimate bedoel je[/quote]

Lex,

Je hebt idd de lichte namaak, en deze is van aluminium en kost €99, en de zwaardere is van RVS en kost € 150.
De alu is gemaakt voor 3 hengels, en de rvs is gemaakt voor 4 hengels.

Naar de RVS versie heb ik gisteren ook zitten kijken en voelen, en ik moet zeggen dat het echt geen slechte kopie is.
(als je hem vergelijkt met de kopie van de solar pod, is deze 100% beter)
Ik overweeg om deze erbij te kopen, omdat op de meeste plaatsen de grond erg hard begint te worden voor mijn xpod plus. :lol:

gr John.
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

20-06-2004 13:12

en Ronnie kan het weten, want dit is z'n 4de rodpot alweer dit jaar!!!
Onnie dan Ronnie :wink:
Heb em ook besteld, is echt een mega mooi en stevige rodpot en de prijs is helemaal een schijntje!!
Gebruikersavatar
albertino beunk
Berichten: 89
Lid geworden op: 10-07-2003 02:00
Locatie: Duiven

20-06-2004 13:52

bedankt voor de reacties. denk dat ik er wel over uit ben :D
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

20-06-2004 16:48

ik ben ook van plan om die Ultimate Pro^tect Pod RVS 4-Rod
aan te schaffen, ik heb hem gezien voor 140 euro.
ik weet alleen niet wat die extra lange poten kosten, weten jullie dat?
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

20-06-2004 16:52

Albertino,

Ik ben net trug van een weekend vissen en sprak daar een jongen die de immitatie rodpot van Ultimate in zijn bezit had.
Maar hij was er toch niet zo te spreken over, er zoy namenlijk wat speling op de buizen zitten en de schroefjes die er in zaten waren van zeer slechte kwaliteit.
Het scheelt je wel 110 euro met de Proline rodpot, maar mijn ervaring met andere producten van Ultimate is dat het in het begin nix onder doet voor de "grote merken" maar na enkele keren gebruiken begint het gezeik. Ik weet in ieder geval zeker dat ik nog heel veel jaren plezier ga hebben van mijn "Proline" het koste iets maar dan heb je ook wel een Rodpot 4 a lifetime. En je moet eigenlijk niet kijken naar de aanschafsprijs maar naar de prijs die het je per jaar zou kosten (aanschafsprijs poduct gedeeld door het aantal jaren dat je er mee doet), en dan zal je toch echt bij de proline uit gaan komen, want die verslijt je in mijn ogen nog niet in 10 jaar heel erg intensief vissen.

Met vriendelijke groet,

Arjan van der Palen
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

21-06-2004 00:38

[quote="Ronnie braakhuis"]jammer dat zulke berichten alleen komen van mensen die wel de proline hebben....[/quote]

Ja, idd Ronnie.
Maar wat wil je, als je voor 'diezelfde' pod €110 meer betaald heb? :wink:

In het verleden heeft Ultimate wel eens gefaald met het maken van kopieen, en als voorbeeld neem ik dan even de desert pod.
Deze bestaat voor een deel uit RVS en een deel uit alu.
Juist de belangrijkste 'organen' hadden ze van alu gemaakt, en dan noem ik nog niet eens de wiskundige constructie fouten die aanwezig waren cq zijn.
Deze bovengemelde items vind ik gelukkig niet terug in de Pro^tect Pod.
Ik hoop dat ze er nu wel van geleerd hebben, om op bepaalde materialen niet te bezuinigen, om op zo'n manier de kostprijs 'verder' te kunnen drukken.
Ik geloof dat ze met het maken van de nieuwe Pro^tect Pod een degelijk product hebben neergezet, en ik wil dat risico morgen wel nemen voor die €110.

En Arjan, over 10 jaar gaan we deze topic evalueren. :lol:

Mvgr, John
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

21-06-2004 09:27

Die schroeven van de Ultimate pod stellen idd niet veel voor. Dit is echter kinderlijk simpel op te lossen door naar een ijzerwarenzaak te gaan en daar, voor een paar euro, roestvrij stalen imbusbouten te kopen. Kan je je pod ook nog eens super stevig vast zetten.
Gebruikersavatar
toon martens
Berichten: 47
Lid geworden op: 27-12-2003 21:24
Locatie: helmond
Contacteer:

21-06-2004 21:00

ik heb de pod van pro line en ik vind hem helemaal geweldig.. ik heb 4 andere gehad en die van pro line is gewoon de beste pod die er is
ik heb er gewoon geen woorden voor
Leon Mertens
Berichten: 158
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00

21-06-2004 23:51

Ik heb de rodpod nu ook voor het 2e seizoen en ben er heel tevreden mee.

Ik heb hem zelf hier en daar wat aangepast, maar dit was niet omdat ie niet goed was, maar eerder om hem naar mijn wensen te laten voldoen.

Rodpod staat als een huis, ik denk dat maar weinig rodpods in de buurt van pro-line als we het over stabiliteit hebben.

Ik snap soms niet dat mensen er weer een imitatie van gaan kopen, als je weet dat die pro-line aan jouw eisen voldoet waarom dan het risico lopen dat de imitatie ook voldoet aan jouw eisen.

Al vele malen meegemaakt dat imitatie-spul zich na een verloop van tijd toch de geest geeft en dat mensen weer een andere aanschaffen. Vraag me af wat je dan verdiend hebt.

Ik zeg niet dat er alleen slechte imitatie rodpods zijn, maar ik koop er in ieder geval nooit meer een.
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

22-06-2004 11:56

[quote="Leon Mertens"]
Ik snap soms niet dat mensen er weer een imitatie van gaan kopen, als je weet dat die pro-line aan jouw eisen voldoet waarom dan het risico lopen dat de imitatie ook voldoet aan jouw eisen.
[/quote]

Leon, het feit is zo: niet iedereen heeft voldoende geld om zo'n duur stukje materiaal te kopen.
Het karperen opzich is al een dure hobby.
Ik zou bijv. graag de originele pod willen kopen, maar daar maak ik mijn vrouw en kind niet erg gelukkig mee.
Op dat punt ben ik blij dat je soms kan uitwijken naar een imitatie.

Mvgr John.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-06-2004 12:28

John,
Lees mijn onderschrift eens......................... :wink:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
albertino beunk
Berichten: 89
Lid geworden op: 10-07-2003 02:00
Locatie: Duiven

22-06-2004 12:47

tsjah...die ene neemt een echte en de ander neemt een imitatie. en sommige nemen er weer een van fox;),,,maare is de imitatie wl beter als de amiaud peche mini(groene uitvoering)?
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

22-06-2004 13:07

En de "originele" RVS van Amiaud ?,
geven ze ook niet weg maar ja, dan heb je ook wat !
CarpeR Diem
Leon Mertens
Berichten: 158
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00

22-06-2004 13:40

[quote="John Suvaal"]

Leon, het feit is zo: niet iedereen heeft voldoende geld om zo'n duur stukje materiaal te kopen.
Het karperen opzich is al een dure hobby.
Ik zou bijv. graag de originele pod willen kopen, maar daar maak ik mijn vrouw en kind niet erg gelukkig mee.
Op dat punt ben ik blij dat je soms kan uitwijken naar een imitatie.

Mvgr John.[/quote]

Ik snap goed wat je bedoelt, waarom iets kopen wat duurder is als goedkopert ook voldoet. Ik ben het daar helemaal met je eens.

Alleen doen over het algemeen imitatie rodpods na verloop van tijd niet meer aan je wensen door mankementen ect. waardoor je alsnog een nieuwe kunt kopen. Waardoor je eigenlijk veel duurder uit bent.

Het is ook afhankelijk hoeveel je vist en waar je vist, gaat die rodpod maar 10x per jaar de kast uit ja dan vind ik het een ander verhaal.
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

10-07-2004 19:59

Als het nodig is is een rodpod handig, maar in normale omstandigheden vis ik nog steeds met de oude vertrouwde banksticks.
MVG SVW
Gebruikersavatar
albertino beunk
Berichten: 89
Lid geworden op: 10-07-2003 02:00
Locatie: Duiven

14-07-2004 16:45

ik heb eens gekeke naar de imitatie, en er zit echt geen speling in!
Marco Tetteroo

14-07-2004 23:09

[quote="albertino beunk"]ik heb eens gekeke naar de imitatie, en er zit echt geen speling in![/quote]

Hoi Albertino,

NATUURLIJK zit er NU nog geen speling op (lastig verkopen als er al in het begin speling opzit) Maar laat het over een half jaar eens horen of je er nog tevreden over bent. Want het imitatie spul stelt naar MIJN mening geen fluit voor. En jullie hebben gelijk het is goedkoper, maar als hij mankementen krijgt/gaat stuk zul je weer een andere moeten kopen en als je dan het geld van die twee imitatie rodpods bijelkaar opteld had je ook de orginele kunnen kopen. Maar dit is een discussie die nog jaren doorgaat, net zoals bedrijven de betere kwaliteits spullen blijven kopieëren. triest maar waar.
hoop dat je veel plezier van je rod pod zult hebben.

met vriendelijke groeten,

Marco
Dorus Prins
Berichten: 14
Lid geworden op: 26-02-2004 21:15
Locatie: Noordwijk

15-07-2004 00:33

Ik heb zelf de amiaud p. en deze bevalt me erg goed :D . ik heb die stormpod van ultimate gehad en dat vond ik een zwak app :evil: . stond wel goed maar als je je hengel wilt pakken, dan gaat de helft mee. Daarnaast vind ik ook banksticks nog altijd het meest degelijk en flexibel. :lol:
ruim altijd je zooi op
Plaats reactie