Wat raden jullie aan kurk of foam???


Plaats reactie

Kurk of Foam?? Gelieve ff te motiveren!!

Kurk
26
65%
Foam
14
35%
 
Totaal aantal stemmen: 40
Remco van de Wetering
Berichten: 129
Lid geworden op: 10-05-2004 15:56
Locatie: Hoofddorp

10-06-2004 14:39

Ik wil van F4E twee Demension karper hengels gaan aanschaffen, maar weet nog niet of ik nu met foam of met kurk moet aanschaffen.

Wat zijn bijvoorbeeld de nadelen van kurk of van Foam??

En wat zijn nu juist weer de voordelen??

Ik hoor graag jullie mening.

Greetz,

Remco
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

10-06-2004 15:34

het is een kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik, ik vind het qua vissen niet zoveel uitmaken. Foam zuigt meestal wat meer water op dan kurk, en foam is wat zachter dan kurk, maar voor de rest zie ik niet zoveel verschillen. Het zal je geen vissen schelen in elk geval...

Niels

ps. ik vind kurk net iets mooier, mits het niet te dik is afgewerkt....
raymond pico
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-05-2004 15:53
Locatie: den haag

10-06-2004 15:47

persoonlijk vindt ik kurk mooier (maar dit is nogmaals persoonlijk)
en het fijne ervan vindt ik, dat als je de hengel langs je onderarm
hebt lopen tijdens het drillen, dat ie met kurk beter tegen je onderarm blijft hangen en met foam niet, omdat dit dunner is
(meestal in het begin van de hengel een klein stukje foam dan een stuk blank en dan weer een klein stukje foam).


grtz, raymond
mijn pb, 44ponds spiegel 94cm!
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

10-06-2004 16:01

[quote="raymond pico"]persoonlijk vindt ik kurk mooier (maar dit is nogmaals persoonlijk)
en het fijne ervan vindt ik, dat als je de hengel langs je onderarm
hebt lopen tijdens het drillen, dat ie met kurk beter tegen je onderarm blijft hangen en met foam niet, omdat dit dunner is
(meestal in het begin van de hengel een klein stukje foam dan een stuk blank en dan weer een klein stukje foam).


grtz, raymond[/quote]

Ben het wel met Raymond eens.
Ik vis nu zelf met hengels die foam zijn afgebouwd (en dan nog zelfs maar heel weinig en dun foam op een hele dunne blank)
Ik moest heel erg wennen aan het vasthouden van de hengel tijdens de dril en heb zelfs nu nog vaak een tweede hand nodig.
Maar aan de andere kant heeft de hengel zoveel pluspunten dat ik me in het geval van deze hengel met gemak over het gemis van kurk heen kan zetten ;)

MC
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

10-06-2004 16:50

Mark

Ik hoorde laatst van een karpervisser dat hij kurk op zijn hengels ging laten zetten, volgens mij bij Sielhorst. Dat blijft altijd een optie natuurlijk....

Niels
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

10-06-2004 17:36

Niels,

Ja, dat is idd. een optie.
Alleen in het geval van de Shimano Techniums (slim line) die ik heb zou het een beetje het "verkrachten" van de hengel zijn.
De hengel is juist op de manier waarop hij afgebouwd is zo mooi in balans dat ik bang ben dat als je er kurk op zou laten zetten je beter andere hengels zou kunnen kopen.

MC
jan van kranenburg

11-06-2004 02:41

Ik meen dat foam of kurk meer een gevoelskwestie is.
Wat vind je mooi of niet.

Zie weinig of geen praktische voor- of nadelen bij het kiezen van de een of andere optie.

Zelf kies ik voor kurk, hoewel ik dat rationeel nauwelijks kan argumenteren.

mvg

Jan
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

11-06-2004 12:41

Nou Jan, ik zie wel een groot voordeel in het feit dat jij kurk mooier vindt :wink:
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Plaats reactie