Aqua of Trakker Armadillo????????????


Plaats reactie
den wintjens

09-06-2004 18:58

Hallo,

Ikzelf ben van plan een Aqua of Trakker armadillo te kopen. Via deze weg wilde ik vragen wie ervaring heeft met één van deze tenten.

Het volgende zou ik graag willen weten:
1. zijn deze tenten waterdicht?
2. laat ook bij deze tenten de afdichtingstape los zoals bij Kevin N?
3. makkelijk op te zetten?
4. makkelijk in- en uit te pakken uit de opberghoes?
5. gewicht van de tent?
6. transport afmetingen?
7. welke winterskin je gebruikt?
8. welk merk je hebt, aqua of trakker?
9. one of two man?
10. vertel mij ook even hoe lang je deze tent reeds gebruikt.

Wat zijn de grote voordelen maar ook, wat zijn de grote nadelen?
Waarom zou ik zo'n tent moeten kopen maar ook, waarom zou ik zo'n tent dus niet moeten kopen?

Groeten, Dennis
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

09-06-2004 21:43

moeten deze tenten nog uitleg hebben????

dit is vele malen beter dan fux en nash...zijn vodjes tegenover die aqua/tracker

gewoon kopen

ikzelf heb de plu van tracker...en die heeft aardig wat meegemaakt
vorig jaar nog een leuke storm met een flinke wolkbreuk met zeer grote hagelstenen....niks aan het handje....verderop menig tent gescheurd..voornamelijk fux tenten

ik zou is naar een hengelsportzaak gaan waar ze deze tenten hebben opgsteld staan.....voel en kijk alleen al naar het kwaliteit doek en de stevigheid van deze tent...en vergelijk ze met een fux tent....dan heb je.je keus snel gemaakt....die fux tent lijkt daarbij wel een slap vod..blokker tentje idee

http://www.awdltd.co.uk/trakker/Frameset.htm
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

09-06-2004 22:08

[quote="Donald Stevens"]moeten deze tenten nog uitleg hebben????

dit is vele malen beter dan fux en nash...zijn vodjes tegenover die aqua/tracker

gewoon kopen

ikzelf heb de plu van tracker...en die heeft aardig wat meegemaakt
vorig jaar nog een leuke storm met een flinke wolkbreuk met zeer grote hagelstenen....niks aan het handje....verderop menig tent gescheurd..voornamelijk fux tenten

ik zou is naar een hengelsportzaak gaan waar ze deze tenten hebben opgsteld staan.....voel en kijk alleen al naar het kwaliteit doek en de stevigheid van deze tent...en vergelijk ze met een fux tent....dan heb je.je keus snel gemaakt....die fux tent lijkt daarbij wel een slap vod..blokker tentje idee

http://www.awdltd.co.uk/trakker/Frameset.htm[/quote]

Als ik dit zo lees lijkt het net of je wat tegen Fox heb ofzo. :lol:

Ik heb diezelfde plu als Donald en ik moet zeggen dat ik nog geen betere kwaliteit ben tegengekomen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

09-06-2004 22:35

Den,
de aqua kun je niet vergelijken met een andere tent, hij is 100 procent waterdicht, de naden laten niet los,hij is ECHT super snel op te zetten,ook is hij makkelijk uit te paken,gewicht weet ik zo niet, en lengte ook niet zo precies,maar je kunt er een tas bij halen waar zowel de tent, en de winterskin, en het grondzeil in kan, erg makkelijk dus,op dit moment gebruik ik zelf nog geen winterskin maar ga deze binnen kort erbij halen, en dan haal ik het grootste model, ik zie geen nadelen aan deze tent.
Nu het verschil tussen trakker en aqua, de aqua word met de hand gemaakt, vind de kwaliteit van de aqua ook beter dan de trakker, meer aandacht aan besteed.
Veel succes met je beslissing.
grt gradus.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-06-2004 07:30

Den,

ik vis nu 5 jaar met de Armadillo van Aqua. Als ie op is koop ik weer een nieuwe. Dit zal echter nog wel even duren. Zonder enige twijfel de beste bivvy op de markt.

gewoon doen

groet Mitsz
henk martens
Berichten: 97
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00
Contacteer:

10-06-2004 10:26

de AQUA armos worden inderdaad per stuk gemaakt, daardoor is de kwaliteit top. de trakkers worden in grotere hoeveelheden onder toezicht van aqua voor winkels gemaakt
Mik Philipse
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-04-2002 02:00
Locatie: Delft
Contacteer:

10-06-2004 10:34

Hoi,

Ook in ben sinds 2000 in het bezit van een Armadillo van Aqua, de tent staat als een huis, heeft windkracht 10 op du Der overleefd zonder een spatje schade. Die van m'n vismaat ook zonder enig probleem.
Dit was wel in combinatie met de winterskin waardoor de tent helemaal als een (bakstenen) huis staat. Zorg wel voor stevige en lange haringen want die zaten er volgens mij niet bij.....
Tevens heb ik de het ruitje erbij gekocht. De tent lekt absoluut niet door, het is zeker niet de goedkoopste, maar wel de allerbeste.
Het tentje is ook razendsnel op te zetten, minuutje of twee en het staat.
Ook in harde wind opzetten is geen probleem omdat je systeem overeind trekt.
WERELDDING !!

Kopen dat gordeldier, je krijgt er geen spijt van :lol:

Mzzzzl,

Mike Philipse uit Delft
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

10-06-2004 10:59

Kan het alleen maar be-amen. Toppie.... vooral zo doorgaan!

Martin
henk martens
Berichten: 97
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00
Contacteer:

10-06-2004 16:56

DOEN WE
GROETEN AQUA PRODUCTS
den wintjens

10-06-2004 22:17

Heren,

Bedankt voor jullie snelle informatie! Ik zie nog geen negatieve feed-back, ik denk dat ik de keuze wel gemaakt heb.

Heeft iemand nog wat tips mbt tot de keuze tussen een 1man of een 2man. En welke winterskin adviseren jullie?

De overwrap (je weet wel de winterskin waar geen extra deur inzit. Is dat een goede winterskin? Mij lijkt deze winterskin erg gevoelig voor wind aangezien deze nogal voor de tent uitsteekt.

Ikzelf ben aan het denken over de extended winterskin, hierdoor wordt de diepte ongeveer 25cm groter. Het voordeel van deze winterskin lijkt mij dat je een extra deur hebt zodat je alles kunt sluiten bij heel slecht weer. Daarbij denk ik dat wat extra ruimte vooral bij de 1man wel meezit.

Hoe zit het eigenlijk met de inwendige hoogte van de 1man? Iemand verkocht zijn 1man omdat hij hem laag vond.

Hoop nog wat info te ontvangen.

Groeten, Dennis
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

11-06-2004 07:44

Neem de extended winterskin. Dat verstevigt de tent ook nog eens heel erg. Goed afsluitbaar. LET WEL: Laat er een see-through window inzetten, anders is de tent echt heel donker.

Of je de 1 of 2 persoons moet nemen? Tja, weet je.... koop ze allebei, zit je altijd goed. (Heb ik ook gedaan!)

Gr, Martin
Jeffry Boer
Berichten: 10
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Tilburg

11-06-2004 16:10

Klinkt allemaal zeer positief

waar zijn deze tenten te koop in NL?

Jef
Thiemen den Hollander
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00

11-06-2004 18:12

Henk Martens is de verdeler van Aqua in Nederland.

Je kunt hem bereiken op: 0264425578

Een en ander staat ook op de site van Aqua onder "contact us".
[url]http://www.aquaproducts.co.uk[/url]
Plaats reactie