hengel


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camiel Leon
Berichten: 21
Lid geworden op: 25-05-2004 07:40

30-05-2004 14:38

hey ik zoek een lichte hengel met parabolische actie waarmee ik op karper wil vissen met drijvende kortjes (brood ) EN roofvis met kunstaas . Ik dacht aan een lengte van ongeveer 2.4-2.7 meter .

kan iemand mij op het goede spoor zetten , MVG
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

02-06-2004 00:28

Je zou een snoekbaars hengel kunnen overwegen als je prooi niet al te groot is.
Ik heb zelf al karpers staan drillen met een dergelijke hengel (een 10 grammer van 3mtr) en ik moet zeggen dat het best een kick is.
Krom als een hoepel en telkens die lekker tikkende slip.
Zo'n hengel lijkt veel te licht maar heb er toch redelijke flinke verwilderde schubs mee gevangen (je weet wel, afgetrainde torpedo's zonder vertragende bierbuik)en kan niet zeggen dat dit veel problemen gaf.
Alleen veel drilplezier.
Vis er eigenlijk niet mee op karper, maar helaas kiezen die graag voor de hengel die voor een ander bedoelt is. Tot dusver heb ik op visjes meer karpers gevangen als snoekbaars/grote paling.
Nou ja, leuke bijvangst zeg maar.

Groeten,

René.
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

02-06-2004 08:58

Hey Leon,

Misschien is dit iets: De Zander van Rozemijer.
Moet je eens naar: http://www.ultimatehengelsport.nl/nl/catalogus.asp gaan en daar dan eens kijken bij de kunstaas hengels van Rozemeijer.

Veel suc6.

Noud
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

02-06-2004 19:49

Heej,
Rozemeijer heeft inderdaad leuke hengels. Ze mogen dan wel de naam kunstaashengel hebben, maar ook karper kan hier goed mee worden gevangen. Ik heb zelf de Rozemeijer Spin and Troll. Het is een vrij zware spinhengel (werpgewicht van 40-50 gram en een lengte van 2,70 meter). Maar dan is het ook iets makkelijker om karpers van obstakels weg te houden.

mzzzzls Bart
Plaats reactie