Karpernet


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cees van berkel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15-05-2004 17:58

29-05-2004 20:42

Heeft er iemand ervaring met de karpernet

Ultimate no escape deze kost in de winkel 30 EURO :D


Bedankt

Cees
Gebruikersavatar
Wesley Pieterse2
Berichten: 138
Lid geworden op: 05-05-2004 20:56
Locatie: Westervoort

29-05-2004 22:23

Is de goedkoopste hé, grote mazen en dunne stokjes van het net.
Joris Janssens
Berichten: 122
Lid geworden op: 05-02-2004 00:11

29-05-2004 22:52

Hoi,

Ik heb geen ervaring met het net maar zelf heb ik het 'Ultimate MK II carp landingnet.' De karpers die ik heb gevangen heb ik uit het water getild door het net gewoon bij de armen te pakken. Het is volgens mij een best stevig net en kost 40 euro.
Arjan Swinkels
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Klaaswaal/Rotterdam

29-05-2004 23:51

Hoi Cees,

ik raad je aan om iets door te sparen voor een goed net. Een vismaat van mij heeft het mkIII net van ultimate en vandaag heeft is voor de derde keer het schroefdraad van het spreidblok afgebroken. Ook is het net al enigszins gescheurd. Dit terwijl wij altijd de vissen uit het water tillen door het net met twee handen vast te pakken en voor de rest ook zeer voorzichtig zijn met het net.
Kortom, ik vind het mkIII net van ultimate een ramp, en aangezien dat het net wat jij noemt goedkoper is dan de mkIII, raad ik je aan een beter (vaak duurder) net te kopen.

met vriendelijke groet arjan swinkels
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

30-05-2004 01:09

Mijn MKII is dit jaar het tweede seizoen ingegaan, en nog geen scheurtjes of enige vorm van breuk.
Ik kan zeggen dat er al over de 300 karpers in zijn gegaan, waaronder ook enkele 30'ers.

Alleen mijn spreidblok van kunstof heb ik wel vervangen voor een RVS.
(Al vanaf het begin, omdat ik geen vertrouwen in dat kunstof heb)

Belangrijk is:

- Altijd verticaal bij het spreidblok, uit het water tillen,
- Oppassen voor takken en andere obstakels onder water,
- Als de vis te zwaar is, haal dan de armen v/h net uit het blok en til hem alleen aan het net uit het water. (Scheppen met steel uiteraard)

Als je deze dingen in acht neem, dan maak je mij niet wijs dat een net en of spreidblok naar de klote gaat. (Of het moet door ouderdom zijn)
En Cees, als het schroefdraad van het spreidblok voor de derde keer breekt, dan denk ik dat jouw vismaat het niet helemaal begrijpt hoe je met een net moet omgaan.

Met karperende groet, John.
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

30-05-2004 11:15

Het spreidblok van een bepaalde serie Ultimate netten bleek niet te voldoen. Hierin zat een constructie fout waardoor het dus vaak fout ging.
Dit is veranderd en als het goed is heb je nu dus geen probleem met het spreidblok als je een Ultimate net koopt.
Vanwege de spreidblokken van die series hebben de nieuwe netten ook andere namen gekregen. Ze hadden een slechte naam gekregen.
Ik heb zelf een vernieuwde MkIV en is een stevig netje.
Dikke carbon armen en een geweldige carbon steel, 2-delig. Afhankelijk van de omstandigheden heb ik een steel van 180 of 90cm.
Prijs: tussen de 60,- en 100,- ligt eraan waar je em koopt.


Groeten,

René.
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Cees van berkel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15-05-2004 17:58

30-05-2004 18:06

Bedankt voor jullie reacties ik ben een beetje gaan twijfelen over dit karpernet
en zal zeker ook gaan kijken naar de wat duurdere netten van Ultimate of een ander merk.

Weet iemand ook de website van Ultimate want ik kan zoeken met Google wat ik wil maar de website vinden doe ik niet.


Groetjes,

Cees
Arjan Swinkels
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Klaaswaal/Rotterdam

30-05-2004 19:48

Hoi john,

in plaats van de vis verticaal bij het spreidblok uit het water te tillen, tillen wij de vis uit het water door het net zelf beet te pakken. Dat is zelfs beter dan de manier waarop jij het doet. Misschien wel belangrijk is dat wanneer je dit niet doet, sommige winkeliers geen garantie geven op het net. Tenminste dit is mij verteld wanneer ik mijn schepnet kocht (geen ultimate).

Gister liep ik in het water om de vis van mijn maat te scheppen en toen ik het net naar voren bracht om de vis te scheppen toen brak het schroefdraad af. Het schepnet was nergens achter blijven hangen, en dat kan ook daar praktisch niet, want het was +/- anderhalve meter diep waar ik stond en de bodem is daar helemaal schoon.
Misschien kan ik jouw niet wijs maken dat als je normaal met een schepnet omgaat, dat het spreidblok dan drie keer breekt, maar ik en mijn maat gaan zeker goed om met onze spullen, want die spullen kosten ons namelijk zeer veel geld.
Ik val je niet aan ofzo, maar ik ben gewoon van mening dat het schepnet mkIII van ultimate troep is. En blijkbaar heb jij gewoon een andere mening dan ik. Alleen, ik raad Cees aan om verder te sparen voor een net dat wel door veel mensen aangeschreven staat als een goed net.
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

31-05-2004 19:51

Eeejz
Ik heb ook een net van Ultimate en ik geloof de mk2. Ik vis dr nu een jaar mee en nog geen problemen mee gehad.

maaruh John. Verticaal uit ut water tillen doe ik ook nooit. Ik pak het net altijd beet bij het spreidblok (ik heb dan ook het net vast) en bij het touw tussen de armen van het net. Dit vind ik goed gaan en heb dr geen problemen mee zoals scheuren van het net of een kapot spreidblok.

succes met ut zoeken van een net

mzzzls Bart
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

01-06-2004 00:39

Arjan,

Ik voel me niet aangevallen door jou, en als ik zo over kwam bij jou sorry daarvoor.
Ik wou alleen mijn mening zeggen, en waarschijnlijk deed ik dat op de verkeerde manier. (Ik kom weleens bot over :lol: )

En dat zo'n spreidblok kapot gaat, kan ook te maken met een slechte productie serie.
Tevens haal ik ook de vis uit het water dmv bij het net beet te pakken, maar bij knolletjes wil ik hem nog wel eens vertikaal uit het water halen.

Maar goed zoals ik al zei, had ik mijn spreidblok al vanaf het begin vervangen voor een RVS, om eventuele problemen te voorkomen.
Ik weet het niet meer zeker maar ik was geloof ik €65,- kwijt incl RVS blok.
Waarom zou ik dan een nash of Fox net kopen van €100 t/m €200 ?
Omdat ze beter zijn ?
Zelfs deze heb ik kapot zien gaan.

Met scheppende groet,

John
Plaats reactie