amiaud-peche of techni-peche rodpod????


Plaats reactie
niels ciez
Berichten: 26
Lid geworden op: 09-03-2002 01:00
Locatie: Limburg België

12-05-2002 16:49

welke rodpod staat het best en is overal te gebruiken? als iemand andere rodpods kent die ook goed zijn zeg het dan ook maar.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-05-2002 18:01

Het beste en het stevigste zijn nog steeds losse banksticks, je kunt je hengel laten wijzen naar de plek waar je aas ligt.
Het is niet overal in te zetten, denk aan kade's stenige oevers en of keiharde ondergrond.
Dan komt een rod pot van pas, wat de beste oplossing is hangt ook weer af van de situatie.
Er zijn dure oplossingen maar indien je incidenteel echt een rod pot nodig bent zou ik niet kiezen voor de dingen die erg duur zijn.
Ik gebruik het liefst banksticks mede omdat ik met de lijnen ver uit elkaar vis en ik het liefst zo direct mogelijk contact met de stek wil.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Gino Wallaert
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: Ingelmunster (Belgie)
Contacteer:

24-05-2002 22:05

Hallo,
Ik heb onlangs een Amiaud Peche gekocht (mini carpo inox) Hij staat als een huis, vorige week met zeer hevige wind mee gaan vissen en geen enkel probleem mee gehad.
Maar zoals Douwe zegt zijn losse banksticks ook wel goed, die gebruik ik ook soms als ik mijn hengels eens ver uit elkaar wil zetten, als er door andere omstandigheden geen rod pod kan geplaatst worden
Groetjes Gino
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-05-2002 23:11

Kijk Douwe,

Daarom heb ik een meter aluminium voorzien van enkele gaten voor de banksticks, draad getapt, kruislings nog twee stukken van zo'n 30 cm erop gezet en ook van tappen voorzien, om met deze eigenmakelij Rodpot van twee tientjes op elke plaats in weer en wind te kunnen vissen.

't is wel geen Fox, maar toch Functioneel.

Hartelijke groeten Henk
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

25-05-2002 15:29

solar globetrotter
die amiaud dingen zijn van gewoon goedkope pisbakstaal gemaakt ,troep dus
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

25-05-2002 16:22

Ja Donald dan moet ik je toch tegenspreken hoor.Ik was eerst van plan om z'n Globetrotter te kopen maar de afwerking liet te wensen over vond ik:ovaale gaten met bramen je ziet direkt dat het een rodpod van seriewerk is geworden.Mijn vismaat was bij uitkomst van deze rodpod er als de kippen bij prachtig spul,stabiel en mooie afgewerkt maar nu dat ze goed in de markt liggen is dat fel achteruit gegaan zene.Ik heb momenteel een 4-poot techni peche voor de helft van de prijs als die van een globe trotter en ik ben er wreed content van en mijn collega Gino Wallaert heeft pas een amiau gekocht en die is zeker zware concurrentie voor de globetrotter.Veel mooiere afwerking vind ik,maar ja moest iedereen de zelfde goestingskes hebben dan viste we allemaal met het zelfde he.En das ni goed voor de verkoop he alle peekes slukes he
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

25-05-2002 18:34

ik vis nu 1,5 jaar met de amiaud en ik kan maar 1 ding erover zeggen....SUPER

uitleg:
stevig, staat goed, alle standen verstelbaar, geen gekut op stenen, hoog waardoor hij ook makkelijk in het water kan staan. de lengte is goed te veranderen etc etc etc etc bla bla bla

gewoon een topding
lennart hoomoedt
Berichten: 87
Lid geworden op: 22-04-2002 02:00
Locatie: steenwijk

25-05-2002 21:03

beste donald,een solar pod roest als de donder(mag niet voor RVS)kostprijs is waarschijnlijk 10% van wat de winkelprijs is.
de echte rod pod moet nog worden uitgevonden.
Gebruikersavatar
Dennis van Tol
Berichten: 31
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

28-06-2002 02:52

Ik heb dit jaar een rodpod van FLM gekocht. Een driepoot, die staat als een huis! Het is een product waarbij diverse technieken, zoals gebruikt bij fotostatieven zijn gecombineerd met de wensen van de veeleisende karpervisser.
Bestaat uit drie onderdelen en zit dus in no time in elkaar, is zeer gemakkelijk verstelbaar in hoogte en stand van de hengels en weegt ook nog eens weinig.
Kost wel een paar duiten (EURO 325), maar dan heb je ook wat. Echt super!
vincent Wishky
Berichten: 4
Lid geworden op: 27-06-2002 02:00
Locatie: oldenzaal
Contacteer:

28-06-2002 16:34

hmmzzz voor 325 euro een rodpod kopen ? volgens mij benje compleet wous als je dat ervoor betaald? kun je nog beter naar een metaalbewerkings bedrijf gaan war ze jou even een paar rvs en/of alluminium (als je massief alu hebt is het ook zwaar ) op lengte maken en paar gaten in boren waar je zelf dinge hengelhouders/beetverklikkers in kunt draaien als je daar even een draad in tapt

ik denk dat je voor 150 euro de beste rodpod hebt die je nie eens kunt kopen

kijk maar mij boeit het nie zo ik kan wel met een iets wankelige rodpod vissen maar als ik een stabiele wou hebben deed ik het zo en ga ik nie die belachelijke 325 euro of meer betalen voor zo'n ... ding
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

03-07-2002 00:07

amiaud vind ik toch 1 van de mooiste rodpods als je dan een amiaud wilt kopen koop dan niet de accier maar de inox de accier gaat roesten en de inox niet.
Hopaaa
Gebruikersavatar
elmer cents
Berichten: 175
Lid geworden op: 25-02-2006 18:57
Locatie: Raalte

02-03-2006 18:27

Donald Stevens
pisbakkenstaal.


haha ik ken iemand die een amiaud Carpo heeft en die is al 26 jaar oud en er zit nog geen spatje roest op en hij onderhoud hem nooit.

ofterwijl goede kwallietijd dus.

ik heb er dus een paar maand geleden ook een gekocht. bevalt me uitstekent

en dat ze snel omwaien haha

ik heb dit wiekend aan de ijssel gezeten met vet veel wint nergens last van hoor

gr elmer
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

02-03-2006 20:16

lennart hoomoedt schreef:beste donald,een solar pod roest als de donder(mag niet voor RVS)kostprijs is waarschijnlijk 10% van wat de winkelprijs is.
de echte rod pod moet nog worden uitgevonden.


de echte stevige rodpotten bestaan allang,maar dan gaan we weer huilen over het gewicht en wat een bouwpakket het wel niet is,de prijs zal dan ook rond de 5 a 6 honderd liggen.

Verhalen over dat solar rod potten roesten wil ik al helmaal niet horen;

ik begon met het satelitte systeem,toen de globetrotter en nu de world pod.Voor mij geen ander merk meer.Ik heb de amiaud peche gehad,eco inox versie en die had ik met een jaar verkocht,omdat die roestte.(misschien heb ik pech gehad,maar was toevallig dat me andere vismaat het ook had).Ik scheer niet meteen al het amiaud spul over 1 kam,maar wat hier word gezegd,is echt slap gelul en zeer zeer slecht onderbouwd
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

02-03-2006 20:37

Ik heb al helemaal geen voorkeur.
Solar is in mij ogen nog steeds het topmerk op de markt. Eigenlijk het enige merk dat over een lange periode echt nog aan innovatie en ontwikkeling doet. Daar kan geen merk tegenop!!!!!
Daar is de prijs dan natuurlijk naar, ontwikkelings kosten zitten daarin verwerkt...logisch zoals Cruijf zal zeggen.
Het roesten van de pods ligt niet aan Solar maar aan de rare combinaties die mensen soms maken. RVS en aluminium op elkaar draaien werkt niet, het aluminium tast het RVS aan en het lijkt of het RVS roest maar dat is puur de "afgegeven werking" van het aluminium.
Daarom als je je geld uitgeeft aan zo'n pod, koop dan ook de Solar accessoires.

Bij Amiaud ook niets dan lof, mooi stabiel eigen model met eigen ontwikkelingen. Natuurlijk een minder groot programma als Solar en de rod pods zijn de uitzondering qua kwaliteit en design. Hiermee hebben ze ook een uniek product neergezet.
Wel is het RVS RVS maar van een mindere catagorie als Solar....maar nog steeds RVS en ook roestbestendig...maar ook hier, mits goed gebruikt.

Heb in het verleden beide rod pods (globetrotter en amiaud peche) gehad en nooit problemen mee gehad. Moet wel zeggen dat de Solar in vervoer compacter is mee te nemen.

Dan natuurlijk de nieuwe Aluminium pods zoals Fox en Ultimate deze op de markt brengen. Licht in gewicht voordelig in prijs, stabiel. Ook niets op aan te merken.

Waarom het ene merk afkraken terwijl eigenlijk al deze producten voldoen?
Het is ook maar net wat men functioneel vindt voor de omstandigheden waaronder men vist, of welke men het mooist vindt, of hoeveel geld men ervoor over heeft.

Ennuh, je vangt nog steeds niet meer vis door je rod pod........toch?
Je hengels liggen misschien stabiel en mooi, maar op een bankstickje doen ze dat ook. (op keiharde ondergrond na dan)

Toch mooi dat pods bestaan.......................

Shop ze.........en maak je eigen keuze.

Gr.

Marcel
==--- catch your dream ---==
Plaats reactie