Hulp bij aanschaf rod pod


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

27-05-2004 10:14

Goedemorgen heren,

Ik heb wat hulp nodig bij de aanschaf van een nieuwe rod pod. Ik wil morgen namelijk gaan kijken maar ik weet echt niet meer wat ik moet halen. Ik heb momenteel een standaard rod pod maar ik wil wat beters 8)
Graag verneem ik jullie mening over bepaalde rodpods en probeer je antwoord ook te onderbouwen.
Ik vis over het algemeen op de Waal, brielse maas en nog wat plassen.....

Bij voorbaat dank voor jullie tijd!

Gr. Peter
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

27-05-2004 10:56

Peter,tik eens rodpod in de zoekfunctie,je kunt daar allerhande info vinden over rodpods.

Succes, Wil.
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

27-05-2004 11:08

eej peter,

als je de xpod van fox pakt dan zit je altijd goed kwaliteit en een mooie ook maar als je een hoger pod wil dan moet je mischien voor de sky pod gaan van fox. beide rodpods ziten op een redelijke prijs.

daarom kun je er mischien beter bij zetten wat je van de pod verwacht zoals:

- prijs.
- kwaliteit.
- hoogte.
- veventueel merk.
- materiaal waarvan hij is gemaakt.

als je dat er allemaal in vermeld dan kunne de medeboards al heel wat meer advies geven.

nog veel succes met het aanschafen van een pod.

PS. let wel op goedkoop is duurkoop.
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

27-05-2004 11:13

Hij moet uiteraard van uitstekende kwaliteit zijn en prijs is niet zo belangrijk. :lol:

Verder vis ik op stenen ondergrond en mijn pod staat af en toe half in het water. (vandaar stabiel een must!!)

Ik heb al in de zoekfunctie gekeken maar daar ben ik niet echt tegen gekomen wat ik zocht. Het liefst pak ik een pod van Fox gezien ik hier wel goede verhalen over heb gelezen......
Materiaal maakt niet uit zolang stabiel.
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

27-05-2004 11:17

Zelf heb ik een quatro-pod van fox, perfect voor op stenen ondergrond. Kwaliteit is goed ervan en staat goed stabiel.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

27-05-2004 12:23

Stevig,stabiel,uit te breiden naar behoefte,geheel rvs,oerdegelijk en zeer goed gescoord in de test van de Karper Studiegroep de rodpod van Proline.

Wil.
hans Schoenmakers2
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-03-2004 07:16
Locatie: Goirle
Contacteer:

27-05-2004 13:22

Ik heb de rod pod van Pro line een paar jaar. Deze staat super stabiel. Je kunt er extra lange poten onder schroeven.
Ik gebruik deze rod pod met 4 hengels.

Plus punten:
- dubbele buis meer stabiliteit
- standaard voor hengels te gebruiken (of minder)
- Roestvrij staal
- Compact op te bergen / mee te nemen
De buzzerbars zijn niet breder dan de breedte van de poten. Dit heeft als groot voordeel dat de rod pod niet kan kantelen bij harde wind / beet.
Nadeel (niet voor mij) gewicht van rvs. Spullen zijn duur genoeg. Het blijft in wk 9 gewoon staan. Ik zou dat met een lichtgewicht rod pod niet doen.
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

27-05-2004 15:01

nou je kunt je toch betergeen x pod kopen, want die kun je alleen op rechte vijvertje plaatsen, egt onhandiug, ook het oog kun je niet eens voor je pieper plaatsen, evenals fatsoendelijk verstellen dat gaat gewoon niet bij deze rodpot. dan moet je al weer extra (dure) verstelbare beankstiks(hogere) kopen,
nou koop je dan een horizon, of een europod, dan heb je tenminste iets fatsoendelijks en stabiel!!
mt vr gr xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
wieger onnink
Berichten: 50
Lid geworden op: 10-09-2002 02:00
Locatie: Midden Nederland

27-05-2004 15:20

Even een vraag aan Wil en Hans over die Proline.

Ik had op de Proline stand (Carp 2004) ook een rodpod gezien.
Maar deze moet helemaal uit elkaar gehaald worden als je hem wilde vervoeren.
Is dat ook het geval bij die Rodpods die jullie hebbne van Proline?
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

27-05-2004 15:31

De X-Pod had ik zelf eigenlijk ook al afgeschreven. De meningen over deze pod zijn verschrikkelijk verdeeld en ik kom te vaak tegen dat de pod te moeilijk instelbaar is (niet functioneel dus).
Die Proline pod heb ik wel bekeken en ziet er op zich best degelijk uit. Ik zou inderdaad graag vernemen of het apparaat in te klappen is of deze helemaal uit elkaar gehaald moet worden?
Voor de rest vind ik verschrikkelijk weinig over de Horizon pod??? Weet iemand of deze al in NL beschikbaar is?
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
Cor Blokhof

27-05-2004 15:45

Peter,

Ik heb zelf ook redelijk was onderzoek gedaan naar rod pods eer ik een nieuwe kocht.

In ieder geval wil ik er bij vermeldden dat vier losse steunen altijd steviger zijn dan een rod pod en ook veel sneller staan en veel minder zwaar zijn om mee te nemen. Gebruik dus alleen een rod pod als het echt niet anders kan op keien of kades.

In ieder geval van alles rod pods van Fox af. Plastic buigt en is gewoon weg niet stevig. Plastic sluitclips slijten ook als je ze vaak open doet. En stevig plastic schroefdraad moet ook nog geboren worden.

De rod pods van Amino Peche vallen ook af omdat ze gewoon weg niet stabiel genoeg staan met de drie poten.

Dan blijft er voor mij over de Globetrotter van Solar en de Pro Line. Ik heb zelf de Pro Line rod pod omdat ik deze gewoon weg wat steviger vond staan. Het is wel een flink gevaart en hij weeg ook wel het nodige maar voor die ongemakken heb je wel een rod pod die echt staat als een huis en geschikt is voor vier hengels. Dat gewicht interesseert mij niet zoveel omdat ik hem alleen gebruik als ik op het kanaal hier zit waar keien liggen en ik daar toch minimaal één nacht ga vissen.

Groeten,

Cor
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

27-05-2004 16:09

Als dan de keuze gaat tussen die Pro-line of die Globetrotter dan pak die laatste maar!!!!!
Pro-line stabiel??? Ik heb dat ding in 2 verschillende winkels gezien en aan de tand gevoeld voor zover dat ging.
Wat opviel was dat de buzzerbars niet stevig erop staan ondanks dat er een dubbele stang opzit. Nadeel is nml. dat er alles mbv. schroeven vastgezet moet worden. Zet je deze handvast dan blijft overal speling op staan!! Als ie helemaal gemonteerd staat moet je hem aan de achterkant oppaken en een keer op en neer bewegen. Niks stabiel dus!! Het gehele middendeel en de achterkant "draait mee" terwijl de voorpoten niet van de grond komen.
Zover ik na kon gaan moet je hem voor transport ook helemaal demonteren dus ik vind hem niet gebruiksvriendelijk.
Geen pozi-loc sluitingen op de buzzerbars dus je piepers staan niet altijd vast op de buzzerbar.

Globetrotter is een stuk duurder maar aangezien je aangaf niet naar de prijs te hoeven kijken zou ik die pakken, ben je overal vanaf.
Hij is gebruiksvriendelijk, hoge kwaliteit rvs en is uiterst makkelijk te transporteren. Daarnaast is ie kun je zelf bekijken welke buzzerbar je erop zet (2, 3 of 4 rods).

2e Hands worden ze af en toe aangeboden zodat je ze aantrekkelijk kan kopen.

Tav. die onzin over windkracht 9 en dat soort flauwekul; Een rodpod zal dan mogelijk nog wel blijven staan maar ik geloof niet dan je hengels (relatief erg licht tov. de rodpod) nog op de rodpod blijven liggen.
Maw. als een hengel/molen kombinatie van pakweg 2 kilogram bij windkracht 9 niet uit de steunen geblazen wordt dan denk ik dat een rodpod nooit overdreven zwaar hoeft te zijn.

Een Fox Skypod heb ik een seizoen gebruikt en is goed bevallen, zeker op die plaatsen waar ie "onder water" stond. Door de extreem lange poten die bijgeleverd worden is ie nml. flexibel in te zetten.

Van alle rodpods die ik echter inmiddels heb gehad staat voor mij de Globetrotter bovenaan door zijn gebruiksvriendelijk- en degelijkheid.

MVG John
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

27-05-2004 16:53

Helup helup wat een informatie :o

Ik raa knu helemaal het spoor bijster :roll:
Die Globetrotter ziet er inderdaad ook perfect uit. Ik ga morgen zelf de degelijkheid van de apparaten eens bekijken. In ieder geval allemaal hartelijk dank voor jullie inzet. 8)

reacties mogen nog geplaatst worden hoor als jullie goede suggesties hebben. Ik ga morgenmiddag pas kijken 8) :lol:
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

27-05-2004 17:11

Peter,

Ik heb zelf ook sinds een week een globetrotter. (2dehands voor een leuke prijs op de kop kunnen tikken!)
Ik zou geen andere meer willen, het weegt misschien allemaal iets meer maar je zal er een vissersleven lang plezier van hebben.
Als het geld geen probleem is zou ik er serieus over denken, snuffel ook even op marktplaats rond want ze worden met enige regelmaat wel aangeboden.

MC
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

27-05-2004 19:09

Ray-pod,zie carpobsession.nl bij ray's rod's and tackle
Groeten Henk
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-05-2004 19:59

Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

27-05-2004 20:19

ik heb zelf de horizon 360 van ultimaete hij staat zeer stevig voral op een steenen onder grond en hij is in hoogte verstelbaar :)
ik leef aan de waterkant
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

28-05-2004 10:58

Goedmorgen!

Rodpods zijn qua keuze best moeilijk omdat ze overal en altijd stabiel en recht moeten staan en daarbij moet het ook nog een goede kwaliteit zijn.
De rodpods waar ik een oogje op heb zijn o.a:
- De podjes van Solar, met name de Sodpod en de Globetrotter.
- De pod van Proline.

Ze zien er beide degelijk en stabiel uit!
De Proline rodpod heb ik nog niet met eigen ogen mogen bezichtigen maar naar verluiden moet dit ook een hele goed pod zijn!De verkoopprijs is volgens mij €300,-! :wink: Hier betaal je wel voor maar dan heb je ook wat!
De podjes van Solar heb ik al wel mogen bezichtigen, oerdegelijk,superstabiel en zeer goed afgwerkt!De prijzen hiervan weet ik niet maar dat zal ook tussen de €250,- en de €350,- zijn! :wink:
Kies wel voor een RVS rodpod want deze zijn robuuster als aluminium wat natuurlijk de levensduur en de stabieliteit ten goed komt.
Het enige nadeel is dat ze veel meer wegen als een aluminium rodpod!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

28-05-2004 11:12

Wat vinden jullie van de Fox Skypod 3

Ik heb momenteel de keuze uit Skypod 3 en de Globetrotter. Graag verneem ik waar jullie voor zouden gaan.
Dan ben ik vanmiddag een pod rijker :lol: 8)
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-05-2004 11:32

Dan zou ik gaan voor de globetrotter... wat mij betreft het beste model. Heb zelf dan ook (omdat ik niet meer geld overheb voor een podje) het namaak geval hiervan van Ultimate..

Maar eigenlijk is mijn oude gardner favoriet. :D Lekker licht, laag (heb hem aangepast) en perfect als je mobiel wil zijn (door die aanpassingen).
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

28-05-2004 14:14

[quote="Peter Buijsman"]Wat vinden jullie van de Fox Skypod 3

Ik heb momenteel de keuze uit Skypod 3 en de Globetrotter. Graag verneem ik waar jullie voor zouden gaan.
Dan ben ik vanmiddag een pod rijker :lol: 8)[/quote]


Peter,

Ik zal zonder twijfelen voor de Globetrotter gaan!
Deze vindt ik vele malen beter als de podjes van Fox......geen aluminium troep met ingegoten plastic waar je je krom voor betaalt maar een degelijke RVS pod!! :wink: (waar je je ook krom voor betaalt,helaas :P )
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

28-05-2004 15:33

Voor mij kan er echt niks tippen aan de Proline.

Dan buiten de stabiliteit om kijk ik ook nog met technisch oog naar verschillende rodpods (Bijna Ingenieur werktuigbouwkunde! hahahaha, komt hier nog wel eens van pas!).

Groetjes
Plaats reactie