Jaja; Delkim TXi Plus in Nederland uit!!


richard foppe
Berichten: 14
Lid geworden op: 17-06-2003 02:00
Locatie: Groningen

20-05-2004 22:23

Zeg Daniel "Mijn mening is Delkim is een pieper voor de patsers langs de waterkant !!!!!! "

waar slaat dat in vredesnaam op, leg eens uit.
Hugo Bovenmars

21-05-2004 12:13

[quote="Tobias Boot"]tsja waarom duur als het goedkoop kan he, ik heb zo'n setje van €80 gekocht, 3 pieper, sounderbox en 10meter kabel, 100% waterdicht (al uitgetest met DIKKE plens buien.)

vertel mij nou eens, waarvoor zou je dan een set kopen van dik €700?

Met geldbesparende groet, Tobias[/quote]

Die van €700,- werkt ook zonder die 10 meter kabel :wink:
DAT is het verschil.

groeten Hugo
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

21-05-2004 15:01

Naar aanleiding van de reactie van Daniel Legrand ben ik in de pen geklommen. De reactie die ik hierop heb mogen ontvangen, heb ik voor de volledigheid onderaan toegevoegd.

"
Lieve Mona,

Het zal ongeveer 15 jaar geleden zijn dat ik mijzelf twee Delkim elektronische beetverklikkers kado deed. Toendertijd werkelijk een verademing tussen alle Magnetonics van Optonic. Ook in de huidige tijd ben ik helemaal verknocht aan mijn Delkims; ze hebben mij ook nog nooit in de steek gelaten. Sterker nog, recentelijk heb ik mijzelf nog twee Delkims kado gedaan. Hoewel deze tweedehands zijn, weet ik zeker dat ik ook hier veel plezier aan zal beleven.

In de afgelopen 15 jaar is er in de sportvisserij veel veranderd, met name op het gebied van de karpervisserij. Er kan tegenwoordig beter gesproken worden van prestigevisserij. Hierbij wordt de prestige veelal ontleend aan het materiaal en/ of de gevangen vis en niet zozeer de instelling die men heeft.

De reden van deze brief is dat ik recentelijk, zij het indirect, voor patser wordt aangezien daar ik Delkims heb. Deze schijnen volgens de betreffende persoon te zuigen en een ander merk, Fox, heeft geen probleem met kieren.

Ik trek mij dit aan. Hoe nu verder?
"


"Mona's" reactie:

"
Ron,

Goed om te lezen dat er nog vissers zijn die zich nog van iemand iets aantrekken.

Als je langs de waterkant zit, zit jij daar volgens mij om te vissen, in de breedste zin des woords. Echter, ik kan mij niet voorstellen dat zuigen en/ of kieren hieronder valt. Kortom, ik zou mijzelf niet te druk maken om dergelijke uitspraken, daar ze veelal uit onwetendheid zijn geboren.

Tot slot, een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken. Je bent dus gewaarschuwd.


Met lieve groet,

Mona
"
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

21-05-2004 15:06

Misschien een hele domme vraag van me, hoor.
Maar, wie is Mona? :oops:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

21-05-2004 16:22

Voor Daniel,

Jij zegt: "Delkim Zuigt helemaal Fox is veel beter en heeft geen probleem met kieren en dit en dat!!

Mijn mening is Delkim is een pieper voor de patsers langs de waterkant !!!!!!

Maar ja ieder ze meug en ieder ze smaak bedoel voor dat geld heb je betere foxen dan delkim ooit kwa piepers zal maken maarja eigenwijze mensen blijven raar !!!!!"

Kun je aub een onderbouwing geven waarop je baseert dat Delkim "zuigt" en zeker ook waarom Delkims piepers zijn voor patsers? Want sommige Fox-piepers zijn duurder dan Delkim, maar of je dan ook meer waar voor je geld krijgt....

Met vriendelijke groet van een bijna Delkim-eigenaar :lol: ,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

21-05-2004 16:26

[quote="Daniel Legrand"]Delkim Zuigt helemaal Fox is veel beter en heeft geen probleem met kieren en dit en dat!!

Mijn mening is Delkim is een pieper voor de patsers langs de waterkant !!!!!!

Maar ja ieder ze meug en ieder ze smaak bedoel voor dat geld heb je betere foxen dan delkim ooit kwa piepers zal maken maarja eigenwijze mensen blijven raar !!!!![/quote]


Daniel,


Wat een LOMPE opmerking!! :lol:
Ik voel me natuurlijk aangesproken omdat ik ook met Delkim vis...Een patser??Neej, lijkt mij niet......
Delkim koop je uit voorkeur, niet om te patsen....De kwaliteitsverschillen liggen zeer dicht tegen elkaar aan.Allebei dure producten maar dan heb je wel wat.
Wat de zin: "Delkim Zuigt helemaal Fox is veel beter en heeft geen probleem met kieren en dit en dat!!" betekent weet ik niet maar blijkbaar is het nivo van denken zeer laag bij jou aangezien de leeftijd :wink:
Plaats niet nog zo'n posting want dan val ik van mn stoel af van t lachen! :lol: :lol: :lol:

Met uitlachende groet,
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-05-2004 16:45

Daniel,


De eerste Delkims, die conversies, doen het nu dus nog steeds. De bezitters hebben ze echter in de kast staan. Hier worden ze alleen maar meer waard.

Er is voor mij maar 1 test. Delkim: nu 4 modellen in bijna 20 jaar.
Fox: met gemaakt 4 modellen per jaar. MKII Omdat ie het zo goed deed?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-05-2004 00:22

Heren,
Ik denk dat ieder zijn keuze maakt betreffende zijn piepers.
Voor beide is iets te zeggen, vis zelf al jaren met fox piepers die mij prima bevallen, eerst de S nu de digital sx.

Daniel:
die opmerking die je plaats slaat werkelijk nergens op, ieder maakt zijn eigen keuze. Mensen die met de RX vissen van fox zouden dan net zo goed patsers zijn.

Klaas:
inovatie is ook iets waard, om nu te zeggen dat fox minder is omdat deze vaker hun piepers hebben geupdate gaat mij net iets te ver, als ik jou principe zou volgen dat zijn er andere piepers nog een stuk beter als delkim daar deze al jaren dezelfde pieper op de markt bregen.

Verder alles respect voor delkim zijn prima piepers alleen wil ze al niet hebben door die voor mij vreselijk irritantie positie van de aan/uit knop.

Voor beide merken is iets te zeggen trouwens en ik denk dat een ieder naar eigen visie zijn keuze maakt.

groet,
Peter
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-05-2004 02:42

Beste Daniël,

laat mij maar patsen met mijn geliefde Delkims.
Zit alleen altijd vanuit mijn boot te vissen waar niemand ze ziet.... :cry:

groet, MB

ze piepen nog steeds lekker..... 8)
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

22-05-2004 06:14

Ik ben absoluut niet merkgeil of zoiets maar moet toch zeggen dat mijn voorkeur qua beetmelders ook richting Fox gaan. Heb ze nu 4 jaar en nooit een probleem gehad, dit geld tevens voor alle andere personen om mij heen die met piepers van Fox vissen.

De Delkim gebruikers om mij heen hebben daar in tegen bijna alleen maar ellende met die dingen. Volgende oorzaken al meerdele malen bij verschillende personen mogen aanschouwen:

Radiozender komt binnen op de ontvanger?
Ontvanger die in een keer volle fluiter geeft zonder dat er ook maar iets gebeurd verder?
Pieper die plotseling volle fluiter geeft zonder dat er ook maar iets gebeurd verder?
Ontvanger die onder een run in een keer begint te krassen als een gek?

Delkim, absoluut goed voor de lachspieren!!! Tenminste, als je niet de eigenaar bent en er 700 euro voor heb neergelegd.

Buiten die zaken vind ik het geluid net als een paar overspannen vogels klinken! :P Nee, geef mij maar simpele Foxen die gewoon piepen, niet meer, niet minder.

Kan de opmerking van Daniel dus wel begrijpen, Delkim zuigt echt!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-05-2004 09:04

Gelukkig dan maar dat ik geen TXI-tjes heb. Tijd om een Delkim gebruikersschadefonds op te richten zo te horen. Wat een geouwehoer zeg. Wie zuigen hier nou? :cry:

Dit topic gaat over de nieuwe TXI’s. Als de mannen die deze beetmelders kopen net zo blij zijn met hun nieuwe TXI-tjes als ik met mijn oude standaard Delkim’s, dan zijn ze zeer gelukkig. Zo niet, dan moeten ze bij Delkim zijn. De firma is overigens best bereid problemen te verhelpen. Daardoor bestaan ze al wat jaartjes, zonder overal hun eigen kopietje van te maken. :roll:

Een kopie is overigens geen innovatie. Gek genoeg verwacht ik echte innovatie van die ondernemertjes die nu worden weggeconcurreerd door een paar grootgrutters die de markt willen domineren. :-? Die ondernemertjes steun ik graag door hun producten te kopen. En dan zal ik wel een patser zijn. Mij een zorg. 8)

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-05-2004 10:20

Pfffffff,ben ik blij dat ik net weer ben overgestapt van Delkim naar Fox.......... 8)

Bart,wees blij dat je nooit bepaalde serie's van de SX of LXR hebt gehad,dat waren ook DRAMADINGEN !!!

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

22-05-2004 10:31

Eens een patser altijd een patser!

Je bent dus niet geholpen met het overstappen van Delkim naar Fox Dennis.
Dat zijn juist de ergste patsers degene die overstappen :wink:

Met de groeten van een medepatser en gelukkige Delkim gebruiker.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

22-05-2004 10:55

[quote="Daniel Legrand"]Delkim Zuigt helemaal Fox is veel beter en heeft geen probleem met kieren en dit en dat!!

Mijn mening is Delkim is een pieper voor de patsers langs de waterkant !!!!!!

[/quote]

Sinds ik Delkims heb lig ik idd veel te kieren in m'n bivvie. Als jij dat een probleem vind moet je idd Fox gebruiken.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

23-05-2004 01:20

Heren,
Blijkbaar blijft dit een bekvechterij welke pieper zogenaamd beter is, zoals al vermeldt maakt een ieder zijn keuze en hierin is een ieder vrij om te doen en laten wat hij/zij wil.

Kees:
In mijn visie is het verbeteren van je piepers niet het creeren van een kopie maar kan dit best gezien voor als een inovatie indien er meerder zaken aange past worden die eventueel een verbetering geven.
Maar goed dit terzijde hier komen wij blijkbaar toch niet uit en het is eigenlijk niet de moeite om over te discussieren.

Zoals al vermeldt door me in mìjn vorige reply creeren beide merken prima piepers, mijn voorkeur gaat nu 1 keer uit naar fox in verband met de positie van de knoppen terwijl Kees blijkbaar liever delkim gebruikt.

einde verhaal lijkt me,
MVG,
Peter