lijnen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

06-02-2004 19:04

welke nylonhoofdlijn vinden jullie nou echt goed?qua rek en slijtkracht?
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

06-02-2004 20:41

Berkly Big Game.
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

07-02-2004 13:13

Probeer de zoekfunctie eens hier zijn al diverse topics over.....

Mvg MIchel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-02-2004 13:48

Wat is er nu zo goed tegenwoordig aan berkley big game???

Misschien voor onder de kant??? of obstakelvrij water.

Ik heb de lijn ervaren als een super elastiek. Simpelweg op 1 meter lijn minimaal 20 cm rek!!!!!, en het kinkt als de ziekte.

Weet niet hoe jullie erover denken maar eer dat jij een piep krijgt is de vis er al 2 meter vandoor!!! Niet zelden geeft de pieper bij deze lijn eerst heel veel korte piepen achter elkaar alvorens hij begint te gieren!! Nu is de rek er wel zo'n beetje uit. Ook niet gebruiken tegen beschoeingen, de vis zal zich sneller vast kunnen zwemmen omdat je simpelweg niet goed tegendruk kan geven. De rek is gewoon te groot.

Natuurlijk kun je er wel je karpers mee vangen, maar om nu de vis af te drillen met dit risico........

Heb al veel mensen gehoord die de lijn na 10 maal vissen weggegooid hebben.

De lijnen van synergie hebben al behoorlijk minder rek.
Fox soft steel???? fox soft elastiek misschien??

Ik gebruik de iron silk van berkley, veeel minder rek, en redenlijk slijvast.

Wat is nu een goede nylon??? met of zonder rek???

IK gebruik voor afstanden tot 50 m de nylon lijnen en als er niet al te veel obstakels liggen als takken en palen.

In de overige gevallen neem ik gevlochten lijn, en kun je hier goed mee overweg, dan verspeel je er zelden tot nooit een vis door.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Willem Barnas

07-02-2004 17:56

De absolute nummer 1:

Terry Eustace Pro Clear 16 lb. - 34/00

Ik heb de laatste jaren een enorm aantal lijnen uitgebreid en zonder enige vorm van pardon getest. Sommige bleven een dag op de spoel, sommige een maand, maar de Pro Clear ging een volledig seizoen mee.
Het is een beest van een lijn, niet kinkend (op conventionele molens), relatief weinig rek, supergoed op de knopen die ook heel vloeiend te leggen zijn en vreselijk slijtvast. Men beloofde dat deze lijn nog beter was dan z'n voorganger; de Pro Gold (35,5/00 - 15 lb.) en dat is inderdaad zo. Ideaal voor het grovere werk op open water en op 'kantje-boord-stekken'.

Fox (2 srtn.), Sufix (2 srtn.), Berkley (4 srtn.), Sylcast, Maxima, GR60 etc. etc. Er is er geen een die het haalt bij de Pro Clear. Goedkoop is ie niet, maar spijt zul je er niet van krijgen.

Verkrijgbaar bij De Heul in Schiedam, ook in 29/00, ideaal voor lange afstanden als er geworpen moet worden. We hebben immers niet allemaal een boot op batterijen...

Suc7,
Willem

PS: Dit is niet als ordinaire reclame bedoeld, maar als tip. Alles wat goed is dient aanbevolen te worden als er naar gevraagd wordt.
Plaats reactie