goede baitrunners
-
weet er mss iemand goede baitrunners?
van shimano en de prijs moet rond de €100 en €150 zijn.
alvast bedankt.
Jeroen
van shimano en de prijs moet rond de €100 en €150 zijn.
alvast bedankt.
Jeroen
-
Tja jongen dat zal moeilijk worden...
Ik zou kiezen uit de GTE 8000 of de USA 6500... de keuze is aan jou..
Maar de mensen die ik ken en de USA gebruiken vinden hem beter dan de GTE.
Ik zou kiezen uit de GTE 8000 of de USA 6500... de keuze is aan jou..
Maar de mensen die ik ken en de USA gebruiken vinden hem beter dan de GTE.
Met vriendelijke groet,
Kevin Diederen
Kevin Diederen
-
- Contacteer:
eh kevin, vergis je je niet een beetje maar mij lijken die 6500 voor hem en hier in nederland toch wel wat groot denk je niet?? en die zijn ook nog best duur, maargoed, ik zou dan persoonlijk voor wat kleinere types gaan of de RE die zijn ook al wat goedkoper
met vr gr xavier
met vr gr xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
-
XVR,
Te groot? Het valt best mee, een aangezien de USA toch een molen is waar je je hele leven mee kan doen kan je hem het beste wat groter kopen zodat je ook ermee uit de voeten kan als je je aas uitvaart.
En wat is er nou erger dan erachter komen dat je net enkele meters te kort komt? (komt mij met m'n kleine molens, maatje 50... niet zo bekend voor aangezien ik veel op cultuurwater vis. Maar op grote meren zal het voorkomen hoor)
Te groot? Het valt best mee, een aangezien de USA toch een molen is waar je je hele leven mee kan doen kan je hem het beste wat groter kopen zodat je ook ermee uit de voeten kan als je je aas uitvaart.
En wat is er nou erger dan erachter komen dat je net enkele meters te kort komt? (komt mij met m'n kleine molens, maatje 50... niet zo bekend voor aangezien ik veel op cultuurwater vis. Maar op grote meren zal het voorkomen hoor)
Met vriendelijke groet,
Kevin Diederen
Kevin Diederen
-
- Contacteer:
ja maar kevin, die jongen is 13jaar en is "misschien?" pas een tydje bezig met zen hobby, en nou neem ik niet aan dat hij al naar zen lijnen gaat uitvaren en op 200meter gaat liggen ofwel, en die 6500 is ook echt al een heel stuk groter als de 4500 hoor, als ik hem was zou ik de 3500 zelfs pakken, anders heb je ook zo'n kast van een molen die ten eerste een stuk duurder is en waarvan je 3/4 van de lijn niet gebruikt, zonde van t geld wat zeker voor jongere jongens niet zo voorhanden is,
mt vr groet xavier
mt vr groet xavier
-
ja, ik ben ook begonnen toendertijd met een normale molen, later overgestapt op 3500A's en toen ik meer ervaring had weer over gestapt op 4500A's. Maar om nou meteen 6500's te kopen lijkt mij ook wel wat overdreven, k zou mooi die 3500's kopen.
groeten,
Albert
groeten,
Albert
Waterbouw... werk voor echte mannen!
-
- Contacteer:
pcies
suc6 ermee
suc6 ermee
-
Ik heb onlangs voor mijn oppervlaktehengels vanuit Engeland 2 daiwa regal x baitrunners gekocht. Een aanbieding voor 35 euro per stuk. Ik heb in de loop van mijn vis"carriere" al eerder zo'n molen gehad en ik moet zeggen ik ben er uitermate tevreden over.
De beste baitrunners komen voor mij overigens van shimano, ik heb de 4500's en de big baitrunners longcast en vooral de laatste heeft een ongelooflijk goede slip, maar ja, daar is de prijs ook naar.
Ik heb al eerder b-merken gekocht, maar toen ik deze kocht (zeker 5 jaar geleden) was de kwaliteit echt waardeloos. Maar wellicht is er tegenwoordig met merken als Okuma kwalitatief het een en ander verbeterd.
groeten,
karperlimbo
De beste baitrunners komen voor mij overigens van shimano, ik heb de 4500's en de big baitrunners longcast en vooral de laatste heeft een ongelooflijk goede slip, maar ja, daar is de prijs ook naar.
Ik heb al eerder b-merken gekocht, maar toen ik deze kocht (zeker 5 jaar geleden) was de kwaliteit echt waardeloos. Maar wellicht is er tegenwoordig met merken als Okuma kwalitatief het een en ander verbeterd.
groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
-
ik weet niet maar op de site van shimano zien die usa's er maar lomp en groot uit, is dat ook zo bij de kleinere versie's?
MVG Jeroen
MVG Jeroen
-
ja, t zijn niet de kleinsten, maar bij de 3500 en de 4500 valt dat nog wel reuze mee. Maar je kan het beste gewoon even in de winkel gaan kijken, verschillende modelen naast elkaar houden en dan je keuze maken.
groeten,
Albert
groeten,
Albert
Waterbouw... werk voor echte mannen!
- Marcel Kosters
Voor de spoelcapaciteit van de 3500 hoef je het niet te doen. Ik zou eerder de 4500's nemen. Ik ken trouwens wel karpervissers die meteen met de 6500's zijn begonnen. Waarom rustig opbouwen en in het totaal meer geld kwijt zijn dan het meteen goed aan te pakken. Ik denk dat Jeroen daar aangezien zijn vangsten van vorig jaar wel aan toe is.
-
- Contacteer:
Ik snap eigelijk niet waarom iedereen altijd helemaal nat wordt van Shimano.Oke het is een hele goede molen zonder meer, maar dat mag ook wel voor dat geld wat ze kosten.Ik heb zelf verleden jaar Okuma aangeschaft, en wel om Drie redenen, ten eerste de prijs,ten tweede 3 jaar volledige garantie, ten derde de kwaliteit. Deze molen doet absoluut niet onder voor een shimano, er zit een heerlijke slip op{ aan de voorkant}, hij draait als een trein {10 kogellagers}, en de Baitrunner is echt subliem. Ik zelf heb de Epix EB 65, een vrij grote molen maar dat is mede omdat ik er ook in Frankrijk mee vist.Er zij namelijk ook kleinere modellen te koop.Er gaat bij mij ongeveer 360/380 meter lijn op 32/100ste.En dat is dus ruim voldoende, ook voor Frankrijk.Ik heb echt niks anders dan lof over voor deze molen. Ze kosten ongeveer 135 euro stuk, maar bij een beetje Hengelsport zaak is een prijsje te maken als je er 2 of 3 koopt.Verder wens ik je veel succes met je zoektocht naar molens, en dat je er maar veel mee mag vangen.
Gr.Okkie
Gr.Okkie
-
weleke baitrunner is eigenlijk de beste?
usa of aero gt(e).
alvast bedabkt!
Jeroen
usa of aero gt(e).
alvast bedabkt!
Jeroen
MVG Jeroen
ik prefereer de USA!!!
betere slipafstelling (komt omdat de kracht direct op de slipschijven komt omdat de afstelling voorop zit).....
dikkere assen: houd het langer vol omdat de aero's verbuigen...
nadeel: spoelt niet zo mooi op als de aero's maar is vistechnisch beter!!
de aero's zijn wat gevoeliger met het gebruik van dyneema (kromme aandrijfassen) als de slip zwaar staat afgesteld...
suc6,
Koen
betere slipafstelling (komt omdat de kracht direct op de slipschijven komt omdat de afstelling voorop zit).....
dikkere assen: houd het langer vol omdat de aero's verbuigen...
nadeel: spoelt niet zo mooi op als de aero's maar is vistechnisch beter!!
de aero's zijn wat gevoeliger met het gebruik van dyneema (kromme aandrijfassen) als de slip zwaar staat afgesteld...
suc6,
Koen
- Marcel Kosters
Laat ik nou net Dyneema op mijn Aero's hebben gespoeld...
Ik heb gehoord dat de USA echt heeeel erg slecht opspoelt maar is dit echt zo of valt dit wel mee???
mvg arwin
mvg arwin
- Kees Vaags
arwin,
de USA modellen verdienen hier geen schoonheidsprijs. ik vindt echter dat het niet zo'n groot nadeel is. met de nieuwste generatie schijnt het al wel verbetert te zijn.
verder ben ik zeer te spreken over de molens, degelijk en kunnen tegen een stootje. daarnaast een goede slip
de USA modellen verdienen hier geen schoonheidsprijs. ik vindt echter dat het niet zo'n groot nadeel is. met de nieuwste generatie schijnt het al wel verbetert te zijn.
verder ben ik zeer te spreken over de molens, degelijk en kunnen tegen een stootje. daarnaast een goede slip
groetjes Da Fox
-
Voor 99.95 euro heb je van Shimano de Baitrunner 6000 RE. Deze molens heb ik reeds 2,5 jaar en ben er erg over te spreken. Ook het opspoelen vind ik erg netjes.
Met vriendelijke groet,
Bas Hofkens
Bas Hofkens
Weet iemand heoveel de USA kost? En de RE is toch de molen zonder aluminium spoel en zonder dubbele slinger?
Alvast bedankt.
arwin
Alvast bedankt.
arwin
-
De usa 4500 B kost 163, 95 en de re is inderdaad de molen zonder dubbele slinger en dus ook zilveren spoelRAND.
Met vriendelijke groet,
Bas Hofkens
Bas Hofkens