hengels fox of danau


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kristof Van Aert
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

06-01-2004 16:47

Hoi collega karpervissers,

Ik ben van plan nieuwe hengels te kopen. Hiervoor ben ik aan het twijfelen geslagen en hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik zoek namelijk een mooie hengel met een prachtige actie. De hengels waartussen ik twijfel zijn: de fox rangemaster II, de Danau bionic carp. Beide hebben dezelfde prijs en dat is iets waar ik ook moet naar kijken. Hengels met een max van 150€ per stuk. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen en vertellen waarom wel of niet deze hengels.

mvgr Kristof
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

07-01-2004 21:19

[quote="Kristof Van Aert"]Hoi collega karpervissers,

Ik ben van plan nieuwe hengels te kopen. Hiervoor ben ik aan het twijfelen geslagen en hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik zoek namelijk een mooie hengel met een prachtige actie. De hengels waartussen ik twijfel zijn: de fox rangemaster II, de Danau bionic carp. Beide hebben dezelfde prijs en dat is iets waar ik ook moet naar kijken. Hengels met een max van 150€ per stuk. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen en vertellen waarom wel of niet deze hengels.

mvgr Kristof[/quote]

Kristoff,

Heb zelf dit jaar twee maal de bionic carp aangeschaft, enerzijds omdat ik de uitvoering erg mooi vind, anderzijds omdat de prijs me erg meeviel. € 150.- heb ik er niet voor betaald, maar ong. € 100.- dus die prijs valt mee (prijs per stuk). Ook de drileigenschappen bevallen me erg goed, zijn zeer soepel, zonder dat ik het idee heb, dat de hengel kracht tekort komt.

Volgens mijn vaste huisdealer :lol: is de bionic carp uitvoering beter/minder kwetsbaar dan de classic uitvoering, ik heb daarom ook eesrtgenoemde genomen, ondanks dat ik altijd erg gecharmeerd ben van kurken handvaten.

Uitvoering die ik heb, is de 2.75 lbs 12"uitvoering. Kan je hem zeer zeker aanraden, zodra ik er een tweedehands zie voor een schappelijke prijs, denk ik dat ik 'em koop

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Greetings
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Gebruikersavatar
Kristof Van Aert
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

07-01-2004 21:22

Ik zal er eens overnadenken. Maar de uitvoering van die hengel spreekt me ook echt aan.

mvgr
okkie Duvaloois
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Papecity
Contacteer:

15-01-2004 21:34

Hoi Kristoff, ik heb ook 3 Danau Bionic 2,75 12FT .En ik kan je zeggen het zijn prima hengels, hele mooi curve en ze gooien perfect.Ook het drillen van een flinke karper is echt een genot.Ik vis er mee in Nederland En Frankrijk{ Cassien} en ook daar geen problemen.Als je nog meer wil weten zeg je het maar.


Gr.Okkie
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

15-01-2004 22:54

hoi,

Ik heb zelf de alijn danau unicums voor +/- 100 p.s.
ik heb de nieuwe 2004 uitvoering 2,75 lb en 12 voets.
Ik moet zeggen dat ik ze een stuk beter in kwaliteit vind dan de rangemasters, ik weet niet of de rangemasters sic ogen hebben maar de dnaau's zeker weten wel.
voor het geldin verhouding tot de hengels zijn de danau's volgens mij veel beter, bovendien zijn de danaus ook nog eens fuji afgebouwd althans de mijne dan.

wil je meer weten stuur maar een pb.

MVG,
TOM
knollenvanger 1ste klas
Karl van Bakel
Berichten: 21
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Deurne

11-02-2004 17:08

hoi, weet iemand van welke merken deze hengels zijn? en de kwalitijd ervan? van de danau bionic carp weet ik dat ze fuji reelhouder heeft en sic ogen.
danau unicums
danau bionic carp
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

11-02-2004 18:23

ze zijn gemaakt in samenwerking met ultimate en hebben allemaal fuji sic ogen de unicums hebben wel een oogje meer dan de bionic's

wil je meer weten stuur maar een pb

mvg
Tom
knollenvanger 1ste klas
Plaats reactie