iemand ervaring met fox rx met draadloze sounderbox?


Plaats reactie
sander de kamper
Berichten: 111
Lid geworden op: 22-09-2002 02:00
Locatie: bodegraven

03-01-2004 12:56

iemand ervaring met de draadloze bleu set van fox de rx

bereik ?
battery verbruik?

wil namelijk deze set aanschaffen
graag jullie ervaring .

vast bedankt voor de moeite

mvgr : sander :roll:
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

03-01-2004 13:26

Kijk het is van fox dus dat is al goed (op het gebied van beetverklikkers blijft het het beste merk). Deze biepers zijn momenteel de beste op de markt en zijn getest in de extreemste omstandigheden en ze overleefden het :D . Ik zelf heb deze niet, maar ik heb het vernomen uit goede bron.
Ik vind wel dat er enkel nutteloze functies inzitten waar je veel geld voor betaald, zoals je kan er geluidjes van je gsm op overzetten en radio op je sounderbox. Maar voor de rest is het een uitstekend product
Maar ben je wel op de hoogte van het prijskaartje, ik weet je bent wel ouer dan mij, dus zul je wel alwerken enzo maar rond de 800 à 900 EUR voor biepertjes vind ik toch wel wat veel.

adios :D
Vissende groetjes, Joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Hank Piek
Berichten: 12
Lid geworden op: 27-09-2003 02:00

03-01-2004 14:55

Hoi Sander,

Als bezitter van de RX set kan ik je melden dat ze prima voldoen. De batterij levensduur van de beetmelders is acceptabel maar die van de receiver is vrij snel leeg. Een voorzichtige schatting komt op ongeveer 200 uur. Wat Joeri schrijft over radio op de sounderbox en het overzetten van andere geluidsignalen is mij geheel onbekend. Voor iemand van 16 die de set niet bezit heeft hij wel erg veel ervaring in te brengen! Om nu te zeggen dat Fox automatisch goed betekent gaat mij ook te ver. Kijk eens goed rond bij de concurrentie (Delkim) en maak dan een keuze.
Minpunt van de set is dat de blauwe ledjes wel erg veel licht geven! Dat zou voor mij best heel wat minder kunnen. Het bereik van de zenders is prima in orde, veel verder dan je ooit bij je hengels weg zou willen. Reken maar op meer dan 150 meter.

M vr. gr.
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

03-01-2004 15:25

Hank, ik wil nu niet moeilijk doen maar als je eens rondsnuffelt op het internet bestaan er toch wel opties zodat je je radio op je sounderbox van RX kunt aansluiten. Maar kom dat ben ik ook maar toevallig te weten gekomen. Ik vind het persoonlijk wel erg straf, want eigenlijk beweer jij dat iemand van 16 jaar nog niets over het karpervissen kan weten. Zo een reactie alleen al beweert eigenlijk dat jij nog meer kinds ben dan ik. En idd ik heb deze set niet, maar zoals ik al zei ik heb dit uit goede bron vernomen. Een vriend van mijn pa vist hier namelijk mee en ikzelf heb ook informatie over deze beetmelders ontvangen omdat ik ze zelf ook al wou kopen, maar ze waren mij te duur. Al bij al denk ik dus toch dat ik Sander heb kunnen helpen + ik heb ook een deel van deze informatie (ook al ben ik nog maar 16 :x ) van verschillende sites afgehaald om Sander te helpen bij zijn keuze. Is dat toegelaten? :evil:

Niets persoonlijk hoor, maar zo reacties geven omdat ik nog maar 16 ben vind ik zeeeeeer laag van iemand van al 41 jaar.

Joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Hank Piek
Berichten: 12
Lid geworden op: 27-09-2003 02:00

03-01-2004 16:05

Joeri,
Mijn reactie gaat niet over het feit dat iemand van 16 niets van karpervissen afweet. Ik vraag me alleen af of iemand die info vraagt over materiaal veel heeft aan reacties van personen die ervaring 'van horen zeggen' hebben. Als jij je informatie over dergelijke snufjes van de officiele website van Fox hebt gehaald dan moet ik waarschijnlijk beter zoeken. Of Sander ermee geholpen is laat ik aan hem zelf over.

Met twijfelachtige groet.

ps we gaan wel een beetje off topic en hiermee is Sander zeker niet gebaat.
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

03-01-2004 16:51

Als je het zo niet bedoelde moet je toch wel dringend werken aan je sarcasme . En ik heb het via via gehoord zeg je. Het is een vriend van men die die heeft en die man gaat altijd mee vissen dus bij slecht of goed weer is hij er bij dus zie ik ook wel of het goed materiaal is of niet (dus dit is niet "van horen zeggen"). En ik weet niet, maar als ik info ontving van mensen die dat via een vriend vernamen dan is die wel betrouwbaar en dan kan degene die deze topic starte er toch wat aan hebben. En nee die informatie komt niet alleen van de foxsite, ik ben wel wat ruimdenkerder er bestaan ook zoekfuncties :o straf he? (dit is verstaanbaar sarcasme, leer er van)

Ik ga het laten vallen, maar hou je vooroordelen voor jezelf, ze zijn kinderachtig en lokken ruzie.

Groeten dan maar.

Ohja en Sander sorry voor dit gedrag, maar ik word gewoon lastig van die mensen die anderen beoordelen van hun leeftijd enz.
Vang ze nog en ik hoop dat ik je ondanks deze discussie met Hank toch heb kunnen helpen met je keuze.
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
wesley bax

03-01-2004 18:23

Joeri wat is die site dan waar je die gsm geluidjes op je rx kan zetten
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

03-01-2004 20:11

Sander ik heb de set nu ongeveer een half jaar,de baterijen van de ontvanger heb ik nu 1 keer vervangen,deze gaan wel snel leeg.Het bereik is zeker 200 mtr,heb ze al is een keer getest.Ik vind de functie dat de ontvanger de zelfde toon copieeerd van de pieper wel erg fijn,zodat je gelijk weet welke hengel dat je moet hebben,als je word wakker gemaakt door een gillende pieper.Veel plezier met de rxen .

groeten sergio
erwin snaaijer

03-01-2004 22:57

ik zelf heb de txr van fox en die is goed nooit geen klachten gehad zal die nieuwe ook wel goed zijn ,en tja de batterijen kunne sneller leeg zijn ivm de kou maar zomers heb je daar weinig last van en dat die lampjes zo vel zijn is alleen maar handig voor overdags

groetjes erwin
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

03-01-2004 23:33

sander
ook ik heb de rx set net als sergio
heb ze ook al enige tijd ,en zoals ik in en andere topic al schreef eigenlijk omdat de nieuwe delkims txi er nog steeds niet zijn.
heb absoluut geen spijt van mijn keuze en ben tevreden over de set .
de functies die eropzitten zoals terugloop met ander geluid en knipperend led goeie instelling op afstand en verschillende geluiden per optonic zodat je weet welke er een run heeft zijn meer dan goed
nadeel is inderdaad batterijverbruik in reciever maar dit euvel neem ik maar voor lief,ikzelf vind het niet het ergste probleem.
wens je nog vel mooie vangsten en gierende optonics
gr paul veenendaal :lol:
sander de kamper
Berichten: 111
Lid geworden op: 22-09-2002 02:00
Locatie: bodegraven

03-01-2004 23:55

allemaal bedankt voor jullie bruikbare info :lol:

ik ga de bleu set aankomende week aan schaffen

met vissende groet: sander :wink:
Niels Roelofs
Berichten: 86
Lid geworden op: 19-04-2003 02:00

05-01-2004 14:31

Ik heb zelf ook Fox Rx-en ben er heel erg tevreden over. Afstand is heel ver. ongeveer 175 meter, alleen je moet ff in de gaten houden als je een set van 3 koopt dat je verschillende kleuren koopt want hij geeft maar 1 kleur aan (met 3 blauwe bijvoorbeeld geeft hij 3x blauw aan op je ontvanger) je heb ook een BleuSet hiervoor
Mzzl Niels
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

05-01-2004 17:43

niels

wat bedoel je hij geeft maar 1 kleur aan.
ikzelf heb 4 optonics rood groen oranje en blauw
deze kleuren zitten ook op de reciever dus ik zie geen probleem
als rood gaat brand rood en zo gaat dat bij alle kleuren hetzelfde
heb je misschien een andere ontvanger met 1 led van de str of anders snap ik het probleem niet zo

vr gr paul veenendaal :lol:
Hugo Bovenmars

05-01-2004 18:28

Niels bedoelt dat bijvoorbeeld 2 groene piepers hetzelfde lampje (groen) laten branden op je receiver. Bij een blueset is dat anders natuurlijk

groeten, Hugo
Niels Roelofs
Berichten: 86
Lid geworden op: 19-04-2003 02:00

05-01-2004 18:37

Ja that's right. Ik vind het zelf geen probleem maar mij was daar niet op gewezen bij aanschaf ervan. Dus vandaar
Suc6...
Latters Niels
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

05-01-2004 20:01

hugo
bedankt voor correktie ,maar als het goed is kun je via je frequentie dingen veranderen als het moet kun je er op die mannier 16 stuks op laten draaien,ik weet dat het ingewikkeld is maar het is te doen.
en niels het zou inderdaad beter zijn als je dit even van tevoren wist ben ik met je eens


vr groet paul veenendaal :lol:
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

05-01-2004 20:10

Het is indd waar dat als je de bleu set hebt,er 4 blauwe ledjes op de ontvanger zitten.Maar daar is het ook een bleu set voor. :D
mvg sergio
Niels Roelofs
Berichten: 86
Lid geworden op: 19-04-2003 02:00

06-01-2004 11:49

Ik heb het nog ff na gekeken en je kan er inderdaad 16 optonic's mee ontvangen. Iedere kleur heeft een iets andere frequentie waardoor op je ontvanger de 4 kleuren worden aan geduud, dus je kan 4x rood en 4x groen en 4x blauw en 4x geel ontvangen. Als je 2 blauwen optonic's hebt dan geeft hij dus op je ontvanger het blauwe letje aan en bij 2 groene het groenen letje aan. Hoop dat het zo duidelijker word.
Mzzl Niels
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

06-01-2004 18:53

paul,,, ik heb je een PB gestuurd,, groeten erik
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

07-01-2004 08:19

beste eric
je hebt een pb terug
gr paul veenendaal
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

07-01-2004 14:54

ik ben bang dat er iets mis is gegaan, ik heb geen PB gehad :-?
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

07-01-2004 16:09

nogmaals geplaatst erik
hoo dat je hem nu wel hebt ontvangen
paul veenendaal :lol:
sander de kamper
Berichten: 111
Lid geworden op: 22-09-2002 02:00
Locatie: bodegraven

15-01-2004 22:23

nogmaals bedankt voor jullie info

ik heb vandaag de fox bleu set binnen gekregen in een draag koffer.
de prijs verschillen zijn niet normaal meer met sommige winkels
ik heb er nu 650 euro voor betaald voor de complete set 3 rxen met receiver en hardcases en leren hoesje en koffertje .ik heb deze
set bij db hengelsport besteld uit helmond en volgens mij voor een goede prijs en ben er goed geholpen


groeten: sander :lol: :lol:
Plaats reactie