welke shimano baitrunners hebben de beste slip?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-01-2004 23:21

Slip op de achterkant :o ? Geen idee.

Slip op de voorkant,

USA series 3500, 4500 en 6500
Big Baitrunners Longcast
Ultegra's

Om er maar een paar te noemen.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-01-2004 23:41

Ronald,

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Big Baitrunners longcast. Geweldige molens vind ik dat. Helaas ben ik zelf nog niet in het bezit van deze, bij aanschaf van nieuwe molens worden het zeker de longcasten. Zelf heb ik de USA 4500 en 6500, zeer goede slip maar ik vind de spoel te diep, scheelt in werpafstand en de opspoeling is ook niet al te goed.

Ik kan je helaas geen informatie geven over molens met de (goede) slip achterop.

Bart
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-01-2004 11:10

De aero gt serie, daar is nu n nieuw model vanuit. Van het vorig model heb ik er nog 2 liggen thuis die ik weg doe.
gr lode
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

03-01-2004 11:54

we hadden het over een goede slip
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

03-01-2004 16:19

ronald,

net als jij was ik ook gewend aan de slip achterop. toen ik nieuwe baitrunners zocht, ontkwam ik er niet aan om een molen te kiezen met de slip voorop, simpelweg omdat de molens met de slip achterop naar mijn idee niet goed genoeg waren.
ik kwam uiteindelijk uit bij de 4500 serie van shimano. een molen met niet veel poespas, een goede slip voorop en een zeer nauwkeurig in te stellen baitrunnerslip.
na het drillen van enkele vissen was ik al helemaal gewend om de slip bovenop in te stellen in plaats van achter aan de molen. mijn advies is dus gewoon iets te kopen wat aan je eisen voldoet, en niet te letten op waar de slip zit.
groetjes Da Fox
Koen de Been

03-01-2004 23:01

hey ronald,

een slip op de voorkant van de spoel is wordt direct afgeremd, de slip op de achterkant van de molen wordt afgeremd via een as die door het molenhuis loopt waardoor er altijd ietswat speling opzit waardoor de slip niet perfect functioneert :(

daarom heb ik het liefste de slip voorop de molen :D :D
ik vis zelf met het type USA 4500 van shimano en ik heb op de slip niks op aan te merken....alleen is de opspoeling van de lijn niet fijn maar dit euvel is verbetert in het nieuwe type....
dus ik raad jou deze molen aan omdat er een perfecte slip op zit(mijn mening)!!! :)

suc6!!

mvg koen
erwin snaaijer

04-01-2004 00:09

nou ik geef koen niet gouw gelijk maar nu heb hij wel gelijk dat de slip boven op beter is haha

grapje koen
Hugo Bovenmars

04-01-2004 00:38

Jaja, ik herken het, heb heel m'n leven met dat type molens gevist. Zelf heb ik de Shimano XTE 10000 baitrunners (ook bekend als Super Baitrunner); vorig jaar op de beurs gekocht voor zo'n €150,- /stuk.

http://www.raven.nl/html/winkel/Raven/n ... m4821.html

In de jaren ervoor heb ik veel gevist met de GT en GTE baitrunners. Vooral wat betreft het slipmechanisme is de XTE een behoorlijke vooruitgang t.o.v. de oudere Aero-modellen; stukken soepeler en bovendien nauwkeuriger af te stellen.

Toch zal een slip voorop over het algemeen beter presteren. Ben het dan ook zeker met Kees eens; m'n volgende molens hebben gewoon een slip voorop, zoals het eigenlijk hoort.... De longcasts die Bart noemde lijken me geen verkeerde keuze 8) .....als het wat mag kosten dan. :wink:

succes met de aankoop!

groeten, Hugo
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

04-01-2004 23:17

ronald,

ik heb zelf de 4500, en dit vind ik qua formaat een goede allrounder. voor nederland misschien wat te groot, voor serieus zwaar afstandswerk in frankrijk te klein. voor mij werd het een afweging van hoe ik de molens ging gebruiken. kwam hierbij dus uit op een tikkie te groot voor nl, maar wel met een redelijke reserve voor een eventueel frankrijkavontuur.

veel succes met je keuze
groetjes Da Fox
Koen de Been

05-01-2004 19:53

hey Ronald,

de 4500's zijn goede allrounders zoals Kees dat al zegt.
er gaat (volgens het boekje) 210meter 0.35 op wat meer als genoeg is als je in nederland vist, want wanneer vis je nu op 150 meter of meer??
ikke niet in ieder geval maar dat is ieder voor zich.
ik vis al een aantal jaar met de 4500 en als ik nieuwe molens koop ga ik waarschijnlijk weer voor de 4500, omdat er een formidabele slip opzit en omdat de molen ook robuust is(geen kromme assen na een tijd vissen met gevlochten lijn)....

maar de keuze van een molen is gelukkig ieder voor zich en geen modetrend omdat er karpervissers zijn die grote,zware molens hebben terwijl ze altijd op een putje zitten te vissen!!!

kijk goed rond en neem een paar molens te hand!!
suc6!!

mvg koen :wink:
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

06-01-2004 22:38

koen, ik spoelde op mijn 4500 een dikke 400 meter 15 ponds lijn (30/100) die boekjes geloof ik dus niet zo. in ieder geval wel ruim voldoende voor de meeste visserijen dacht ik zo
groetjes Da Fox
Koen de Been

07-01-2004 19:35

hey kees,

ja bij mij gaat er ook een dikke 300 meter op daarom schreef ik:

(volgens het boekje)

ik geloof ook niet zo in die boekjes....

maar gevlochten lijn is plat en nylon rond dus gaat er volgens mij meer gevlochtenlijn op dan nylon in dezelfde diameter!! :roll:

mzzl koen :wink:
Plaats reactie