Dag uit België,
ik ben al jaren lid bij het VBK, maar zij kunnen me ook niet verderhelpen.
Ik hoop dat jullie dat wel kunnen.
Ik zou namelijk buitengewone stokken willen.
En dat is niet zo evident.
Ik weet dat Cor Spinhoven waarschijnlijk de beste heeft die er voor het moment op de markt zijn, en dat is ook niet echt moeilijk.
Ik vind dat de karpervisser niet verwend zijn. Er bestaan wel bekende en dure merken zoals, Fox, Ashby,..., maar ik vind ze niet echt buitengewoon.
Waarom zeg ik dat? Ik zie dat ze bij de vliegvissers stukken verder zijn.
Kijk maar op de websites. ( in de USA bijvoorbeeld)
Vele maken ook hun eigen rods zelf. Ik heb er verschillende kunnen zien. Een mooier dan de andere.
Echte juwelen. Veel fabricanten verkopen ook een groot aantal onderdelen.
Reelhouders ( edelhout zoals rozenhout, padouc,...), ogen in verschillende kleuren, enz.... Cor is daar nu ook mee begonnen, maar de keuze is niet echt groot.
Ik zoek al een tijdje meer inlichtingen, vooral in de VS.
Een probleem is een gepaste blank vinden. Ik dacht aan een Salmon blank, maar die zijn maar max 11 ft lang.
Ik zoek heel dunne blanks van 13 ft, 2 lbs en een parabolische actie. Natuurlijk high modulus.
Cor laat er bij Talon in de VS maken, andere blanks zouden uit New Zeeland komen.
Met de onderdelen wordt het ook een probleem, daar de blanks voor het vliegvissen op zalm toch redelijk dun zijn.
Dus die zouden waarschijnlijk ook niet op de blanks passen.
Ik heb dus verschillende vragen aan jullie.
a) Heeft iemand ervaring met het opzetten van blanks?
b) Wie weet waar Cor zijn blanks koopt? Talon, en de andere?
c) Kent iemand misschien een persoon die blanks tegen betaling opzet? Het moet wel een vakman zijn.
Iemand die niet met de gekende bouwers, zoals Cor werkt, daar ik de enige wil zijn met zulke stokken.
d) Ik heb gehoord dat een karpervissers, die in de buurt van Heerlen of Kerkrade woont, zijn stokken zelf heeft opgezet.
Wie kent hem?
Ik hoop echt, dat jullie me kunnen helpen.
Verschillende vliegvissers ( Fransen en Belgen ) hebben me al veel tips kunnen geven, maar voor hen is de karperwereld iets waar ze eigenlijk niet veel van afweten. Toch was het vaak heel leerrijk wat ze me zo schreven.
Op het VBK hoef ik niet te rekenen, daar niemand tot nu daarover bezig is geweest.
Dus mijn laatste hoop ligt bij jullie.
Bedankt voor jullie hulp
PS: Jullie kunnen me ook mailen.
Pascal
WIE KAN ME HELPEN?
-
Pascal,
Je noemt een aantal keren Cor als referentiepunt.
Je hebt hele specifieke vragen en wensen. Misschien stom van mij, maar waarom vraag je Cor niet?
MVG
Klaas
Je noemt een aantal keren Cor als referentiepunt.
Je hebt hele specifieke vragen en wensen. Misschien stom van mij, maar waarom vraag je Cor niet?
MVG
Klaas
-
Klaas,
dat heb ik natuurlijk al gedaan.
Cor is een vriendelijk mens, maar ik begrijp goed dat hij ook niet al zijn geheimen wil bekend maken.
Ik zeg ook niet dat alleen Cor goede hengels maakt.
Ik ben gewoon op zoek naar echte specifieke stokken.
Pascal
dat heb ik natuurlijk al gedaan.
Cor is een vriendelijk mens, maar ik begrijp goed dat hij ook niet al zijn geheimen wil bekend maken.
Ik zeg ook niet dat alleen Cor goede hengels maakt.
Ik ben gewoon op zoek naar echte specifieke stokken.
Pascal
-
hoi
Ik wil je de pro line stokke aanrade.
Ik vind ze persoonlijk het fijnste en ze zien er ook nog heel mooi uit.
Zeg even wat je er zelf van vind.
groeten van john
Ik wil je de pro line stokke aanrade.
Ik vind ze persoonlijk het fijnste en ze zien er ook nog heel mooi uit.
Zeg even wat je er zelf van vind.
groeten van john