Harrison blanks af laten bouwen


Plaats reactie
Filip Oost
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00

21-12-2003 16:01

Hallo karpermannen/vrouwen,

Ik zit er aan te denken om handgebouwde stokken te laten maken/kopen.

Mijn keuze is gevallen op Harrison blanks afgebouwd door CTH.

Is dit een goed keus? Goede en vooral ook slechte ervaringen zijn welkom.

Ik wil dan blanks met een testcurve van 2,75 lb. en een parabolische actie.

Welke blank van Harrison heeft de juiste eigenschappen? En hoeveel gaat me dat ongeveer kosten per hengel of per 3?

Eventueel reageren met een PB ...

Bij voorbaat dank en groeten,

Fokke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fokke Oosterbaan op 2003-12-21 16:03 ]</font>
wesley bax

22-12-2003 13:45

Hoi fokke,als jij een 2,75 met een parabolische actie zoekt zou ik voor de ballista slims gaan van harrisson,die hengels hebben een wat zachtere blank.
Ik vind dat wel een goede keus,heb die hengels ook besteld,alleen dan 3 ponds,de afwerking van CTH is perfect niks over te klagen.
Van negatieve ervaringen kan ik je wel iets vertellen,een vriend van mij heeft zijn harrissons al 2 keer dorrmidden gegooid,
waar dat aan ligt weet ik niet,voor de rest hoor ik er niemand over klagen.
Je betaalt per hengel ongeveer 400 euro en mischien per die wat minder.
Ik hoop dat ik je voldende geholpen hebt,mvg
wesley
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-12-2003 14:07

Fokke,ikzelf heb de blauwe 12.ft. 2,75 lbs "slim" (harrison slim)van CTH en die bevallen prima,fijne aktie,goede demping.
Mijn maat heeft de rode "menace" (harrison ballista) in 13 ft. 3 lbs en die heeft ook een fijne,iets hardere aktie dan de slim.
De hengels zijn allen perfekt afgewerkt,en we zijn beide zeer tevreden over de hengels.
Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-12-2003 14:39

Dan heb ik dan nog de gewone Ballista's van Harrison. Ietsje goedkopere blank dan de slim, maar voor de rest zelfde soort actie. Deze bevallen mij ook al uitstekend. Alleen niet afgebouwd bij Carp Tackle Holland. Je kunt dus alle kanten nog op.

Groet, Kees
Filip Oost
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00

23-12-2003 00:41

Allemaal bedankt voor de reacties !

Even voor de duidelijkheid. Je hebt dus :
Ballista's
Slim's
Ballista Slim's (Zelfde als slim of mengelmoesje?)

Ik zou dus als ik een parabolische hengel wil hebben, voor de (ballista?) slim moeten kiezen?

En Dennis? Jij hebt et over blauwe hengels? Kan op internet geen blauwe Harrisons vinden, alleen rood/bruine (wat ik het liefs heb).

En hebben er meer mensen last van zulke dure hengels door midden te gooien? Zou zonde zijn ...

MVG Fokke
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

23-12-2003 01:04

Fokke,wellicht heten mijn slim's eigenlijk ballista slim's.
Ik ken in ieder geval verder niemand dije zijn harrison doormidden heeft gegooid !
De slim's zullen er ongetwijfeld ook nog gewoon in rood/bruin zijn.
Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-12-2003 08:35

Ballista slim is een dunnere versie van de Ballista en hetzelfde als de slim. Beide hebben een vergelijkbare actie. Voor zover ik weet zijn de blanks in de handel roodbruin, maar Harrison zelf bouwt ze af in het blauw. Ik ken het gerucht van blanks die breken. Wordt verweten aan bijvoorbeeld het op de verkeerde kant monteren van de ogen. CTH is officiele afbouwer van Harrison voor de Benelux en Harrison garandeert de blanks die door CTH zijn afgebouwd. Zijn ze elders afgebouwd, dan verwijst Harrison voor garantie naar de desbetreffende hengelbouwer. Bij een goede hengelbouwer is dat overigens ook geen probleem.

Groeten, Kees

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2003-12-23 08:40 ]</font>
Filip Oost
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00

23-12-2003 18:15

Bedankt!

Zo weet ik wel voldoende dacht ik zo.

Eerst nog ff sparen en ze dan maar bestellen denk ik!

Hoeveel tijd hebben ze er eigenlijk voor nodig om die stokken klaar te krijgen?

Fijne kerstdagen, Fokke
Plaats reactie