hallo mede karpervissers,
ik ben van plan om een boilie tafelk te gaan kopen en ik zou graag willen weten of je met een boilie tafel ook een deeg spuit nodig hebt?
en wat zijn de voor en nadelen van de boilie tafel?
Karpergroeten Vincent
Wat is er allemaal nodig met een boilie tafel?
-
Een deegspuit is zeker handig, als je tenminste ronde boilies wilt. Anders kan je best met de hand worsten rollen.
De voordelen; Snel en makkelijk boilies draaien.
Minder vieze handen.
De juiste mm's draaibaar.
Nadelen;
Het kost geld
mvg
Robbert
De voordelen; Snel en makkelijk boilies draaien.
Minder vieze handen.
De juiste mm's draaibaar.
Nadelen;
Het kost geld

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
-
Geloof me, een boilietafel is toch wel handig als je regelmatig eens boilies draait. Een tafel kost weinig en je produceert veel boilies tegelijk.
Je kunt met je boilietafel ook worsten rollen (met de onderkant), maar een deegspuit is ook wel handig.
Voordeel van handwerk als je kleinere hoeveelheden boilies wilt maken: je krijgt je boilies nooit allemaal exact hetzelfde formaat eigenlijk een voordeel is. Door het verschil in gewicht kun je de karper verrassen.
Je kunt ook alleen een spuit kopen, de worsten compleet koken en daarna (eventueel aan de vijver) in stukjes snijden. Zo heb je een open zijkant aan je boilie, waardoor deze wellicht wat attractiever wordt.
groeten,
karperlimbo
Je kunt met je boilietafel ook worsten rollen (met de onderkant), maar een deegspuit is ook wel handig.
Voordeel van handwerk als je kleinere hoeveelheden boilies wilt maken: je krijgt je boilies nooit allemaal exact hetzelfde formaat eigenlijk een voordeel is. Door het verschil in gewicht kun je de karper verrassen.
Je kunt ook alleen een spuit kopen, de worsten compleet koken en daarna (eventueel aan de vijver) in stukjes snijden. Zo heb je een open zijkant aan je boilie, waardoor deze wellicht wat attractiever wordt.
groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....