Het enige WÉRKELIJKE tentenopzettijdentopic!!!!!


John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

11-09-2006 09:29

Marc,

Wel realistisch blijven hé!!!!!!! Ik geef toe dat het op dit filmpje een mooi gecultiveerd parkje betreft waar best wel het een en ander zal groeien tussen het sappige gras, maar geen Trakker Armadillo groundsheets!!
Vooral bij het filmpje van de Pioneer ligt de hele bende al smachtend klaar om tot erectie te worden gebracht. Oftewel er wordt geen waarheidsgetrouw beeld gegeven qua opzettijd aangezien het hier instructiefilmpjes betreft die overigens natuurlijk wel de indruk moeten wekken dat het product razendsnel staat.

Ik, en vele anderen zullen kunnen beamen dat het met een béétje wind wat langer zal duren voor je grondzeiltje zo strak ligt. En als je net iets kritischer bent als de getoonde persoon zul je moeten kunnen toegeven dat als het een béétje flink gaat waaien hij niet echt prettig zal slapen. Tenzij hij na de opnamen alsnog rondom de flappen van de tent onder het grondzeil heeft gewerkt.

Ik denk dat de waarheid ergens in het midden zal liggen en dat je met rielekst weer en dito ondergrond die Armo in een, laten we zeggen zes min. strák neerzet en die Pioneer in vijf min. Wat me sowieso behoorlijk snel lijkt.

Om je uit de droom te helpen bestaan tapse swivelcaps niet, aangezien het draaien van een tapse schroefdraad een vermogen zou gaan kosten. Wél is het mogelijk dat ze er zijn met een extra lange 'aanloop' zodat je ze er wat makkelijker in krijgt. Ik werk al jaren niet meer met die ondingen dus kan ik daar verder weinig over zeggen.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-09-2006 15:53

John,

Pfffff jij overkritische ...... :-)

Inderdaad tapsschroefdraad in de ware zin des woords is idd niet geheel wat ik bedoelde. Misschien is het beter omschreven als een langere aanloop ..... i'll give you that one.

Maakt voor mijn opmerking trouwens niet uit. Ik draai ze er altijd bij de eerte poging in. Maar dat kan komen doordat ik wel handig ben?

Bij het filmpje heb ik mij idd wel afgevraagd hoe ze er voor zorgen dat er geen water naar binnen loopt of de wind niet onder de zijflappen doorhuilt.

Over jouw opmerking m.b.t. de ondergrond ...... je kunt een meting doen op een plek waar niemand zijn tent zou opzetten (in de bramenstruiken bijv.) of op een stek waar een tent lekker kan staan (op een sappige weide). Maar voor mij is minimaal 1 van de metingen je reinste onzin, de andere misschien niet geheel nuttig mag jij bepalen welke welke is ;-)

Gr. M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

11-09-2006 16:33

john,

aan jou verwachtingen voldoet volgens mij enkel een vouwwagen,met
opzet slaaf erbij. :lol:

groeten robert.
8)
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

11-09-2006 17:33

Robert,

Zo'n slaaf, dat lijkt me wel wat! Die mógen toch geen werk weigeren?????
Snap alleen niet zo goed wat je met 'mijn verwachtingen' bedoeld te zeggen.
Het enige dat ik verwacht is dat als een producent of gebruiker een verwachtingspatroon schept door te roepen dat zijn tent binnen vijf minuten staat, je daaruit zou moeten kunnen opmaken dat ie binnen vijf minuten staat. En niet na een kwartier. Niet meer en niet minder.
Met o.a. die info zou je dus een keuze kunnen maken of je er wél of niet voor kiest om je hele vetbende zeikusnat te laten kletteren voordat het kreng dan eindelijk staat.
Groet,

J :-? hn
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-09-2006 18:25

John,

Slaven mogen best werk weigeren, alleen wel met een aantal stokslagen als straf :-)

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

11-09-2006 18:54

ik bedoelde meer,dat wanneer alle tegen argumenten en nadelen aan de opzettijden en de eenvoud van opzetten,die door jou aangehaald worden,
gemeende bezwaren zijn,voor het snel opzetten van een tent,en jij deze dus niet zo ziet zitten,dat die vouwwagen dan wel een mooie is.

die heeft geen swivelcaps flapjes gronzeil winterskin condens wind naarbinnen enz.

als de topic enkel bedoeld is om de werkelijke tenten opzet tijd te achterhalen,dan ben ik een lul :lol: :lol: :lol:

en was mijn reactie niet gegrond.

maar ik neem toch aan dat je er wat mee wil doen,als je nu vidiobeelden wil hebben.

8)

nou laturrr,

p.s. stond een slaaf op marktplaats.
8)
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

11-09-2006 19:04

michel Tja schreef:Chub cyfish 2 man + winterskin

als ik me helemaal de pleuris wil zweten ,dan gaat het al volgt.

tent uit de zak laten vallen op de grond ( 1sec.)

pakketje open vouwen en buizen in elkaar zetten + spanband (40 sec.)

midden buis plaatsen ( doe ik altijd samen met vriendin ) (20 sec.)

dan loop ik een rondje om de tent met haringen ( 40 sec.)

vervolgens pak ik mn grondzeil,leg het open op de grond,pak de achterkant en loop die zo mn tent in.die zet ik dan vast (klitshit) om en om links en rechts. +- ( 1 minuut)

dan pak ik mn rubbertje ( winterskin) die leg ik over mn tent heen,en vanaf de achterkant maak ik die vast met dezelfde haringen als van mn tent.behalve 2 aan de voorkant (+- 1 minuut)

vervolgens zweet ik me de tering en rook ik lekker een peukie voor ik verder ga! :D maar mn tent is klaar dan!

al met al 3 minuut en 41 seconde!

echter hou ik niet van zweten , dus doe ik normaal lekker rustig aan ,en dan staat ie ook binnen 5 minuten.

vr gr,

michel

Michel ik heb ook de chub maar zet hem echt niet in die tijd op ten eerste komt de winterskin met aparte haringen ongeveer 10 cm van de "binnen tent" als ik hem alleen opzet duurt het ongeveer 10 minuten maar daar kan ik goed meeleven als je realiseert wat een ruimte je er in hebt
PS 10 min is zonder peukie die doe ik er na als me hengels in het water liggen me strecher goed staat en me swingers strak staan :wink:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

11-09-2006 19:49

robert de jong schreef:ik bedoelde meer,dat wanneer alle tegen argumenten en nadelen aan de opzettijden en de eenvoud van opzetten,die door jou aangehaald worden,
gemeende bezwaren zijn,voor het snel opzetten van een tent,en jij deze dus niet zo ziet zitten,dat die vouwwagen dan wel een mooie is.

die heeft geen swivelcaps flapjes gronzeil winterskin condens wind naarbinnen enz.

als de topic enkel bedoeld is om de werkelijke tenten opzet tijd te achterhalen,dan ben ik een lul :lol: :lol: :lol:

en was mijn reactie niet gegrond.

maar ik neem toch aan dat je er wat mee wil doen,als je nu vidiobeelden wil hebben.

8)

nou laturrr,

p.s. stond een slaaf op marktplaats.


Hey Lul,

Je ken me nu toch wel een beetje hé!!!!!!!!!!! De hoom meet's moeten er komen om er een nóg realistischer en absurder beeld aan te geven. Hilariteit alom, is het niet om jouw (Weijtjens)bouwval, Kees z'n Toren van Pisa, Henk ter Maat z'n buurtsuper dan is het wel om mijn Arc de Triomphe. Ik zie het al helemaal voor me.
Groet,

J :lol:hn
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-09-2006 22:50

Sluikreclame mag niet John, ook niet voor buurtsupers die in drie min staan..vorstverlet daargelaten natuurlijk.. :o én het inslaan van diverse ham, kaas, bier, ovenschotels en broodsoorten.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Paul Mekes
Berichten: 80
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

12-09-2006 15:59

robert de jong schreef:aan jou verwachtingen voldoet volgens mij enkel een vouwwagen,met
opzet slaaf erbij. :lol:


Misschien is dit dan iets? snel op te zetten tent op wielen

Heb je volgens mij niet eens een slaaf nodig, volgens de fabrikant moet ie binnen 15 seconden staan, 2 minuten zou dus wel moeten lukken :D
piep pieep pieeep pieeeeep!!!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-09-2006 17:13

Nog sneller ;
Afbeelding

8)
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-09-2006 20:12

Wordt moeilijk overvaren die tent. Zie trouwens geen haringen, zeker weer 'Franse slag' werk.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-09-2006 21:48

Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-09-2006 21:09

Die tent kan altijd nog overgevaren worden met het pontje.
Haringen zijn niet nodig. Blijft echt wel staan.

Wil je nóg sneller én een lichtere tent, kijk dan eens bij ;
http://seconds.quechua.com/EN/main.html
en dan bij de TV Ads.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

26-09-2006 21:27

Yep Marco,

Zijn die tenten waar Gil van Elsen het al over had in het begin van het topic.
Prachtige commercials overigens, waar ik voor tent 2 zou gaan. En dan niet alleen voor het geluid van die gelanceerde Prairiehond maar vooral omdat het Bruynzeel-keukenblok met aanrechtblad en bovenkastjes er ook al in gemonteerd zitten.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-09-2006 21:32

Zeggen dat een tent al staat in 2 sec is één,
een site plaatsen met het bewijs is twee :wink:

Keukenblok ?,
sorry, ook al over het hoofd gezien, maarja, 't is ook al laat !
jacco noordermeer

26-09-2006 23:34

John Pannekoek schreef:Wordt moeilijk overvaren die tent. Zie trouwens geen haringen, zeker weer 'Franse slag' werk.
Groet,

John


Afbeelding


dit tentje hoeft niet opgezet te worden
overvaren is ook geen probleem :wink:
alleen die verdomde haringen zijn zo lastig
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-09-2006 00:07

aha..de mijne kan ik dus dit keer thuislaten
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

27-09-2006 00:08

Jacco,

Met alle respect, maar is dat bootje nou zo'n klein kippehokkie, of zijn die ducdalven en bomen zo groot?????
Ik wil best vis vangen, maar niet ten koste van alles. Dus, óf vanaf vaste grond in wat voor onderkomen dan ook. Óf vanaf het water vanuit een boot waar ongemerkt een paar ton haring kan worden gekuit en wat dies meer zij, zonder dat ik door het gepiep uit m'n zo zuur verdiende slaap wordt gehouden. Groot en stabiel dus! !!!!
Kortom, graag een objectief antwoord (viedeejootje) op de vraagstelling zoals op de eerste pagina gesteld. Alhoewel ik natuurlijk altijd opensta voor positieve/komische reply's. Zou jij als geen ander moeten weten!!!!
Groet,

John
jacco noordermeer

27-09-2006 00:11

hé John, dit kippehok is wel mijn kippehok hé
en ja die palen en bomen zijn errug groot ja

vidiejootje plaatsen??? kwist niet da da kon hier :-?
marcel bijl
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-05-2005 22:14

27-09-2006 23:27

ik heb een powerplus prof
moet zeggen ben ik toch wel een dikke 20 minuten mee bezig
(op vakantie met het vrouwtje dus doe ik rustig aan)
voor 1 nachtje heb ik een powerplus overwrap sta in 7,5minuut
moet ik niet te harde grond hebben ha ha ha
anders word het iets langer
wil je echt een onzichtbare onderlijn maak hem eens van pva