Protect rodpod RVS-versie(namaak Proline)


Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

05-12-2004 23:30

Peter :

Ivm t off topic raken zullen we hier maar verder prive over ouwe H ren


Gr
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

05-12-2004 23:32

Menno,
duidelijk, dank je voor je snelle reacties ben altijd benieuwd naar de motivatie van andere mensen en op welke wijze ze komen tot hun conclusies.

In mijn opinie kun je alleen van elkaar leren door te luisteren cq onderbouwd te discussieren betreffende het onderwerp.

groet,
Peter

p.s via pb altijd goed alleen ga zo eerst mijn zoon voeden dus of ik direct kan reageren weet ik niet ;)
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

06-12-2004 08:20

Piet,

Waarom een andere rod pod ontwikkelen voor de hoge opstelling? Omdat daar behoorlijk veel tot zelfs een grote vraag naar is binnen de markt! Ikzelf vis mijn toppen altijd naar het water toe, tot hooguit recht. Meestal zelfs zonder rod pod, maar waar mogelijk met banksticks. Ook de plaatsen waar ik in frankrijk heb gevist kon ik gewoon met banksticks uit de voeten. Het effect van de toppen hoog vissen, zoals ook al aangegeven, is om de lijn dus van de bodem af te houden, waarbij je inlevert op de beetregistratie. Dit kan een voordeel zijn, maar ook ik denk dat het effect geheel teniet gedaan wordt als je over grotere afstanden spreekt. De paar meters die je wint op grote afstanden (200m+) zal niet opwegen tegen het nadeel van de beetregistratie. Op korte afstanden is het voordeel ook maar weer af te vragen, de karper zal de lijn namelijk eerder en beter kunnen waarnemen, wat over het algemeen zorgt voor minder aanbeten. Toch in sommige specifieke situaties is het een vereiste om de zon uit de lucht te kunnen schieten, bijvoorbeeld bij de sluizenvisserij op het Albertkanaal, daar moeten de toppen omhoog om over de eerste rij palen heen te komen. De vraag is alleen of dit dan allemaal weer verantwoord blijft?
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

06-12-2004 08:52

Bart,
een andere vraag, is er geen patent op de rodpod aangevraagd door proline?

Ben er niet helemaal in thuis maar dit verbied toch andere firma`s om je produkt te kopieren.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

06-12-2004 08:57

nope,

ivm extra kosten, zou deze nog duurder moeten worden.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

06-12-2004 10:26

Hoi Bart,
duidelijk, wist niet dat patent (octrooi) aanvragen zo prijzig was.
Voor 6 jaar €4000, voor 20 jaar €14000

http://www.bie.nl/algemeen/octrooirecht ... n/?Loket=0

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

06-12-2004 10:31

Ja Peter,

En enkele duizende rod pods verkoop je gewoon niet, dus zal door zo'n grapje de prijs nog meer moeten stijgen en wordt deze weer moeilijker verkoopbaar.
mvg

Bart van den Hurk
Michiel Roozen
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-03-2006 20:10
Locatie: Eede, zeeland

09-03-2006 21:19

net zoals in andere branches is er gewoon concurrentie. Je hebt twee soorten bedrijven: Innovatieve bedrijven en bedrijven die nauwelijks geld hebben voor R&D. Deze moeten het hebben van het imiteren van de innovatieve bedrijven. Proline is innovatief net zoals Fox en Kevin Nash, en laten we eerlijk zijn: je hebt twee soorten klanten, klanten die alleen genoegen nemen met het beste en klanten die het met wat minder willen doen, wat mij betreft helemaal niks mis mee. Het is gewoon een slimme zet van ultimate en X2 dat ze de rodpod van proline kopieren en goedkoper verkopen, ze verdienen er geld mee, het zijn gewoon prijsvechters. Hoe lullig het ook is.

Dan wil ik nog eens iets kwijt:
Het is gewoon belachelijk hoe duur het karpervissen is. Voor een beetje klein materiaal (haken, loodjes) etc, betaal je al gauw boven de 100 euro. Er worden gewoon woekermarges gedraait. Ja er zijn bedrijven die daar slim op inspelen en met vergelijkbare producten komen tegen een betaalbare prijs. Ik kies voor de duurdere gewoon omdat dat een psychische kwestie is, maar laten we eens eerlijk zijn: Zoveel lager is de kwaliteit van die "mindere merken" vaak niet. Er moet eens een eind komen aan die belachelijk hoge marges, want er wordt volgens mij gewoon misbruik van gemaakt. Ik zou graag eens kijken wat de productie prijs van een pakje wartels is.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-03-2006 07:56

Bart,

Wil niet lullig doen hoor maar zo een jaar of 7 geleden al viste ik met dat model rodpod oorspronkelijk ontworpen door een karpervisser hier uit Almere die verdomt handig is met RVS Draaien.
En nog wat jaren ervoor viste de desbetreffende man in Frankrijk met die pod en toen hebben meerdere jongens van jou firma hem gezien met die pod !

Dus door proline helemaal ontwikkeld ?

Me neus !

Greetz daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

10-03-2006 10:04

Excuse me Princess,

Zoals ik al zei heb ik dit product getekend en ontwikkeld, waarbij ik zeker geen rod pod uit Almere heb gezien. Ook is daar verder niks van gezegd... Een aantal zaken zijn in die tijd wel "gejat" van een andere rodpod. Namelijk het dubbele verbindiingsbuizensysteem van voor en achter en de twee bankstickjes naar de buzzerbar. Beide design zaken zaten namelijk op mijn rodpod waarmee ik daarvoor viste, de cygnet tackle rodpod.

Dat de rod pod overeenkomt met die van die man uit Almere is meer toeval. Ik was in die tijd namelijk nog nooit in Frankrijk geweest en heb hem helemaal alleen getekend en ontworpen...

Raar he, of niet? Ach, je moet er van denken wat je wilt....
mvg

Bart van den Hurk