Hey vissers,
Nu ik me vol wil focussen op karper wil ik ook meer gaan investeren maar wel de juiste koop doen. Ik zoek nu 10ft hengels met een lbs van 2.25 tot 3. Deze lengte zoek ik puur omdat ik me mobiel vervoer per brommer. En omdat ik denk dat langere hengels me gaan irriteren door visomgeving en ik maximaal 80M moet werpen. De actie van de hengel wil ik mooi parabolisch ik vis nooit echt op water met veel planten.
Hi Theo,
welkom op het carpboard forum!
Is het al gelukt om een hengel te vinden? Het topic werd namelijk zo verstoord dat ik gestopt ben met lezen.
Misschien kan ik je nog een tip meegeven. Je geeft aan dat je ze moet vervoeren op je brommer. Volgens mij kan het dan niet compact genoeg zijn!
Zelf heb ik dit jaar voor struin werk een compact setje dwarf ES 10ft gekocht. 65euro per stuk bij Hareco. Mijn ervaring is een zeer leuke prijs voor een zeer leuke hengel. Als je 12ft gewend bent is drillen met een 10ft sowieso al enorm gaaf! Ik heb mijn 12ft's niet meer aangeraakt. Daarnaast zou je een winkel in kunnen lopen en vragen of ze 2 hengels met molen erop in een foudraal willen doen zodat je de vervoersafmetingen kunt zien, voelen en ervaren voor wanneer jij op de brommer rijdt. Ik kan je vertellen dat de dwarf set verbazingwekkend compact is! Je zal daar geen wind mee gaan vangen bijvoorbeeld. Zelf heb ik voor 2 hengels het 3 hengel-foudraal genomen. Je hebt iets meer ruimte voor je hengels/molens maar ook een extra molenvak waar je andere spullen in kunt stoppen zoals end-tackle, aas, een warme muts

.
Veel succes met je keuze!
Na lange tijd weer langs de waterkant te vinden.