diamond weights


luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

04-02-2008 18:37

als je er mee vist op helder water, en de zon schijnt dan glittert het lekker in het water kan je ook nog met discobal gaan vissen...
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

04-02-2008 22:27

denk je dat of heb je dat zelf ondervonden???
die dingen zijn zo ontwikkeld dat het het zonlicht niet weerkaatst maar doorlaat.
en wanneer heb je hier in nederland erg helder water dat het zonlicht tot de bodem komt hier niet in ieder geval.
zal wel......!
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

05-02-2008 20:20

Stefan ik heb er ervaring mee. schitteren doen ze wel iets :roll:
Alleen heb ik dit waar kunnen nemen in ondiep water
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

05-02-2008 20:40

stefan andriessen schreef:denk je dat of heb je dat zelf ondervonden???
die dingen zijn zo ontwikkeld dat het het zonlicht niet weerkaatst maar doorlaat.
en wanneer heb je hier in nederland erg helder water dat het zonlicht tot de bodem komt hier niet in ieder geval.


ik weet het cker stefan heb het zelf ondervonden op een putje;) ga er zelf maar eens mee vissen en dan oordelen :wink:
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

11-04-2008 21:56

Denk wel dat een lood op de bodem de vis kan afschrikken.Tot enkele jaren geleden geloofde ik ook niet dat karper slim was.Tot ik enkele jaren terug eens ging vissen op Val d'ore,met mijn gewone soepele onderlijnen ,die ik hier steeds gebruikte en heel tevreden over was.Ik kreeg wel biepjes,maar steeds maar een,en verder niets.De laatste dag stond ik aan de stokken te praten met 2 Nederlandse karpervissers die er ook visten.Ik kreeg toen 1 piep,en verder niets.De Nederlanders hadden hetzelfde meegemaakt.Daar ik toch aan de hengel stond hield ik deze even beter in het oog en zag mijn top lichtjes trillen.Dadelijk aangeslagen en een vis gevangen.Ben toen na 6 dagen weergekeerd,nu met korte stiff rigs.Nu kreeg ik wel doorlopende runs en kon ik met gemak 22 vissen op 6 dagen vangen (telkens maar eens per dag aangevoerd en uitgevaren).Na het aanbrengen van een soepele onderlijn kreeg ik weeral maar 1 piep en was het gedaan.Hierbij kom ik tot de conclusie dat de vis ,van zodra hij de haak voelde terug richting lood zwom en daar de haak uitdeed.Verder reeds verscheidene malen meegemaakt in Frankrijk,ondiep vissend in kraakhelder water,dat al de bollen verdwenen waren,behalve enkele rond het aas/haak.Verder ook ondervonden dat wanneer ik viste op ondiep,helder water en met nieuwe onderlijnen (christon,soepele onderlijn) ik weinig tot niets kon vangen door de dag.Na het insmeren van de onderlijn met modder,stegen de aanbeten door de dag.Zal zeker eens kijken waar ik dit glaslood kan kopen,ben zeker dat er zowel voor als nadelen aan zullen kleven maar denk,in ondiep helder water,dit misschien wel meer voordelen dan nadelen kan opleveren.Wat de prijs betreft,dit speelt geen rol (zeker niet in vergelijking met de kosten van al het andere matriaal) en zeker niet omdat ik met een lood gemakkelijk een jaar (of 3) toekom (gebruik het alleen op ondiep water waar ik niet moet smijten .
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

11-04-2008 22:58

Volgens mij zegt dat meer over je onderlijn dan het lood :oops:
vr gr peter
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

15-04-2008 18:10

Freek Swaans schreef:Of het echt verschil zal maken weet ik niet, zo gaat ook de discussie tussen camo shrink tube en transparante. Maar het is zeker een goed alternatief voor als lood ooit verboden zal gaan worden. Wel prijzig naar mijn zin...

Freek.



lood is volgens mij duurder als glas

ofnie dan

t is nu duur omdat het nieuw is
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

15-04-2008 18:12

stefan andriessen schreef:denk je dat of heb je dat zelf ondervonden???
die dingen zijn zo ontwikkeld dat het het zonlicht niet weerkaatst maar doorlaat.
en wanneer heb je hier in nederland erg helder water dat het zonlicht tot de bodem komt hier niet in ieder geval.



daar kan je je ook best in vergissen denk ik

kijk naar vinkeveense plassen

spiegelplas

sloterplas

tholenburgse plas

eigenlijk de meeste wateren komt zonlicht tot zeker 1 a 2 meter en ik denk zelfs meer dan dat
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!