grrrrrrrrrrr, welke tent


jan van kranenburg

18-02-2006 02:47

John Pannekoek schreef:
Sjoerd Groot schreef:Staan doe ik buiten tijdens het vissen drillen. er word in geslapen als het nacht (of overdag :P) is en er geen runs zijn, en er word in gezeten als het buiten slecht weer is.


Alleen slapen als je geen runs krijgt!!!!!!!!!
Anticiperen in optima forma heet dat Sjoerd.
Dat is niet voor veel karpervissers weggelegd man, als ze het al zien zitten en er eventueel voor open staan.
Groet,

John

Ps. En dat was éééééén!!!!!!!!


He, Dokter!!

Je hebt bij mij goed werk verricht.
Laat die tenten nou maar schieten, en concentreer je op je
echte werk!!!!
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

18-02-2006 21:08

Dit is niet de standaard versie. Hier zit namelijk een grotere wrap overheen.[/quote]

Overigens wel een mooie overwrap... Wist niet van het bestaan hiervan.

Overigens kan je in deze tent niet staan..... Wel liggen en zitten :wink:

Mvgr. Rene[/quote]


Zeker een mooie wrap, helemaal bij slecht weer ideaal om rotzooi het voorste deel kwijt te kunnen.[/quote]

Maar heeft iemand nou een fotot van de STI twin skin? (Het liefst geen fabrieskfoto)
Laatst gewijzigd door robin de graaf op 19-02-2006 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem Barnas

18-02-2006 23:06

Vette bijkeuken met dat vreppie!

Trouwens John, Sjoerd is compleet en utter Zen...

...het gaat om vertrouwen, zuiver vertrouwen...

Ajuus bivvyboys,
Barnace :P
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

20-02-2006 11:04

He Barn-ass, ik zal dat maar opvatten als een compliment he... :)

Ben bijna compleet, kijken of we daar dit seizen eens wat aan kunnen doen... Zit m in drie dingen dit jaar. Als het lukt, kunnen jullie me bij mekaar vegen van blijdschap. Later meer hierover....


mzzl

Sjoerd
Gebruikersavatar
Johan van Os
Berichten: 406
Lid geworden op: 19-02-2006 21:08
Locatie: Roosendaal

20-02-2006 16:47

kheb de jrc sti one man met de dave lane extended overwrap.

prima tentje! heb alleen last van condens in de tent bij het gebruik vd winterskin.. iemand een verklaring hoe dat kan???
bij vlagen ben ik geniaal...helaas is t hier altijd windstil...
Gebruikersavatar
Johan van Os
Berichten: 406
Lid geworden op: 19-02-2006 21:08
Locatie: Roosendaal

20-02-2006 16:51

robin de graaf schreef:
Maar heeft iemand nou een fotot van de STI twin skin? (Het liefst geen fabrieskfoto)



KLIK dit s m vanaf de zijkant. vd voorkant heb ik er geen...

tis de linkse uiteraart :wink:

aanpassing..
las verkeerd..
dit is de singleskin met extended overwrap.. maar kwa zicht zit er geen verschil in hoor.
bij vlagen ben ik geniaal...helaas is t hier altijd windstil...
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

20-02-2006 17:54

Robin,

Zoiets?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Tis wel de two-man maar ik heb de foto's zo klein gemaakt dat het net de one-man lijkt.
Het was al een hel voor me om ze erop te krijgen dus je moet ze er maar vanaf trekken en opblazen als je de details wat nader wilt bekijken
Groet,

John
Laatst gewijzigd door John Pannekoek op 20-02-2006 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

20-02-2006 18:05

Pardon reeds,

Zo dus:
Afbeelding
Afbeelding


Groet,

John
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

21-02-2006 18:18

top! :wink:
Gebruikersavatar
Pieter Janssen
Berichten: 23
Lid geworden op: 24-12-2005 19:01
Locatie: Egchel

22-02-2006 17:19

gerrit
ik zelf heb de titan van nash
hij bevalt me goed
gr pieter
blijf altijd eerlijk
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

22-02-2006 17:53

weet iemand wat de ultimate protect tarantula en scorpion gaan kosten?
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

22-02-2006 20:53

http://www.henkkoster.nl
Daar zijn ze al te koop en het is nog in Delft ook :P
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

22-02-2006 22:13

[quote="robin de graaf"][url]http://www.henkkoster.nl[/url]
Daar zijn ze al te koop en het is nog in Delft ook :P[/quote]

hebben ze dan net geupdate, zit 24/7 te kijken op die sites, maar bedankt
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

23-02-2006 13:10

Ik houd het lekker bij me jrc sti II extreme er
arjan bisschop
Berichten: 85
Lid geworden op: 15-01-2004 22:46
Locatie: hoogeveen
Contacteer:

23-02-2006 19:26

Vind die ultimate a life tenten er wel goed uit zien op de foto. Iemand deze al in het echt gezien en die er meer over kan vertellen??
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

24-02-2006 09:27

[quote="arjan bisschop"]Vind die ultimate a life tenten er wel goed uit zien op de foto. Iemand deze al in het echt gezien en die er meer over kan vertellen??[/quote]
wel de oval, maar niet die duurdere. oval is wel mooi
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

24-02-2006 12:24

Ik heb een aantal vraagjes aan degene die de JRC STI1 single skin hebben.

Ik heb deze namelijk vorige week gekocht(na vele tenten te hebben bekeken) aangezien deze gunstig geprijsd, compact en licht is. Een aantal voorwaarden die ik aan een tent stel.

Nou viel het me in de winkel al op dat itt de andere versies(double skin, two man) dat er een aantal verschillen waren in de afwerking.

Bij de single skin ontbreekt namelijk de JRC hangertjes aan de ritsen en een heavy groundsheet .(staat in de catalogus wel aangegeven dat deze erbij zit) Niet dat ik dit zo heel erg vind want een grondzeil gebruik ik bijna nooit, maar toch.

Zelfs bij de goedkopere tenten van JRC (roamer) zitten de 'mooie' ritssluitingen. Nu vraag ik mij af ik de single skin die ik heb niet gewoon een ouder model is.

Ik wil dus graag weten of bij degene die de STI1 single skin hebben, ook het zware grondzeil en de mooie ritssluitinghangertjes ontbreken.

Alvast bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
Marcel van Kasteren
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-10-2005 15:02
Locatie: Vught

24-02-2006 12:46

Hoi Maarten,

Het dikkere grondzeil (heavy duty) wordt inderdaad niet bij de single-skin versie van deze tent meegeleverd. Ik heb dat al vaker gehoord en
gelezen. Bij de twin-skin zit standaard wel het dikkere type grondzeil.
Wat betreft de hangers v/d ritssluitingen kan ik je geen antwoord
geven, dat weet ik nl. niet.

Groeten,
Relax and have Fun when carpfishing !
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

24-02-2006 16:49

Beste Arjan,

De A-life tent waar je over praat is denk ik het Dreamcatcher model.
(Harmonica uitvoering) Deze tent is er in twee uitvoeringen.
En wel de Pro^tect Dreamcatcher (olive green) en de A-life Dreamcatcher.
Deze tent heeft een periode van 1 1/2jaar ontwikkeling doorstaan. Met name het blok waar het "frame" aan vast zit is ingenieus gemaakt. Het blok zorgt voor een uiterst sterke connectie en zorgt voor een extrema stabiliteit. Tevens zijn de Dreamcatcher voorzien van 19mm framebuizen. Vergelijk dit maar eens met andere merken.....ook zijn de buitenste buizen (bij de sluiting) voorzien van verstevigingen, dit is tegen het scheuren van de buizen, wat onder hevige spanning (storm) zou kunnen gebeuren. NU dus niet meer.
Ook zijn de Dreamcatchers voorzien van een Ultra Heavy PVC grondzeil. En dit is echt een goed grondzeil, het grondzeil houdt koude en vocht vanuit de grond tegen. De Dreamcatcher is voorzien van deluxe Bivvypegs, een sterke ruime draagtas, metalen D ringen voor de haringen, see thru window meegeleverd. Echt een complete tent.
Tevens zijn er winterskins leverbaar, het "frame"van de winterskin past precies in het blok, hier is een uitsparing in gemaakt die zorgt dat het frame van de skin er in de perfecte positie inzit wat de tent een stuk ruimers, stabiel en ook zorgt voor dubbel doek dus warmer in de winter.

De Pro^tect is ook leverbaar in Duo.....een zeer ruime uitvoering voor twee bedchairs.....met gemak in deze tent te plaatsen en genoeg ruimte overhouden voor je materialen...

Bekijk en vergelijk het product..........je zal zien dat de Dreamcatcher een top tent is.

Groeten,

Marcel[/list]
==--- catch your dream ---==
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

24-02-2006 16:56

Beste Marco,

De Tarantula gaat kosten advies € 269,-
De Scorpion gaat advies kosten € 219.-

Let op, deze tenten zijn voorzien van de unieke beugel boven de deur, de beugel vouwt mee naar binnen tijdens het inklappen van de tent en zorgt ervoor dat bij regen het water nooit aan de voorkant (bij de deur) naar beneden kan vallen (druppelen) Echt een uniek systeem. Tevens voorzien van 4 storm swivelcaps, 2x 120cm stormsticks en 2 x 70cm stormsticks. (beide 19mm doorsnee), see thru window, heavy duty PVS groundsheet, Metalen D-rings, deluxe bivvypegs, metalen cap op de plu, ipv 4mm balijnen (meeste plu's) heeft de Scorpion en de Tarantula 5mm frames.

Pro^tect is de serie van top kwaliteit in het Ultimate segment, ook dit is nr 1 kwaliteit....maar...kijk zelf en vergelijk ook zelf.

Jouw mening is de mening die je tevreden maakt.

Succes,

Groeten,

Marcel
==--- catch your dream ---==
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

24-02-2006 17:36

Marcel van Kasteren schreef:Hoi Maarten,

Het dikkere grondzeil (heavy duty) wordt inderdaad niet bij de single-skin versie van deze tent meegeleverd. Ik heb dat al vaker gehoord en
gelezen. Bij de twin-skin zit standaard wel het dikkere type grondzeil.
Wat betreft de hangers v/d ritssluitingen kan ik je geen antwoord
geven, dat weet ik nl. niet.

Groeten,


Hoe duur is het gbrondzeil dan? :oops:
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

19-11-2006 14:33

Marcel,

Heb jij commerciele bindingen met Ultimate, je bent zo positief over hun tenten? :lol:


Wilco
Laatst gewijzigd door Wilco van Leest op 16-03-2008 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

21-11-2006 17:41

Hoi Wilco,

Inderdaad HAD ik een binding met Ultimate hengelsport...
Ik was daar Product Manager dus verantwoordelijk voor de produkten die Ultimate op de markt bracht....let wel...alles voor 2002 was niet mijn verantwoording....(toen werd er nog erg veel gekopieerd en dergelijke)

Na het faillisement van Ultimate ben ik bij Albatros begonnen. Albatros is een kleine twee jaar geleden overgenomen door twee nieuwe eigenaren en die willen een goede toekomst met dit bedrijf tegemoet gaan. De plannen van dit bedrijf spraken mij erg aan en mijn persoonlijke gevoel zegt me dat ik voor de toekomst bij dit bedrijf beter zit. Ik ben dus voor 2008 gestart met een pakket karper bij deze firma.
Natuurlijk hoop ik dat Ultimate er geheel bovenop komt, wat betreft de tenten....NEEM VAN MIJ AAN DAT DE ULTIMATE TENTEN van top kwaliteit zijn. Aangezien ik regelmatig fabrikanten bezoek die bijv. tenten produceren kan ik je vertellen dat de Ultimate tenten echt van topkwaliteit gemaakt worden. Zelfs nog beter dan van menig A-merk (zoals vele vissers sommige merken zien). Ik hoef dit niet te zeggen maar zou liegen als het niet zo is, ik immers geen binding meer met Ultimate..! :lol:

Kan je wel vertellen dat er volgende jaar SOUL tenten op de markt komen met een top doek....lekker weer ouderwets dik en waterdicht...
Ik denk dat deze rond Maart 2007 worden uitgeleverd.
De kwaliteit van deze tenten verbaasde mij (en dan heb ik de productie van veel tenten gezien.....!!!)

Kan me niet voorstellen dat de Ultimate tent lekte, was het geen condens??

Voor de zekerheid toch even naar de winkelier, service moet goed zijn bij Ultimate...

Groeten en vang ze.

Marcel : :lol: :lol:
==--- catch your dream ---==
ivo pagen
Berichten: 375
Lid geworden op: 06-08-2005 22:47
Locatie: zoetermeer

21-11-2006 18:31

bij de jrc sti heb je nu de nieuwe versie met 10 000 doek daar zit ook het extra duty grondzeil bij..
\
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

21-11-2006 20:22

Marcel,

Wat gaan de richtprijzen worden voor deze SOUL tenten. Of kun je hier nog niets over zeggen?
Carpe Diem...!