Black Monkey..


Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-07-2011 23:18

Afbeelding

:wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-07-2011 08:48

Jan

Loop je lijn eens 50meter uit op land, monteer die bm je lijn en trek eens met een nauwkeurige digitaleweegschaal aan je lijn. Doe dit 10 keer en kijk wat de gemiddelde druk ud om die aap in beweging te krijgen. Pak vervolgens een haak en knoop die aan een stuk nylon en probeer eens met die punt op je vinger net zoveel druk te zetten. Wedden dat dat pijn doet? Als dat nuet het geval is, dan heb je weer als nadeel dat een flunje zucht wind of lijnzwemmer de bm activeert
Tevens zitten die strakke lijnen me behoorlijk dwars op druk beviste wateren, daar kan je gewoon niet omheen lijkt me

Mvg
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

30-07-2011 10:33

Er wordt ook aan gegeven in beschrijving dat dit wel de beste manier is om hier mee te vissen, dat er mensen zijn die een hekel aan snaar strakke lijnen hebben kan ik helemaal in komen. Toch zijn er zoveel wateren waarbij het water gewoon te vies en te troebel is om voor de vis de lijn door het water heen zien gaan. Zwemmen ze er dus tegen aan betekent dus al dat ze de lijn niet zagen. Ik test momenteel zonder en met toplood. Ook omdat ik de werking wil weten als ik toplood gebruik. Tussen land en water kunnen we niet een exacte werking van de BM ondervinden omdat in water er een ander soort kracht ontstaat. Maar het is zeker een aandachtspunt!

Mvg; jan :wink:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-07-2011 11:41

Jan

Zien is niet de issue, voelen des te meer! Op land zal je andere krachten hebben, echter of je nu op land of onder water aan je lijn trekt, de kracht op de lijn in het verlengde is hetzelfde

Mvg martijn
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

30-07-2011 12:26

IK zie er wel uit als een AAP, maar ik ben geen EZEL.

Lesley,
Nee het zijn niet de recoils,

het systeem is binnen in de kern van een swinger/hanger verwerkt.
Ik had het nog niet eerder gezien,zodoende mij interesse.

heeft ongeveer de zelfde werking als de bm, maar dan hangt het gewoon aan de lijn,net als je met swinger/hangers vist.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

30-07-2011 14:36

Ik wil de tests die Martijn beschrijft wel uitvoeren,....heb zelf ook nog wel een paar tests.
Moet ik alleen nog een BM voor weinig zien te bemachtigen ,...of de uitvinder moet mij een ''niet goed geld terug garantie'' geven.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-07-2011 14:38

Tino heeft de mogelijkheid gegeven om een ding in bezit te krijgen en wat dingen uit te proberen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

30-07-2011 16:19

:D Jeroen, ga je dan xxxtra gaten in je boot boren voor de bm. ??? :wink:

mvg. :lol:
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

31-07-2011 00:25

Nee Tino(kcf) vanuit de boot gaat em niet worden :D
Ben blij dat eindelijk alle gaten dicht zijn :lol:
maar zal wel kijken wat nu precies de eventuele meerwaarde ervan is.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

01-08-2011 06:49

Jeroen,

Ik heb van Tino een BM ter beschikking gekregen, echter ik heb niet de behoefte gehad (sterker nog, vind het op huidig water ERG zonde als ie misslaat) om hem te gebruiken.
Ik kan/wil hem jou wel toesturen zodat jij wél een fatsoenlijk review kan plaatsen, mits Tino dit goedkeurt, ding blijft immers wel nog van hem.
Tino de bruijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-01-2011 20:50

01-08-2011 19:21

Lijkt mij een goed plan guido

Ik vind het allemaal best als het maar een eerlijke kans krijgt en niet zonder getest en bekeken te hebben afzeiken.

Als je hem gaat testen kijk even uit want voor dat je het weet zit de haak in je vinger en diep ook
Je kan de reactie snelheid instellen door het lipje met de haring te draaien zodat hij eerder aanslaat en het elastiek dubbel om de haring heen slaan voor meer kracht


We horen het wel

Groeten tino
Gebruikersavatar
Jarno Kastermans
Berichten: 350
Lid geworden op: 11-05-2006 20:01
Locatie: Schoonebeek Dr

03-08-2011 10:32

en dan nog afvragen hoe de vissen kapotte bekken krijgen...
die black monkey dingen moeten ze verbieden!!! :x
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-08-2011 10:35

wat een onzin lees ik nu weer... het is dat het zielig is maar eigenlijk lach ik me kapot
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

03-08-2011 14:48

Klaas, en alle andere

Ik lees tussen de onzin toch wel een goed idee, die ene die eruit ziet als een aap :wink: ( geintje wel leuk in dit monkey topic toch...) en geen ezel is, heeft "iets" gezien. namelijk een "black monkey" functie in een swinger, kijk dat is wel handig!

Stel je voor, je hoeft geen BM meer voor je pieper neer te zetten (daardoor piept het zooitje ook wat eerder, zie reclame filmpje BM wat ik bedoel.......). Je vist met een swinger die als hij lichtjes beweegt uit zijn positie naar beneden knalt. Klinkt goed, en voor een handige harry mischien wel net zo eenvoudig te fabriceren als een BM. Enige uitdaging die je als handige harry hebt is hoe die lijn er in godsnaam in blijgt hangen.

Ps ik heb met die Monkey liggen klooien bij iemand in de tuin (don't get me wrong) En ik snapte er niet veel van. Uiteindelijk had ik hem "goed" maar na de terugslag bleef die lijn haken achter het zwarte lichaampje...

Greets W,
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-08-2011 15:01

ging mij erom dat een bm kapotte smoelen veroorzaakt. Bij mij van het lachen om zo'n opmerking...
It's okay 2 pay
Tino de bruijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-01-2011 20:50

03-08-2011 22:16

Hoi william

Het kan zijn dat de lijn om de body heenslaat dat komt waarschijnlijk dat je de spanning van de lijn afhaalt als hij aanslaat

Bv de haak tussen de vingers laat schieten en daardoor kan de body doordraaien dit is niet het geval als je een aanbeet krijgt dan blijft er spanning op de lijn staan

En de kapotte bekken ja dat is te gek voor woorden dat iemand dat denkt.

Groeten Tino
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

04-08-2011 00:18

Kracht is over de 100 km per uur complete kop van dat beest word er dan afgetrokken.
Ander deel komt boven drijven even scheppen beide delen wegen en weer terug mikken.

simpel toch.

beetje nadenken..........ojah !!!!! :)
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-08-2011 00:24

zelf loop je te huilen als een ander je in de maling neemt, maar je doet wel weer erg wijs naar andere toe jan.

vooral dat laatste zinnetje van je.
kom je nog al weer, eens erg wijs over.
Laat dat eens naar andere toe, dan laten andere jou.

succes met je bm, en van mij mag je de bm, laat eigenlijk ook maar.
kansloos is deze toppic, en ja ik fuck de boel meschien wel weer op.
Maar vindt het een kansloos toppic.
de bm die flikt het wel weer ff en is de uitvinding van de eeuw.
nu vang je vissen die never zijn gevangen, ook vang je de vissen die er nog nooit uit zijn gekomen.
Nu ga je het wel ff flikken op het weddenmeer met de bm !!! :lol: laat me niet lachen.

verbaas mij en andere maar eens dan !!!; en laat na je weddemeer sessie maar eens die oude monumenten zien , of die vissen die er nog nooit zijn uit gekomen !!!!!!!
))) zie het als een uit daging ))) en verbaas mij maar eens en andere dan weis neus !!!

ik vraag me echt af
zou ik nog mooiere en grotere vissen hebben kunnen toe voegen aan mijn foto album , als ik 3 jaar geleden zelf de bm had uit gevonden !!!
of is dit gewoon dikke vette lariekoek !!!!
ik denk voor de volle 100% het laatste.

Kom op hey jan, word wakker

owja voor ik het vergeet bericht nummertje 1329

mvg en vangse
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

04-08-2011 02:00

Guido je hebt PB
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-08-2011 10:53

sander kunst schreef:zelf loop je te huilen als een ander je in de maling neemt, maar je doet wel weer erg wijs naar andere toe jan.

vooral dat laatste zinnetje van je.
kom je nog al weer, eens erg wijs over.
Laat dat eens naar andere toe, dan laten andere jou.

succes met je bm, en van mij mag je de bm, laat eigenlijk ook maar.
kansloos is deze toppic, en ja ik fuck de boel meschien wel weer op.
Maar vindt het een kansloos toppic.
de bm die flikt het wel weer ff en is de uitvinding van de eeuw.
nu vang je vissen die never zijn gevangen, ook vang je de vissen die er nog nooit uit zijn gekomen.
Nu ga je het wel ff flikken op het weddenmeer met de bm !!! :lol: laat me niet lachen.

verbaas mij en andere maar eens dan !!!; en laat na je weddemeer sessie maar eens die oude monumenten zien , of die vissen die er nog nooit zijn uit gekomen !!!!!!!
))) zie het als een uit daging ))) en verbaas mij maar eens en andere dan weis neus !!!

ik vraag me echt af
zou ik nog mooiere en grotere vissen hebben kunnen toe voegen aan mijn foto album , als ik 3 jaar geleden zelf de bm had uit gevonden !!!
of is dit gewoon dikke vette lariekoek !!!!
ik denk voor de volle 100% het laatste.

Kom op hey jan, word wakker

owja voor ik het vergeet bericht nummertje 1329

mvg en vangse


Sander,

Fabeltjes krant noemen ze dat toch?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-08-2011 16:44

jep leen , klopt helemaal.

mvg
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

10-08-2011 08:49

Wat een enorm zeiktopic is dit geworden. Jammer voor de ontwerper en de mensen die e.e.a. een serieuze kans geven.

De meeste vindingen zijn in het begin belachelijk. In de jaren zeventig liepen Kevin Maddocks en Lenny Middleton te vloeken omdat ze een menselijke haar om een haak en door een balletje deeg probeerden te knopen/ rijgen. en dan die keren dat die haar brak.... Zullen we het maar opgeven? Welnee, we proberen garen uit mamma's naaikist... Goh dat gaat wel erg lekker. Laten we dit eens proberen, enz.... Op Redmire liepen er een stelletje azijnzeikers rond. Kevin ving, na jaren zeuren om er te mogen vissen, een berg vis van heb ik jou daar. Gevolg: Hij werd gebanned op basis van een kutsmoes.

Ik zeg niet dat de BM een net zo'n grote revolutie is als de hair. Het gaat me enkel om de manier waarop er gereageerd wordt...

Nu ik er over nadenk... In die tijd vroegen ze zichook af hoe je die "twitchers" toch kan haken. Wel grappig in de context van dit topic lijkt me zo... Het idee is door menig hoofd gegaan. Luc de Baets speelde er ook al mee. Ook niet de eerste de beste peppie.

Arjen
Tino de bruijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-01-2011 20:50

14-08-2011 09:22

Inderdaad arjan

De meeste mensen zijn meelopers en durven zelf niets te proberen
Als de een met een bepaalde boilie vangt gaan ze er ook mee vissen etc etc

Ik wil een leuk gebaar doen de mensen die ik een monkey heb opgestuurd mogen hem houden

Als er reacties zijn ivm vangsten zet ze dan maar neer als er negatieve reacties zijn ook natuurlijk

Ik weet dat je hem niet overal kan gebruiken dat ondervind ik zelf ook


Dan vis ik de traditionele manier


Ik hou er dan nu ook mee op om ze gratis weg te geven als er iemand intresse heeft kijk dan even op de site

Of voor informatie Jan de Jager

Groeten tino
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

03-09-2011 21:09

had wel gehoopt een paar tests te kunnen doen op de BM,...
helaas niks meer vernomen :(
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Tino de bruijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-01-2011 20:50

03-09-2011 22:08

Hoi jeroen

Ik dacht dat er een black monkey uitgewisseld zou worden met je door een medetester

Als dit nog niet het geval is stuur ik er een naar je toe geef je adres even door in een pb

Het valt mij ook wel op dat de andere testvissers niet veel van zich laten horen positief of negatief

Groeten tino