Black Monkey..


Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

10-06-2011 01:57

Joh you kidding me......

Filmpje is bedoeld hoe de monkey in zijn werk gaat.

Ik vertelde al dat je de monkey bij het ringste geringste kan laten af gaan.
Dus ook andersom.....ik koos ervoor om daar en toen voor het laatste. ( schuiflood systeem )
Het maakt me niet zo veel uit of jij nu vindt of het wel of niet werkt of dat het filmpje niet deugt of het voor jou een 1 april grap is.
Jij beredeneert maar van 1 video ( staan ook niet veel op maar jah ).....nog maals je kan alles zo strak en naar je eigen wensen instellen.....

WPJ succes ermee bij deze was dit mijn laatste bericht naar jou gericht toe, en foto,s en dergelijke ken jij helemaal schudden.
De meesten staan van mij stek info op dus forget it en bewerken doe ik niet aan.
als ik zo nodig een vis moet plaatsen zie je hem ooit wel verschijnen......

gegroet.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

10-06-2011 08:18

Afbeelding

sorry dit was te sterk
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

19-06-2011 11:44

Aapjes undercover in Nederland.......
8)

Mooi weer dit weekend.....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-06-2011 10:43

Peter kuipers schreef:Wat ik persoonlijk denk is dat het s'nachts vooral in je voordeel zal werken er komt een moment dat je in dut of zal gaan moeten slapen en dan juist op dat moment zal dit in je voordeel kunnen werken.
Want dan zit je niet meer pal achter je hengels alert te vissen.

Gr peter


Juist, dat is ook de enige situatie waar ik er wel wat in zie. Heb ook een aanbod gekregen om met het ding aan de gang te gaan in wateren waar de stokken in het water staan, maar vis momenteel geheel niet dus niet op ingegaan.

Het is ideaal voor mensen die "lui" vissen. Je hoeft niet zelf op een tik te reageren, je kunt jezelf dus nog minder met vissen bezig houden en meer met TV kijken, niet Jan? ;)


Patrick Visser schreef:n...dus het is niet echt een indicator die je overal en altijd in kan zetten. Wat met bijv een solar hanger of een mk2 swinger wel weer kan. Op zich wel slim product, maar wel erg prijzig voor iets dat je maar zeer beperkt in mijn ogen kan inzetten.


Waarom vergelijkt iedereen die BM nu met een swinger of hanger? Het is het niet, ook jij Smith-Micro Swinger ;) .

Het is een aanslaghulp, geen indicator..

*zucht*

WPJ Barnas schreef:
Een vis die de Black Monkey in werking laat treden, heeft hiervoor als ik het goed zie/lees/voorstel, al een aardige weerstand of tik van het lood ontmoet. Die is toch op een 'traditionele manier' ook wel te vangen. Zoiets zie of hoor je toch? Waker omhoog/omlaag, beetverklikker piept. Valt op te reageren, toch?

Groet,
Willem :wink:


Dat bedoel ik nu ook. Als je het filmjpje van Jan ziet zit er toch een aardig tijdje tussen de eerste tekenen van leven en de werking van de BM. Kun je ook zelf op reageren. Tenzij je natuurlijk TV ligt te kijken, hè Jan.. :P Dat je dat alert vissen geen 24 uur volhoudt snap ik ook wel, en in die situaties zou het wel eens een plusje kunnen hebben. Vaak vind ik het dan voldoende om de stokken binnen te draaien, rijkelijk te strooien en na een paar uur slaap weer verder te vissen..

Hoef ik EN niet mijn nest uit voor zo'n vis, wat me steeds meer gaat tegenzitten EN zonder lijnen kun je toch wat vertrouwen terug krijgen op zo'n plek ;) Weer zo'n foefje om vissen wat makkelijker te vangen. Ik hoef tijdens een sessie van 24 uur niet 24 uur te vissen ;)

jan de jager schreef:Maar ik probeer meer te kijken naar positieve kant en niet naar de vissen die ik niet zie, niet hoor, niet voel, vissen die ik hoor of enkele piepen met hanger met tikken omhoog zie komen als ik niet met de BM zit te vissen en ik zit er kort op sla ik ook aan. De bedoeling is van de BM dat deze dit nu doet voor je.


mvg; jan


Als je dit nu gelijk als een enkelzinnig statement had gezegd in het begin en er duidelijk bij verteld had dat het GEEN indicator is ( vergelijkbaar met Smith zijn Microswing... ja nu weten we het wel R. ;) ) dan had je een hoop gezeik kunnen voorkomen.

Het is gelul dat het vissen vangt die anders niet vangbaar zouden zijn. Complete bullshit. Want als dat ding reageert op iets dan moet je dat zelf ook kunnen. Maar dan wordt het weer vissen hè. Kut is dat, gaat het op feederen lijken.

Maar ( en daarom had ik Tino ook gecontacteerd) als ik dus op een minuut klauteren en waadpakken aantrekken zit te vissen met mijn hengels in het water lukt het me nooit om dus adequaat te handelen. Dat gaat bijna alleen maar als je bij je stokken zit. En dat kan niet echt op 1m. diepte waar je hengels staan.

In zulke situaties zou het kunnen werken. MAAR. Als dat ding dan om een poep en een scheet afgaat kun je wel weer bergje af, met je pak het water in, hengel opnieuw uitlopen/werpen/varen. En aangezien ik ook een beetje voor mijn rust en relaxation zit te vissen moet ik dat ook niet de hele dag hebben. Dit is puur insinueren, niet getest maar geef toe, een kern van waarheid zit er wel in. En dan los ik het liever op een andere manier op:

Vaak vind ik het dan voldoende om de stokken binnen te draaien, rijkelijk te strooien en na een paar uur slaap weer verder te vissen..


Of nog wat andere dingen. Katapulteffect van nylon bijvoorbeeld, of zeg ik nu teveel? :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

20-06-2011 11:00

:wink: :lol: :lol: :lol: 8)
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

20-06-2011 12:08

Sven nogmaals, Het werkt wel degelijk en niet bij alles wat jij hier noemt.
Beelden hierover zullen snel volgen en idd op korte afstand en geen 100derden meters ver.

Voor sommige gevallen kan en brengt het zeker meer vis op de kant.........

Toch bedankt voor je mening Sven maar houd ook de mijne nog even aan.
Ben er nog steeds positief over en sta er zeker voor 80% achter.....

mvg; jan
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

20-06-2011 12:32

Jan, dat tv. idee bestaat al geruime tijd, een aantal van mijn maten, bootvisserij, kijken al jaren tv. :wink:

:roll: Damn, zit weer in het verkeerde topic! :roll:

mvg.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-06-2011 12:47

jan de jager schreef:Sven nogmaals, Het werkt wel degelijk en niet bij alles wat jij hier noemt.
Beelden hierover zullen snel volgen en idd op korte afstand en geen 100derden meters ver.

Voor sommige gevallen kan en brengt het zeker meer vis op de kant.........

Toch bedankt voor je mening Sven maar houd ook de mijne nog even aan.
Ben er nog steeds positief over en sta er zeker voor 80% achter.....

mvg; jan


Ik zeg ook niet dat het niet werkt ;) Alleen wel in specifieke sitatuaties waarin je zelf niet in staat bent snel en adequaat te reageren. Voor de rest ZOU je het zelf ook kunnen, echter hou je dat niet vol.

Ik blijf ook bij mijn pleidooi, zolang je niet met iets komt dat al aanslaat voordat je ook maar een rimpeltje van je lijn af ziet komen waar deze het water inloopt en nog voordat er ook maar een mm lijn door je topoog getrokken word of een procentje rek uit je lijn wordt getrokken, dan is het niets anders dan een aanslaghulp. En dat ZOU je zelf ook gewoon kunnen doen.

Want Jan,

Die zogenaamde onvangbare vissen moeten om de BM te laten werken eerst het gevonden aas (1-stekkeuze) accepteren (2-aaskeuze) en opnemen (3-vertrouwen), geprikt worden (4-rig), het lood verplaatsen (5-gewichtkeuze) waarna je een tik op je top krijgt (6-indicatie) waarop vervolgens de BM het mepje geeft wat je zelf ook kunt geven (7-aan"slaan")..

Al met al is het dus het zevende element in het kettinkje van belangrijke zaken ( in mijn ogen) die jou een vis laten vangen met de zwarte klimaap. Gaat er daarvoor ergens iets fout ( wat aan jezelf kan liggen of aan de vis ook nog) dan heeft ook die BM geen enkele meerwaarde. Je kunt niet anders als het daarin met mij eens zijn.

Het is gewoon logisch denken, het is een beperkt elementje wat op bepaalde plekken wel wat zou kunnen betekenen. Dat men het voor zichzelf niet nodig acht omdat ze liever zelf "vissen", wat overigens met het statische gebeuren al helemaal tot een zeldzaamheid is verworpen is heel wat anders. En dat is een ieder zijn goed recht.

Het probleem met die zogenaamde onvangbare vissen is namelijk niet meer dan de luiheid en de bereidheid om alert te blijven. En te reageren op signalen en die voldoende te interpreteren. Aanslaan op een top, een tik, een piep. Wie doet dat nou, dat gaat toch niet want ik zit lekker op 10 meter met mijn vette pens in een veel te grote reclinerstoel met een bord vreten op schoot TV te kijken. Moet ik dan potverdorie ook nog eens op gaan letten? Dat zijn van vaak ook nog van die treurlingen die werkelijk waar bij een piep en een zakkende/stijgende swinger gaan wachten op een run ( want dan hangt ie pas) en vervolgens het zooitje weer gelijk hangen met een blik in hun ogen alsof ze water zien branden.

Voor dat soort simpele vissers zou het vast wel weer een uitkomst zijn, wordt het nog makkelijker om van die mensen "topvissers" te maken. Hoeven ze ook alleen maar de eerste 6 dingen uit mijn kettinkje uit de magazines te kopieren en verdomme, het lukt nog ook..

Karpervissen is, kijkende naar de hoofdmoot van het hele gebeuren, al niet eens meer "vissen". We hoeven niet meer in te werpen want we hebben een voerboot, we hoeven niet aan te slaan want we hebben een BM, zometeen hoeven we bij een kleine vis niet eens meer het nest uit ( wat heerlijk lijkt, wie verzint er iets? ) en wordt alles herbeaasd en teruggevaren omdat je voerboot op GPS gewoon naar het stekkie vaart.

Ik dwaal weer af, maar heb eindelijk weer eens wat kunnen luchten..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-06-2011 12:55

Ik zeg maar zo

Hengels voor de deuropening of voor je stoel zetten,en op blijven letten.
MKII heeft me hierdoor nog niet in de steek gelaten. Lekker zwaar afzetten en werkt prima. (Korte afstand)

Korte afstand moet je toch echt zelf ook opletten.
Anders toch eens dat clipje gaan gebruiken die op de hengel zit voor de reelhouder.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

02-07-2011 19:42

Sven en Willem, hulde voor jullie doorzettingsvermogen. Tip: een Jehova kun je ook niet op andere gedachten brengen, dus rest your case...

Iedereen met een beetje boerenverstand heeft inmiddels genoeg leesvoer om zelf conclusies te kunnen trekken en te bepalen of het wel of niet wat is voor zijn visserij. Televee kijkers staan al in rijen van 3 opgesteld inmiddels. :D
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

14-07-2011 21:46

Hallo Jan,

jan de jager schreef:Beelden hierover zullen snel volgen.


Heb je al wat (onderwater)beelden? Ik ben ontzettend nieuwsgierig.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

15-07-2011 00:22

[/quote]

Heb je al wat (onderwater)beelden? Ik ben ontzettend nieuwsgierig.

Groet,
Willem :wink:[/quote]


geduld ze komen!!!!!

mvg; jan
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

25-07-2011 11:00

En nog effe geduld. Voor een enthousiaste reclamemakert ben je wat langzaam nu Jan! :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-07-2011 11:58

VAn de 26 keer dat er gefilmd wordt moet het allemaal wel een keertje lukken natuurlijk. Die andere 25 keer dat het niet werkt nemen we niet op in de promo../
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-07-2011 12:27

Hmzz doet me denken aan K...a
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-07-2011 13:04

Kindercola?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

25-07-2011 13:22

Fout Sven, je mag nog een keer.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

25-07-2011 13:41

Klysma...?
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
maurice van driel
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-03-2008 17:19

25-07-2011 13:50

korda
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

25-07-2011 16:06

Met of zonder opzet...?
Ik weet het ook allemaal niet...
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

25-07-2011 17:18

Met opzet om de onzin te opblazen...
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

25-07-2011 20:24

Mannekes, rustig aan.

Ze komen heus wel en wees maar niet bang, als het niet werkt zal ik dit zeker ook toegeven en ook laten zien.

Reclame maken ach ja het is maar hoe je het wil zien, ik vind het product nog steeds goed en dat blijft voor mij de reden ook om er positief over te blijven tot het tegendeel of niet zich pas heeft bewezen, maar dit moet nog via de onderwater cams......

mvg; jan
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

25-07-2011 20:31

Hallo,

Ik vind het goed, maar of het goed is weet ik niet.

Groet,
Willem :wink: