07-09-2014 18:06
Eertste ProLine pod. Beetje sjouwen moet je wel leuk vinden, maar:
*Poten kunnen breed uit staan. (Heb zo'n kit, met 4 sets, evt. los te gebruiken, banksticks erbij. Naar alle omstandigheden aan te passen.) Valt dus niet naar opzij om. Andere kanten op ook niet trouwens.
*Dubbele centrale bar, in lengte te verstellen. Startoog kun je dus kwijt waar je maar wil.
*Rodrests traploos te verplaatsen over de buzzerbars. Zodoende kun je, zeker met 2 hengels vissend, de hoek tussen lijn en hengel zo gunstig mogelijk maken.
*Stelschroeven met veer, zodat ze niet los trillen.
*Zwaar roestvrij staal. Staat lekker stevig, vergt weinig onderhoud en beschadigt niet snel.
*Mooie en praktische draagtas er bij. Mag ook wel voor € 300,-, al is de pod dat dubbel en dwars waard.
Nou hou ik zelf niet van dat overtrokken gedoe langs de waterkant: carp-cradles maatje zwembad, grote (en groot is 'ie) roestvrijstalen rod pods aan de parkvijver, 2-persoonstenten tijdens een dagsessie in augustus, enz... Dus ik gebruik 9 van de 10 keer m'n opvouwbare Fox Trek Pod. Past in m'n rugzak. Weegt drie keer niks. Valt ook nooit om. Dus zeg het maar, wat is wijsheid? Ik weet wel dat ik het met die Trek Pod op de basaltblokken niet ga redden...
Succes met je keuze Peter. De modellen die je zelf in gedachte had, lijken me ook niet perse verkeerd.
Ik weet het ook allemaal niet...