Gevoerde laarzen(grote maten)


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-01-2013 10:25

Op onderstaand internetadres zijn 3 types van het zelfde model laars te vinden tot maat 50, merk Seeland en comfortabel tm -40 graden celcius. Had ze samen met de Muckboots op de laptop al onder m'n favorieten staan (komt ie nu mee)...

http://www.jachtenoutdoor.nl/Webwinkel- ... groen.html

Ik gebruik zelf al zo'n 15 a 20 jaar m'n 1e paar Baudou warmtelaarzen.

Ze zijn betaalbaar en lekker warm. Het is een laars van het type moonboot en dus meer geschikt voor het statische vissen op een vlakke ondergrond ivm beperkt profiel.

De uitneembare binnenvoering, die op een bepaald moment door de muizen in de schuur werd kapot gevreten, was helaas lastig (lees; niet, maar volgens specificaties wel!?) na te bestellen. De elastieke bovenrand is ondertussen ook verduurd, maar 2 paar skisokken dragen en over de rand slaan, samen met bontzooltjes van de Action van nog geen euro, vangt de verwijderde binnenvoering goed op!

Voor een wat meer actievere visserij of op een echt drassige ondergrond gebruik ik de laarzen welke Marc als tweede foto heeft geplaatst. Goed profiel en ze vallen wat groter uit dan normaal. Extra (neopreen) sokken en wederom zooltjes van de Action maken ze warm genoeg tot het vriespunt. Alleen in de zomer draag ik ze niet vanwege zweetvoeten.

Wat ik voor mijn eigen visserij van belang vindt, is een schappelijke schachthoogte van een laars, zodat ik toch evt. een stapje verder het water in kan, of door wat hoger nat gras kan lopen zonder gelijk natte schenen te krijgen. Ik heb ook van die lage boots, maar die vind ik voornamelijk prettig tijdens een boswandeling tijdens natte of besneeuwde koude dagen waarbij ik niet van de gebaande paden afdwaal...

Mochten beide door mij gebruikte rubber winterlaarzen het loodje leggen, dan zal ik voor een paar Muckboot of Seeland laarzen gaan. Ook in revieuws van boeren (uit GB) komen de MB's er goed uit..!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

02-02-2013 18:25

Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).