Wat is een tackle tart?


Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-01-2011 17:27

jens breugelmans schreef:Ik gebruik een rodpod ook maar zelden. Heb af en toe zelfs een hamer nodig om mn bancksticks de grond in te rammen.....


Als je dat maar laat als ik bij je in de buurt aan het vissen ben. Regel 1 van de "oude tijd": als een sluwe vos langs de waterkant sluipen en niet opvallen lijkt nooit meer gehanteerd te worden..

Verder moet iedereen doen waar ie zich goed bij voelt.. Zolang ie zich maar niet in het zicht van anderen gaat zitten wanken om een setup, wat vervolgens niet lukt omdat zijn buzzerbar uit het lood staat :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

02-01-2011 18:25

Tim van Zanten schreef:het moet niet gekker worden haha, een buzzbar met een waterpas! welk merk is dat dan Lodewijk?


http://www.customanglingsolutions.co.uk ... s/bars.php
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

02-01-2011 19:08

Sven van Anrooy schreef:Als je dat maar laat als ik bij je in de buurt aan het vissen ben. Regel 1 van de "oude tijd": als een sluwe vos langs de waterkant sluipen en niet opvallen lijkt nooit meer gehanteerd te worden..



Hahaha, ik zat er op te wachten. :lol:
Verder heb ik ook wel eens een hamer nodig voor de haringen van mn tent. (Vooral in Frankrijk)
Zou ik daarom zo weinig vangen daar........? :wink:
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

02-01-2011 19:22

Gelukkig voor de detailhandel zijn er volgens mij heel wat meer tarts dan dat dit forum wil doen geloven. Het heeft allemaal met commercie te maken hoe meer inovatief speelgoed ze lanceren hoe meer ze aan ons verdienen. Ik vis graag puur en functioneel dat lijkt soms op een tart maar soms zit ik gewoon op een ultimate stoeltje langs de waterkant. Maar in Frankrijk soms ook met emmers vol met particals en een peppie boot met visvinder en drie hengels op de pod. die als ik een week zit best wel netjes staat. als ik een paar uurtjes of een nachtje zit heb ik graag m'n hengels zo snel mogelijk in het water liggen en als die pod dan scheef staat, jammer dan, iedereen moet vooral doen waar hij zich goed bij voelt is mijn motto.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-01-2011 19:48

jens breugelmans schreef:



Hahaha, ik zat er op te wachten. :lol:
Verder heb ik ook wel eens een hamer nodig voor de haringen van mn tent. (Vooral in Frankrijk)
Zou ik daarom zo weinig vangen daar........? :wink:[/quote]

Als je naar Frankrijk gaat is het meest niet voor een paar uurtjes. Ook ik heb het wel eens moeten doen hoor, met name met kanariehard bevroren ondergrond ;)

Ik persoonlijk heb er nooit een goed gevoel bij, als het niet hoeft (rodpod bij harde bodems bijvoorbeeld) dan za ik ook nooit een hamer gebruiken..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

06-01-2011 00:41

Nog even de officieuze regels for tackle tarts:

The Original Rules

Pictures will be judged on :
Originality
Levelness of hangers
Gap behind spool and Levelness of spools
Levelness of handles (including the bit you hold)
Cleanliness
Levelness of rod tips
Angleness of rods
Closeness of rods together
Amount of graphics
Symmetry (all line on spools the same colour etc)
Quality of metalware/stainless
Lack of plastic (eg - points lost for fox pods etc)
Lack of garishness / chavness - includes SS20 reel handles, union jack hangers, line on spools matching colour of hangers and alarm LED's
etc

Extra points awarded for 'oldschoolness' incorporated into set up.
Points Will Be lost for everything that doesnt agree with the above and will also be lost for :
Garden shots of your setup
Any of solars Tacky Tarty Gold Range of metalware

Niet meer of minder :o
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-01-2011 06:45

FAAAAAK!

Is dat nou serieus?

:lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

06-01-2011 08:13

Niets is wat het lijkt...
Enige gelijkenis met personen klopt.

We schrijven 1990 ergens. Eenzaam loopt een man met een klein wit hondje om het plasje. Verderop hoor je de schepen over de rivier tuffen. De man stopt bij een karpervissertje. Geeft het ventje wat raad en loopt naar een kwartiertje weer verder.

De man is eind 50 en met pensioen. Zijn leven lang bij gebeund en een aardig centje gespaard. Verder heeft de man net een beetje te veel oplosmiddel binnen gehad en kwakkelt iets met de gezondheid. De vrouw van de man ligt thuis op de bank. MS/reuma / alzheimer of alle 3. Ze kan in elk geval niet lang alleen thuis blijven.

De man heeft 2 passies karpervissen, maar dat lukt eigenlijk niet meer. Wat rest is erover praten. Op zijn dagelijkse rondje langs het plasje. Verder koopt de man alles wat nieuw uitkomt. En in die tijd was dat veel. Kan je er niet mee vissen, dan toch naar kijken. Menig beginnertje is voor weinig aan een spiksplinternieuw 2e hands setje gekomen als de man weer eens opruiming hield.

Wie het tussenstuk niet kent denkt met een tard van doen te hebben, de waarheid is iets genuanceerder
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-01-2011 08:45

jens breugelmans schreef:En eigenlijk als ik eerlijk ben vis ik liever met ouwe teringzooi, wat gewoon nog zn werk doet. Hoef ik er ook niet zo zuinig op te zijn.


gelukkig zijn er ook nog normale mensen op dit forum :roll:

verder zijn die koop geile,materiaal geile,op elkaars spullen geilende "stoere" wannabe leger mannetjes net een stel wijven van een jaar of 14.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-01-2011 09:09

Jouw mening. Heel subtiel verwoord ook.

Jaloezie of slecht geslapen? Misschien nog maar een peuk opsteken?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-01-2011 09:19

jaloezie ?

lol

eerder plaatsvervangende schaamte... :roll:

ik vind het echt zielig persoonlijk,stoere mannen die bang zijn voor een moddervlekje op hun waterpaspod.

pfffffffffff

ik voel me eerder een zwerver / holbewoner aan de waterkant dan een of andere "jan de materialen man"

and i love it!

:D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

06-01-2011 10:17

Ik weet het niet hoor, maar er wordt helemaal niks gezegd over "dure" spullen.
Dat zijn interpretaties denk ik.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-01-2011 10:31

Wie heeft het hier over dure spullen dan?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

06-01-2011 10:35

K. van den Herik schreef:Niets is wat het lijkt...
Enige gelijkenis met personen klopt.

We schrijven 1990 ergens. Eenzaam loopt een man met een klein wit hondje om het plasje. Verderop hoor je de schepen over de rivier tuffen. De man stopt bij een karpervissertje. Geeft het ventje wat raad en loopt naar een kwartiertje weer verder.

De man is eind 50 en met pensioen. Zijn leven lang bij gebeund en een aardig centje gespaard. Verder heeft de man net een beetje te veel oplosmiddel binnen gehad en kwakkelt iets met de gezondheid. De vrouw van de man ligt thuis op de bank. MS/reuma / alzheimer of alle 3. Ze kan in elk geval niet lang alleen thuis blijven.

De man heeft 2 passies karpervissen, maar dat lukt eigenlijk niet meer. Wat rest is erover praten. Op zijn dagelijkse rondje langs het plasje. Verder koopt de man alles wat nieuw uitkomt. En in die tijd was dat veel. Kan je er niet mee vissen, dan toch naar kijken. Menig beginnertje is voor weinig aan een spiksplinternieuw 2e hands setje gekomen als de man weer eens opruiming hield.

Wie het tussenstuk niet kent denkt met een tard van doen te hebben, de waarheid is iets genuanceerder

Volgens mij ken ik die wel :wink:

Liep in papendrecht ook zo'n man, deze had tevaak op zijn handen geslagen tijdens het uitdeuken van onze autos, de man kon zijn hengel niet eens meer vasthouden maar had wel plezier in zijn leven.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

06-01-2011 10:40

Niks mis met Tackle tart. Ik houd van mooie spulletjes en dat mag. Het is mijn hobby en daar geef ik graag geld aan uit. Zuinig ben ik ook op mijn spullen. Als ik vis staat alles er netjes bij en georganisserd. Dit zegt ook weer iets over de persoon zelf. Ik kan genieten van mijn spullen als ik de setup zie staan. Zo af en toe vang ik ook nog een visje.
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

06-01-2011 10:54

ik hou er ok wel van om me spul netjes t hebben..
kost ook een hoop geld dus dan mag het best een beetje netjes zijn.
maar het blijft nog steeds vissen

ken iemand die vist alles licht overal 2 verschillende hengels molens alles staat scheef etc en hij vangt als een tierelier

het is maar net waar je van houd..
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

06-01-2011 10:57

Ik was ooit een Tackle Tart, ik geef het eerlijk toe :wink: .
In mijn beginjaren was het heel normaal om wekelijks naar de winkel te gaan om te kijken wat er nu weer nieuw was.
In die tijd kwam er dan ook wekelijks iets nieuws bij en als het handig en mooi was.......

Gelukkig heb ik van die tijd nu nog aardig wat spullen waar ik blij mee ben al zijn ze zwaar gedateert ondertussen :-? Of toch niet?

De eerste JRC strechers kent u ze nog? fl600,00 was heel normaal toen... maar ik heb hem nogsteeds en doet nog prima zijn werk.
Dat kan ik van die Fox niet zeggen die net zo duur was...
Hengels? Armalite/FBS/Sportex van 20 jaar geleden worden nu nog verkocht in een nieuw jasje.
Daiwa big pit van toen, 3lagers 15 jaar trouwe dienst en nog prima op moment van verkoop.
En nu nog steeds een hot item al is er wel een nieuw jasje om heen gekomen.
Rvs materiaal van toen was gewoon goed en koop je voor het leven.
Dat er ook veel is versleten is normaal als je het vaak gebruikt.
Ik hou van kwaliteit, ik gebruik het dan ook en koop zelden iets voor de heb.
Heb dan ook zat om het te gebruiken :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-01-2011 11:05

met zwerver bedoel ik niet dat ik gesponsord word door X2 of zo :D

het is meer het karpervis gevoel voor mij,dagen lang slecht eten,niet of amper douchen lekker ruig in de wildernis zijn en dan thuis komen en lekker douchen en in je bed liggen heeeeerlijk.

ik heb niks tegen dure materialen ,integendeel.

ik vis met ook met redelijk "dure" spullen.maar als ze vies worden of niet recht staan intresseert me dan niks.
de slingers van mn molens op gelijke hoogte zetten ? :lol: onzin!

het zijn gebruiksvoorwerpen en als het werkt naar behoren is het voor mij prima.

mensen die alleen maar patsen over hoe duur hun hengels,molens,pods,piepers zijn vind ik zielig.

ook die gesprekken die ze dagen lang over hun spul voeren... pffff

en dan iemand schuin aankijken omdat hij met hengels van 50 euro vist en piepers van ultimate heeft van 10 euro, en dat nog een peppie durven te noemen ook.

sorry maar dan ben je in mijn ogen een kind of iemand met zo een klein piemeltje die toch ergens een goed gevoel aan over moet houden.

dit heeft in mijn ogen niks, maar dan ook niks met vissen te maken.
Laatst gewijzigd door michel Tja op 06-01-2011 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
K. van den Herik

06-01-2011 11:06

had de situatie iets aangepast om herkenning te voorkomen, verder wel dezelfde.

Ken trouwens meer die re tard zijn
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-01-2011 13:49

Stiekem maken we allemaal wel eens foto's van onze mooie setup..

Volgens de regels is die van mij geen echte Tardy Setup
Lodewijk Michels schreef:Originality
Levelness of hangers
Gap behind spool and Levelness of spools
Levelness of handles (including the bit you hold)
Cleanliness
Levelness of rod tips
Angleness of rods
Closeness of rods together
Amount of graphics
Symmetry (all line on spools the same colour etc)
Quality of metalware/stainless
Lack of plastic (eg - points lost for fox pods etc)
Lack of garishness / chavness - includes SS20 reel handles, union jack hangers, line on spools matching colour of hangers and alarm LED's
etc


ik geloof dat ik alles een - heb :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

06-01-2011 14:04

Sven, die banksticks en buzzers kunnen echt niet hoor :wink: :wink: 8)
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

06-01-2011 15:52

Sven,

Not tarty, alles -ja dat klopt!!

Staat scheef
Heeft een duif op je rechter handvat gescheten
Fox piepers zijn nooit tarty
Level van slingers niet gelijk (dat stukje dat je vasthoudt)
Je stainless is niet meer zo "stainless"
Extra punten voor enigszins oldskool loop je sowiezo mis met die slappe gezichten van nash
Kleur van lijn, hanger, en led is 1 chaos...

Mensen die hier te serieus reageren, niet doen, neem het met een korreltje zout....

Sven no-offense he, wel stoer dat er iemand van jou een foto maakt terwijl jij van je hengels een foto (of opname) maakt, dat is dan wel weer erg tackle tarty!! heel erg zelfs :wink:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-01-2011 16:45

Afbeelding

Ik val er ook niet onder

Swingers niet gelijk
Slingers niet gelijk

Wel weer die waterpas :lol: :wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

06-01-2011 17:42

haha stiekem ben ik toch wat tarty of hoe je het wilt noemen...
maarja functionaliteit gaat bij mij toch voor, al zitten de snagears er voor jan joker op in deze situatie, nergens voor nodig dus.

Afbeelding

levelness of hangers > check
levelnes of spools and gap behind spools > check
levelnes of handles > check
cleanlines > check
angleness of rods > check
closeness of rods together > check
symethry > check
quality of metalware > check

oei oei, en dan heb ik nu ook nog nederlandse vlag bodies voor de solar hangers gekocht die matchen bij de vlaggen van de delkim stickers....

Maarja eerlijk is eerlijk, die snag ears gebruik ik niet overal meer en als ik 2 hengels uit elkaar moet vissen doe ik het ook gewoon, losse steuntjes. Moet natuurlijk wel maximaal vis vangen, dat is de hoofdmoot.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb het graag dat het er netjes en waterpas bijstaat als het even kan.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-01-2011 18:10

William Crommentuijn schreef:Sven,

Not tarty, alles -ja dat klopt!!

Staat scheef


Na drie keer steken vond ik het wel best

Heeft een duif op je rechter handvat gescheten

Klei van een 2tal weken France, veel verkassen en verschillende wateren aan doen
Fox piepers zijn nooit tarty

Maar wel degelijk
Level van slingers niet gelijk (dat stukje dat je vasthoudt)

Ach, best zo toch?
Je stainless is niet meer zo "stainless"

Sterker nog, het zijn FOX paaltjes ( 15 jaar oud 8) )en Ultimate buzzerbars. Dus zoooooo niet tarty
Extra punten voor enigszins oldskool loop je sowiezo mis met die slappe gezichten van nash

Al mijn oldschool lineclips sloegen stuk bij oppakken stokken. DAn maar minpuntjes voor iets wat wel functioneel is
Kleur van lijn, hanger, en led is 1 chaos...

Lijn is niet alleen kleurverschil, ook nog eens braid en nylon :| En dat op één Setup SHAAAAME ON ME

Mensen die hier te serieus reageren, niet doen, neem het met een korreltje zout....

Sven no-offense he, wel stoer dat er iemand van jou een foto maakt terwijl jij van je hengels een foto (of opname) maakt, dat is dan wel weer erg tackle tarty!! heel erg zelfs :wink:


Ik voel me ook niet aangevallen. Zou er nog eens bij moeten komen zeg :lol: Grappig topic, kan nog leuk worden. Vooral op het sarcasme gebied ;)

Zolang er geen mensen zijn die foto's maken van mensen die zitten te wanken op de uitvergrote foto van hun tarty setup in de bivvy aan het water ben ik nog heilig :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm