fox captive backleads


Gebruikersavatar
elmer cents
Berichten: 175
Lid geworden op: 25-02-2006 18:57
Locatie: Raalte

24-01-2008 17:45

hoi

Ik vis zelf ook redelijk vaak met de toploodjes van Fox.
Ze bevallen mij prima, als je ze maar goed gebruikt.
Wat mij opvalt is als je de lijn niet helemaal strak heb staan dat dan het loodje er wel is omheen wil slaan. Dus zorg wel dat de lijn strak staat en gebruik de volle lengte van het touwtje, zo gaat het nooit(op 1 op de 100 keer) mis. Zorg ook dat als je met bijv 80 gram vist dat je toplood niet te zwaar is want anders heb je grote kans dat je je lood verschuift. Als je toplood gebruikt zorg dan ook dat je je swinger ff een stuk zwaarder zet ander registreert hij geen zakkers meer.

Nadeel van een gewoon oog toploodje vind ik dat als hij er aan blijft zitten dat de karper de haak er alleen maar makkelijker mee kan lossen, door zijn kop ff flink heen en weer te schudden. Kijk het dicht lijmen is leuk maar het is eigelijk de bedoeling dat hij er af gaat als je een aanbeet hebt. En dan is over het al gemeen het fox toplood niet duur.

Zelf heb ik er een toploodje van fox aan zitten en een slider om de boel mooi vlak over de bodem te houden.

Gr Elmer
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

24-01-2008 19:27

Elmer, hoezo schut de vis dan de haak uit zijn bek door het ''gewone'' toploodje?
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
K. van den Herik

24-01-2008 20:16

Wat mij opvalt is als je de lijn niet helemaal strak heb staan dat dan het loodje er wel is omheen wil slaan.
Code: Selecteer alles

waker boven in dan toch?

MVG

Klaas
K. van den Herik

24-01-2008 20:17

Wat mij opvalt is als je de lijn niet helemaal strak heb staan dat dan het loodje er wel is omheen wil slaan.


waker boven in dan toch?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
elmer cents
Berichten: 175
Lid geworden op: 25-02-2006 18:57
Locatie: Raalte

24-01-2008 21:53

K. van den Herik schreef:
Wat mij opvalt is als je de lijn niet helemaal strak heb staan dat dan het loodje er wel is omheen wil slaan.


waker boven in dan toch?

MVG

Klaas


Ik heb het dan niet over de lijn wat op de molen zit maar het stuk lijn wat aan het top lood zit.Dat moet strak staan je hoofd lijn word toch al vanzelf strak getrokken door een run.

Mark Uitenhoven

Omdat het loodje dan los zit en de vis het lood makkelijker heen en weer kan gooien waardoor de kans groter is om zich dan te kunnen lossen.
Teminste zo denk ik er over

Elmer
K. van den Herik

25-01-2008 08:24

Afbeelding

Kan niet tekenen maar met een tekort geplaatst toplood, kan een vorm van deze situatie ontstaan.

Beetje lullig drillen met een vis door je andere lijn, terwijl je dacht ...

Pas echt leuk als je op het taluud van de overzijde van een kanaal vist. Kunnen de karper mee doen aan de CHIO.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

25-01-2008 12:01

elmer cents schreef:
K. van den Herik schreef:
Wat mij opvalt is als je de lijn niet helemaal strak heb staan dat dan het loodje er wel is omheen wil slaan.


waker boven in dan toch?

MVG

Klaas


Ik heb het dan niet over de lijn wat op de molen zit maar het stuk lijn wat aan het top lood zit.Dat moet strak staan je hoofd lijn word toch al vanzelf strak getrokken door een run.

Mark Uitenhoven

Omdat het loodje dan los zit en de vis het lood makkelijker heen en weer kan gooien waardoor de kans groter is om zich dan te kunnen lossen.
Teminste zo denk ik er over

Elmer


Beste Elmer...
Dat ''probleem'' heb je toch ook als je met een safetyclip vist? (voor zover je het een probleem noemt)
Dan ''bengelt'' het lood er toch ook gewoon aan?


MVG,
Mark
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!