gevlochten lijn van x2


Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

16-05-2007 11:55

Laatst een klos van die lijn gekocht om te proberen. Vis zelf tot op heden alleen met nylon (wat voor mijn visserij trouwens uitstekend bevalt) maar wilde toch eens dynema proberen. Klos van 18 euro de 300 meter leek me een mooi prijsje om het eens te proberen.

Hoewel niet met karperen (met dynema) heb ik ondertussen toch wel de nodige ervaring (roofvis) met de diverse dynema's die te krijgen zijn. Moet zeggen dat de lijn op het eerste gezicht er helemaal nog niet zo beroerd uitziet, zeker niet voor z'n geld. Lijn (heb zelf de 25/00) is aardig rond. Trekkracht red het uiteraard niet bij bv een powerpro of whiplash, maar dat kan bijna ook niet voor dat geld. De durabraid is ook niet zo super strak geweven als eerder genoemde twee, maar verwach er niet teveel problemen mee. Trekkracht is natuurlijk gewoon ruim voldoende bij een 25/00 en het voordeel van geen rek heb je natuurlijk wel. Kortom gewoon proberen, een bult zul je je er niet aan vallen. Tijd zal uitwijzen hoe deze lijn zich na langere tijd intensief vissen gedraagt.