Ik ga een RF15 ombouwen, is er intresse?


Intresse in een log?

Ja
43
86%
Nee
7
14%
 
Totaal aantal stemmen: 50
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

25-04-2006 21:03

Jan,

Wat voor antenne wil je gaan toepassen op het basisstation?

Groet,

Patrick
seynaeve jose
Berichten: 6
Lid geworden op: 20-03-2006 16:42
Locatie: oostende

18-06-2006 18:32

hoe evr staan de verbouwingen van de rf 15 ?
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

18-06-2006 23:28

steev oorschot schreef:Hallo Jan, misschien een tip,
Als je boot van kunststof is kun je het (sonar) element toch
gewoon op de binnen kant in je boot plakken.
Dan hoef je niets aan de buiten kant te doen.
Want de orginele behuizing is toch ook van plastic ??

Greetz steve


Weet niet of dit zo simpel is.
Je moet in ieder geval zorgen dat je hem dan zo kan maken dat hij stroom vanaf een accu / batterij pakt, omdat hij normaal gesproken aangaat bij contact met water.
Dit zouden de twee puntjes voorop moeten doen, of in ieder geval 1 hiervan... misschien dat er ook 1 voor het sonar gedeelte functioneerd.
Weet dus niet of als je continue stroom hebt, je hem zonder aan de buitenkant te monteren kunt gebruiken.... want kan denk ik niet door de bodem van je boot heen.

Ik wil zelf ook de antenne verlengen en kijken hoeveel dit aan verschil in afstand maakt, en dan hang ik hem op een of andere manier er wel achter ofzo...
ronald jongejan
Berichten: 3
Lid geworden op: 29-06-2006 08:24
Locatie: den haag

29-06-2006 08:41

Edward van Berkum schreef:
steev oorschot schreef:Hallo Jan, misschien een tip,
Als je boot van kunststof is kun je het (sonar) element toch
gewoon op de binnen kant in je boot plakken.
Dan hoef je niets aan de buiten kant te doen.
Want de orginele behuizing is toch ook van plastic ??

Greetz steve


Weet niet of dit zo simpel is.
Je moet in ieder geval zorgen dat je hem dan zo kan maken dat hij stroom vanaf een accu / batterij pakt, omdat hij normaal gesproken aangaat bij contact met water.
Dit zouden de twee puntjes voorop moeten doen, of in ieder geval 1 hiervan... misschien dat er ook 1 voor het sonar gedeelte functioneerd.
Weet dus niet of als je continue stroom hebt, je hem zonder aan de buitenkant te monteren kunt gebruiken.... want kan denk ik niet door de bodem van je boot heen.

Ik wil zelf ook de antenne verlengen en kijken hoeveel dit aan verschil in afstand maakt, en dan hang ik hem op een of andere manier er wel achter ofzo...



hay wil er ff mee mengen .... heb er zelf ook een ingebouwd in me baitboot maar er zitten ogen en haken aan het verhaal .

idd wat je zeg edward de puntjes moeten contact maken met water dan doe die het pas heb ook geprobeerd om het in me boot te doen (dacht zelf dat het wel ging lukken ) maar niks is minder waar geen beeld geen
heb alles geprobeerd maar die puntjes moeten volgens mijn wel in het water komen

nou wat heb ik als volgt gedaan dat half baletje onder me boot geplakt met kit .
een milimeter gaatje door me boot geboort
en de antenne hoog en droog in me boot .
heb geprobeert om er een zelfde antenne op te zette die er al op zit van de zender (maar jammer genoeg had ik nie eens 15 meter bereik )
heb het veertje uitgetrokken een plastic buisje er overheen getrokken
en geprobeert en ik had zeker 60 meter bereik nu
was er blij mee maar nie blij genoeg.

heb het antenne van de fishfinder zelf ook er uitgetrokken en weer proberen .

en wat denk je nu meer dan 100 meter bereik :D

voor mijn is het voldoende ik ben er erg blij mee

alleen als je nog verder wil zal je echt wel een versterker er bij moeten hebben.

ik hoop dat jullie er iets aan hebben en vragen en opmerkingen zijn welkom.

groeten ronald
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

29-06-2006 09:13

Kijk, dit is dus wel iets waar ik dan wel weer wat mee kan.

Ik wil hem openmaken, de antenne verlengen/uittrekken en hem weer dichtmaken.
Ik laat hem dan slepen achter of aan de zijkant van me voerboot, dit doe ik nu ook al.

Hoe zit het ombouwen van de ontvanger? en hoe heb je de antenne verlengt? (ik weet dat hier ook een veer inzit, maar zie vaak een extra antenne erop gemonteerd voorbij komen)
Haal je 100 met uittrekken van de antenne op de ontvanger?

Heb je handige tips? ik durfde hem tot nog toe niet open te maken.
ronald jongejan
Berichten: 3
Lid geworden op: 29-06-2006 08:24
Locatie: den haag

29-06-2006 12:21

he edward nou ik zal je zeggen dat als je hem achter je boot doe
toch weer met een bal achter je boot hang met een lange antenne
ja daar zit je denk ik niet op te w8 het gedoe met je lijnen....

ik zal zeggen zaag hem open in het randje wat er zit in het midden
kan niz mee gebeuren je zaag net boven het printplaatje als je langs het randje zaag.

en het veertje trek je uit (doe er harde tjoep om heen en krimpkous en je heb een mooi antennetje.

en de ontvanger draai je open dan kom je een veertje tegen trek hem er ook uit zo n 14,5 cm en je heb zeker 100 meter bereik!!!!

aleen is het probleem daar als je het balletje heb open gezaagd moet je ff alles los solderen dan pas kan het printplaatje los en leg je die hoog en droog in je bootje

ik hoop dat je hier iets aan heb anders hoor ik het wel van je
groeten ron
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

29-06-2006 13:00

ronald jongejan schreef:en de ontvanger draai je open dan kom je een veertje tegen trek hem er ook uit zo n 14,5 cm en je heb zeker 100 meter bereik!!!!


En kun je die ontvanger dat gewoon weer dicht schroeven?

Kun je misschien eens foto's posten van je bolletje en hoe het op je boot zit? en hoe je de ontvanger hebt aangepast?

Hoop dat dit het nog even iets meer verduidelijkt, want snap niet precies wat je met het bolletje hebt gedaan met solderen.....
(heb je die wetswitch los gemaakt, met draadjes verlengt en over je boot vast gemaakt? zo, ja dan snap ik het en anders weet ik niet exact wat je hebt gedaan)
ronald jongejan
Berichten: 3
Lid geworden op: 29-06-2006 08:24
Locatie: den haag

29-06-2006 13:56

ja idd ik heb die wetswitch los gemaakt, met draadjes verlengt en een gaatje onder in me boot gemaaktdraadjes er door heen trekken en je printplaatje vast solderen en je antenne maken klaar is kees.
in dat geval edward :)

en als je hem perse achter je boot aan wil maken kan dit ook alleen hoef je hem niet open te zagen maar een gaatje boren in de boven kant van het bolletje en trek je voorzichtighet veertje recht eruit en maak je hem dicht

en je ontvanger kan je gewoon open schroefen er spring nix uit ofzo het zijn 4 torentschroefjes die je los schroef en je kan hem weer dicht maken geen probleem!!!

wat voor boot heb je eigenlijk .
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

29-06-2006 14:12

Ik heb de boot zelf gemaakt van hout, dus die gaatjes moeten een eitje zijn, als ik in me vakantie (21 juli) tijd heb zal ik er eens een dagje mee gaan pielen.

Heb nu 'eindelijk' een werkend compleet ding, is binnen anderhalf jaar 5 x stuk geweest......bootjes allemaal stuk, 1 x op een of andere manier lekkende batterijen in de ontvanger, alles kosteloos vervangen.....
Reinder van Lune

30-08-2006 10:55

Hey Jan,

Wanneer ga je verder met je site ??
jeffrey van den bosch
Berichten: 6
Lid geworden op: 03-10-2005 19:18
Locatie: nijmegen
Contacteer:

07-09-2006 20:09