ff met voerbootje gespeeld


barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

05-03-2006 21:43

veel mensen hadden mij de BT4 en de quartell afgeraden,wil dit niet zomaar gaan neerzetten zonder onderbouwing.

de reden voor quartell:

elektronica problemen
heel vaak wijkt ie af (zelf ondervonden)
beperkt bereik (zelf ondervonden voor de fishfinder)

BT4 ton schrijver:

voor mij is dit een onbekende boot,geen ervaring bedoel ik ermee

werkt met een roer achter,waar de kans groot is dat je lijn erin komt
altijd de standaard meeslepen,voor je wat beschadigd als je hem neerzet
1 voerbak,waar andere er 2 hebben--daarentegen heeft ie wel de voerijzel,wat mij persoonlijk niet boeit,maar wel een mooi snufje!

de microcat heeft 4 jet motoren en een gigantisch bereik met de fishfinder,zelf ondervonden....6 goed zichtbare leds rondom,zeer makkelijke draagtas waar ie precies inpast,2 onafhankelijke bakken,die in het water open klappen,dus particles die nat zijn of poeders of tigerslime dump je ook ermee.Vind hem zeer geruisloos en een waanzinnig mooi voorkomen.

prijzen van de boten:

microcat helemaal kompleet plus minus 2350 euro
quartell kompleet rond de 1550 euro
de bt4 rond de 2000 euro

de microcat is natuurlijk engelse makelij,vandaar dat de prijs wat duurder is,de bovenstaande prijzen is kompleet met fishfinder.

Uiteindelijk heb ik dus voor de microcat gekozen om wat kleine bijzaken die ik wat prettiger vond en denk dat dit een voor mij geschikte boot vind en omdat ik deze voor een leuke prijs kon kopen.

Hoop niet dat ik iemand kwets hiermee,ik beschrijf hier me eigen gevoel en denk dat ik voor mezelf de juiste beslissing heb genomen
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

06-03-2006 12:02

Ben bezig zelf een boot in elkaar te plakken.
Ben nooit een voorstander geweest van het gebruik van een radiografisch voerbootje, maakt het allemaal eigenlijk net iets te gemakkelijk.... :-? en neemt wat van het echte vis-gevoel weg... mnaar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Nu ik de onderdelen van een platgereden boot heb gekregen leek het me toch leuk één te maken en ik hik al een tijdje op tegen een aantal wateren waar het me toch wel wat extra vissen kan opleveren (bootverbod+grote aftstanden = voerboot nodig)

Naast het feit dat het net dat beetje extra voldoening geeft om een eigenbouw bootje te gebruiken is er ook nog een praktische reden:
Ik wil een voerboot die verspreid (ECHT verspreid) voert.... als het goed is heb ik die dus straks :D

Een dieptemeter vindt ik niet noodzakelijk omdat de wateren waar ik de boot in ga zetten redelijk bekend zijn bij mij , als ik de diepte nog moet achterhalen dan wil ik ook de bodemgesteldheid weten en kom ik toch weer bij de peilhengel, rubberboot of zwembroek uit

Leuk om op te merken: Ontdanks dat de meeste gekregen onderdelen het wel doen worden een aantal toch vervangen vanwege de slechte kwaliteit.... Het zijn onderdelen welke afkomstig zijn van één van de hierboven genoemde merken boten :roll:


Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

06-03-2006 14:52

ik heb ooit de quartell voerboot open gezien,als je ziet wat een handel daar in zit,veel piepschuim en weinig elektronica.Dat kan toch veel goedkoper zou je zeggen
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc