Baitrunners... welke?


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-11-2003 10:47

Hoezo Bert,

Tica Sportera is een rechtstreekse kopie van de Shimano RE/GTE type baitrunners. Okuma niet anders.

Het Biomaster type heeft een enorme vlucht genomen en is veelvuldig gekopieerd. Het eerste door Daiwa, maar velen volgden. Tica op het laatst ook, maar de prijs wijkt weinig af met de huidige Biomasters. Zeer recent door Shimano gemoderniseerd, maar de oude voldoen ook nog prima.

De Daiwa Sportsmatic wordt Nov 2003 in de UK geïntroduceerd om de concurrentie aan te gaan met de Big Baitrunner (wat met de te dure Infinity niet lukte). Goedkope kopieën te over, maar kwalitatief allemaal minder.

Let wel, ik maak hier geen Shimano reclame en iedere fabrikant die goede alternatieven aanbiedt is mij lief. Alleen maar beter voor ons. Maar stil blijven staan? Alleen met die USA's dan, maar die wou Shimano ook van de markt gooien. Omdat de vraag bleef zijn ze uiteindelijk overstag gegaan met het B-tje.

Wij karpervissers staan soms wat stil. Maar mag het met al dat commerciële geweld. Hoeveel toeters en bellen zijn er nodig om een karpertje te vangen?

Kees

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2003-11-14 10:48 ]</font>
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-11-2003 16:23

Daaaaag mensen....

Hopend op wat reacties heb ik deze topic geplaatst. maar dat het zoveel informatie zou worden die ik zou kunnen gebruiken had ik niet verwacht.
Been ook eens langs verschillende hengelsportzaken geweest en verschillende dingen in mijn handen gehad. Zelf denk ik nu toch dat het een molen van Shimano of Daiwa wordt, omdat deze toch een veel langere levensduur hebben dan Okuma/Albatros. En ze hebben ook nog het grote voordeel dat ze zich als merk al een tijd lang hebben kunnen bewijzen (en dit hebben ze naar mijn idee ook goed gedaan).
Ook is een baitrunner niet zo nodig als jullie denken, het is natuurlijk wel makkelijk.... Heb dan ook een compleet nieuw lijstje gemaakt met opties. Ik hoop dat een van jullie ervaringen heeft me een van deze molens

* Shimano super Aero F in de maat 8000 (109 euro)
* Shimano Nexave F in de maat 6000 (slechts 65 euro!!!)
* Shimano Aerlex XS in de maat 7000 (100 euro)

welke heeft volgens jullie de beste prijs-kwaliteits verhouding?
en zou het beste zijn om te gebruiken op wateren die varieren van 1 hectare (dorpsputje) tot de maas...?....in combinatie met een 2,5 lb power carp van shakespear.

Alvast bedankt,

Kevin Diederen
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Appie Boertien
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-11-2003 01:00
Locatie: Brunssum
Contacteer:

15-11-2003 16:07

Hoi,

Ik vis de laatste tijd met shimano 4500 usa. Ben heel tevreden over het werpniveau, maar het meest over de superslip van die dingen.
Heel gedoseerd en nooit met schokken.
Ik heb een heel jonge set op marktplaats gekocht voor weinig geld. Is misschien een tip?
kenneth pepels

15-11-2003 19:11

ik heb twee shimano's gte 8000 echt heel fijne molens en heel erg gewild, dat heb ik gemerkt, want dit is al men tweede paar dit jaar, de andere zijn tijdens een nachtvis sessie gestolen, maar perfecte molens

greetz kenneth

kijk ook een op http://www.freewebs.com/carpdimension (Under construction)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kenneth pepels op 2003-11-15 19:11 ]</font>