Black Monkey..


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-06-2011 11:58

Triest nee dat niet echt er zijn wel andere dingen triest.

In het filmpje wordt gevist met een running systeem.
Het is ook beter met een running systeem.
Maar een vast lood systeem kan even zo goed werkt ook prima.

Maar in plaats van hier constant te mekkeren als een stelletje geiten komen er geen concretere vragen.

Ik zou zeggen over al die vragen van jullie neem contact op met de maker van de BM en stel ze dan aan hem.
Of vraag de probeer BM aan en test het zelf.

mvg; jan :lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-06-2011 12:45

Ik ben eruit

BM is uitgevonden voor mensen die geen vertrouwen hebben in hun laatste meter?

8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-06-2011 13:05

Bm doet net iets meer met de laatste meter....... :-?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-06-2011 13:09

Leg dan aub uit.
Wat doet het precies?

Volgens mij niks. Laatste meter en laatste paar meter lijn liggen op de bodem. Lood moet zijn werk doen,als die zijn werk niet doet,dan klopt er iets niet aan het systeem.

BM geeft dus een beet eerder door dan dat het lood verplaatst. Best knap eigenlijk als je erover na gaat denken.

Als het loods niet verplaatst,zal de BM ook weinig merken of je moet met een schuivend lood systeem vissen. Vast lood zie ik er helemaal geen fluit in. Zeker op een redelijke afstand niet.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-06-2011 13:42

Leen zoals al zo vaak is beschreven en verteld is de BM bedoeld om moeilijk vangbare vissen vangbaarder te maken.
Door middel van dus het verplaatsen van het lood dat de BM dan in werking treed.
Niet ieder aas opname loodverplaatsing wordt ook in het echt verzilverd.
Doordat de BM nu voor je melder actief staat ( met nodige aanpassingen ) Bij loodverplaatsing waarbij een slimme karper of dergelijke zich normaal weet te ontdoen van het zaakje zonder zich te prikken of door lichtelijk te prikken maar door kop schudden zich van de boel weet te ontdoen treedt de BM in werking en zet de haak.

Dit is ook precies waar die voor bedoeld is, Bij loodverplaatsing knallen, bij terug zakkers Nee dan kun je beter Robert Smith vragen om een micro swinger.
Dus alleen dan werkt de BM NIET vooruitgaansekrachtenwerkthetbeste.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

05-06-2011 13:59

:o j de j, bij loodverplaatsing??? Vast is vast weet je nog!!! Maar goed, vis voornamelijk inline(free line). Waarbij ik geen gebruik maak van de gebruikelijke inserts! Maak hierbij gebruik van de shokka pluggen, daardoor, zal tijdens het schudden van de kop het lood los laten (shuift dan vrij over de hoofdlijn). De karper zal hierdoor het lood niet kunnen gebruiken om de haak te lossen!

Denk hier maar over na! Heb je toch je verslag! :wink: Zijn niet mijn woorden, Triest! :o :o :o
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

05-06-2011 14:05

Oh ja, slappe lijn of begrijp je dat ook niet??? :P
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-06-2011 14:07

jan de jager schreef:
Dit is ook precies waar die voor bedoeld is, Bij loodverplaatsing knallen, bij terug zakkers Nee dan kun je beter Robert Smith vragen om een micro swinger.
Dus alleen dan werkt de BM NIET vooruitgaansekrachtenwerkthetbeste.


Ik geloof dat mijn lood het werk net zo goed doet. Als de monkey te keer gaat is het een teken van hangen,zelfde als een waker. Met nylon zal het wat langer duren de registratie. Dus ben er bijna zeker van dat het toch een nutteloos item is.


Oowjah waarom zit er een lijnclip op de hengel. http://www.gofishing.co.uk/Angling-Time ... gy-waters/

Zelfde idee
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-06-2011 14:11

Robert ik snap zelf echt wel dat met running systeem de karper niet met het lood kan smijten of dergelijke.
Is met name op het vast lood bedoeld, Zeg zelf ook dat in principe de running het beste in zijn recht valt.

Maar goed bekijk het anders zo en jij wil niet en behoud je micro swingertje maar dat de bm gewoon een extra hulpmiddel is voor het vangen van vis.
En het KAN meer vis opleveren. Omdat jij de meerwaarde er niet van in ziet en dat mag, vraag ik me wel af waarom jij dan wel constant weer commentaar moet leveren.
Als het je allemaal dan niets kan schelen waarom dan wel constant reageren, of...nee laat maar!

:o
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

05-06-2011 14:15

:D
Afbeelding
:P
Afbeelding
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-06-2011 14:21

Het levert weinig meerwaade in de meeste situatie's bij een beetje denken(Maar je kan het je eigen wel doen geloven.Zit tussen de oren). En vooral niet DE vissen die zeer moeilijk gepakt kunnen worden.


Weet je wat het inhoud vissen de zich moeilijk laten pakken? Zijn meer gericht op natuurlijk voedsel en zeer territoriaal. Doet de BM ook niks aan.

Net zo min als een swinger die ik op 120 er liever af laat. :)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-06-2011 14:31

Zoals ik ook al eens eerder heb aangegeven heeft het zeker wel een meerwaarde wanneer er gevist wordt op dressuur of circuit wateren.
Natuurlijk voor openbaar en ander soorten wateren kun je het ook gebruiken.

Ik gebruik en zet de monkey het meest in op de dressuur wateren en circuit wateren.
Maar natuurlijk spelen er meerdere factoren mee, tenslotte ligt het altijd nog aan de karpers.
Als die niet willen zul je ook niks vangen al zet ik dan 100 BM,s in.

Wat ik alleen wil aangeven, dus voor mensen die op zoek zijn naar iets wat zeker KAN werken. Wat ik al vind werken maar anderen nog overtuigd moeten worden dat dus de BM zeker wel de nodige aandacht verdiend alleen niet voor al onze soorten vissers.

Dus ik blijf zeker hierop wel actief, meer bedoeld voor de categorie die zich hier wel voor interesseert en de gebruiks test verslagen of info wel willen hebben.

Lang leve PB......

mvg; jan :wink:
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

05-06-2011 14:34

De black monkey klapt dicht zodra er lijn wordt genomen. Toch Jan? Zelf vis ik graag een slap lijntje en met mn delkims op hoge gevoeligheid. Zodra er een mug op mn lijn gaat zitten krijg ik al een indicatie. Waarom is die black monkey dan nodig om moeilijk vangbare vissen te haken? Ik snap de redenatie gewoon niet.

Je zegt dat het een goed hulpmiddel kan zijn bij strakke lijnen en als de vis zich van het lood kan ontdoen. Als je met vastlood vist en de vis zich van het loos kan ontdoen ben je toch niet helemaal slim aan het vissen? Gewoon je systeem veranderen in schuivend lood is toch wat makkelijker dan een aap op een stokkie van 40 euro?

Dit is het concept toch? Verder geen geheime knopjes of iets?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-06-2011 14:39

zie hierboven :roll:
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

05-06-2011 14:40

Hallo Jan,

Iets heel anders dan, want als het jou op deze manier niet lukt om mij/ons te overtuigen van het praktisch nut van de Black Monkey, dan moet het maar op een andere, ietwat lompere manier. Van de suffe theorie, naar de harde praktijk:

Waar ik na al die tijd echt nog het meest benieuwd naar ben, is waar jij vist. Op welke wateren in Friesland, Groningen en/of Drenthe, is het zo moeilijk om met alle gangbare combinaties van aas, techniek en tactiek, vis te vangen, dat je de Black Monkey nodig hebt?

Ik ben aardig op de hoogte van de situatie in Noord Nederland en anders bel/mail ik wel wat in het rond met wat kennissen en vrienden. Ik zal dan niets vertellen over jou, jouw vinding of jouw vangsten. Dat beloof ik je.

Je hebt er ook geen moeite mee als andere mensen jou op het forum wateren noemen waar je lekker kunt gaan vissen (zie meerdere van je eigen topics), dus ik vind dit echt niet zo'n hele brutale vraag.

Groeten,
Willem
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-06-2011 14:42

Ten eerste is het niet mijn uitvinding, maar die van Tino de Bruin.........

Je mag best weten waar ik vis waar ik de BM inzet.......

mvg; jan
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

05-06-2011 14:44

Kijk nou uit, dalijk vraagt hij of er een slotje op mag.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

05-06-2011 14:47

jan de jager schreef:Wat ik alleen wil aangeven, dus voor mensen die op zoek zijn naar iets wat zeker KAN werken. Wat ik al vind werken maar anderen nog overtuigd moeten worden dat dus de BM zeker wel de nodige aandacht verdiend alleen niet voor al onze soorten vissers.


j de j, dus als iemand het niet met jou eens is, dan wimpel je het af??? Zijn die speen en die rammelaar, toch op zijn plaats??? En lang leve de pb. kan je nog langer blijven drammen om je gelijk te behalen!!!

Jij wil alleen de voordelen, van de bm, bespreken komt iemand met een tegen, spreekt je reactie boekdelen!
En wat maakt jou beter, dan de andere soorten vissers??? :D
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

05-06-2011 14:49

Hallo Jan,

jan de jager schreef:Je mag best weten waar ik vis waar ik de BM inzet.......mvg; jan


Dat gegeven op zich interesseert me bot gezegd geen reet, het interesseert me des te meer waar je hem inzet om vervolgens de pannen van het dak te vangen. Ik ben er dus benieuwd naar waar je hem echt nodig denkt te hebben.

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-06-2011 15:07

Robert ik wimpel niks er wordt wat gevraagd en geef mijn mening.
Vraag dan om een ander zijn mening hierover.......maar nog maals het boeide je toch niet.....

speen rammelaar sleutelbosje toch op zijn plaats, ik kan het niet helpen dat je daar bent blijven hangen...........
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-06-2011 15:09

WPJ bij deze...........

Black Monkey

Het water de Kleine Wielen Leeuwarden moet je zeker weten wel kennen, Het is niet zo zoals ik beschreef dat je daar je slag niet kan slaan zonder de monkey. Ik ving mijn vissen eerst ook zonder weten van de black monkey daar gewoon. Maar door er nu zeker toch al een aantal jaren mijn eigen slag te slaan net als op het circuit water regio drenthe en ook met het toepassen van running systemen alle soorten rigs geprobeerd tot ik mijn eigen 100% werkende gedachte systeem had zocht ik altijd nog iets nieuws.

Ik ben zelf iemand die zeker van nieuwe uitdagingen houdt, nieuwe methodes, rigs, systemen, materiaal etc.
Vandaar dat ik erg nieuwschierig was over de BM.
Het verhaal die stond beschreven op smart indicators sprak mij zelf gewoon aan.

Waarom ik het nodig vind om het in te zetten is het volgende.
Ik kreeg zowel op de Wielen met name daar de grotere vissen, circuit water drenthe veel piepen soms lichtelijke verplaatsing van hanger swinger of dergelijke wat betekent dat het dus verplaatst is maar niet gehaakt.
Ik heb daar ook beide echt wel running rigs en dergelijke ingezet lange korte onderlijnen verschillende type rigs het verhaal bleef het zelfde. En ik was niet de enigste die hier last van had.

Daarom werden er wel vissen gevangen en soms ook wel grotere formaten zonder de BM zei ook niet dat momenteel alles komt door de BM en dat ik met of zonder de vis niet had gevangen maar weet zeker dat tijdens het gebruik van de BM mijn vangsten op dit soort wateren enorm zijn toegenomen. Dit heb ik nu zowat meer dan een half jaar uitgebreidt met vrienden en dergelijke aan het testen geweest. En naar eind resultaat in vangsten sta ik samen met mijn vrienden wel erg hoog. Ook de grotere en zwaardere vissen staan met samen vissen zowat allemaal geregistreerd op de mijn BM hengels ook al vissen we vis om vis het wordt genoteerd welke situatie, aas, middelen, temp, water temp, wind, windrichting, etc etc ......wordt gevangen.

Daarnaast heb ik de BM ook ingezet in mijn vakantie trip naar Frankrijk.......
Op dat water waar we visten zwommen 2 grote schubkarpers waarvan de laatste en zwaarste van het water zich al meer dan 3 jaar niet had laten zien laat staan had laten vangen. Ik had toen maar 1 BM nog in mijn bezit......Ik mocht deze vis na de derde dag al vangen.
Het verhaal zelf was dat ik een plekje buiten voerplek gemaakt had elke dag 10 a 15 boilies op gegooid zonder rigje. 3de dag een hengel op dit plekje met de BM in aanslag en werking. Maar een anderhalve meter lag de voerstek met ook een hengel die al wat dagen actief stond samen met de anderen en al deze hengels werd de grote vis niet op gevangen ook al kwam de paar piepen verhaal wel weer naar voren maar werd er wel goed gevangen op de voerstek.......

de BM hengel sloeg na plaatsing van 6 uren af en resulteerde toen dus in DE SCHUB.......Complete week direct goed........ 20kiloplus vis.

sinds deze terug reis was ik er van overtuigd ook omdat ik zowat al de grote vissen allemaal gevangen heb op die ene BM hengel toeval mzzl ik weet het niet maar dat heeft mij toen overtuigd.
bij terug reis naar huis gebeld om nog een paar te bestellen, momenteel zitten ze standaard in mijn foedraal.

Hopelijk heb ik het nu wel duidelijker uit kunnen leggen.....

mvg; jan
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

05-06-2011 15:14

:o Beantwoord, nou eens de vragen die gesteld worden??? Geven wel meer mensen hun mening, alleen zijn de antwoorden zo......!!!! :-? :-? :-?
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-06-2011 15:18

Robert stuur je vragen op naar Tino de Bruin die in dit topic ook al eens een bericht heeft geplaatst waarschijnlijk kan hij je verder helpen.....

mvg; jan :wink:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-06-2011 15:32

Zit geen overtuiging in sorry.
Meer ophemeling,maar echt feiten zie ik niet.

Ik kan je ook wat vertellen.
Ik viste altijd met een hoop teringzooi op mijn rig. Zegmaar een soort versierde kersthaak :lol:

Naar mate begon ik te denken ''het is eigenlijk allemaal bullshit die zooi op en om de haak heen voor een bodem bait''

Hoe meer troep hoe meer het zal opvallen,en naar mijn idee hoe minder het dus werkt.

Ik probeerde wat anders.

15 cm gecoate onderlijn soepele yelli.
Haak : Korda Kurv size 6

En een fox sillicone rubbertje over het oogje met 2 mm overstekend. Verder zo min mogelijk afgestript misschien enkele mmers net boven het oog en ook dus net boven het rubbertje.

Boilie een paar mm van de haak af precies onder de bocht laten hangen.

Verder een Safetyclip systeempje en daarboven geen leadcore of tube,gewoon van de nylon voorlslag af de clip in.

Hoe standaard wil je het hebben.

Ik bedoel hiermee,

Het is mijn beste aanpassing tot nu toe.
Het zegt allemaal niks. Jah wel iets en dat het eigenlijk nergens letterlijk aangetoont word dat het te danken is aan de BM.

Die grote vis op het verbindings kanaal laat zich ook niet snel zien,maar word ook gevangen zonder de BM.
Die vissen op andere wateren allemaal het zelfde idee.

Het verhaal zelf was dat ik een plekje buiten voerplek gemaakt had elke dag 10 a 15 boilies op gegooid zonder rigje. 3de dag een hengel op dit plekje met de BM in aanslag en werking. Maar een anderhalve meter lag de voerstek met ook een hengel die al wat dagen actief stond samen met de anderen en al deze hengels werd de grote vis niet op gevangen ook al kwam de paar piepen verhaal wel weer naar voren maar werd er wel goed gevangen op de voerstek.......



Dit zegt werkelijk helemaal niets.

Grotere vissen zitten vaak aan de randen of net erbuiten. De vis dacht hey black monkey even aan de bel trekken. Kom op man,zegt werkelijk helemaal niets.

Frankrijk kort geleden:

Een paar man kon met een hengel ver voorbij de stek vissen (15-20 meter) de marker zelf stond al op grote afstand (115 meter) De mannen dachten najah laten we 1 hengel erbuiten houden,nou dat bleek een goede keuze,de dikkere vissen kwamen niet van de stek maar juist van erbuiten. Terwijl de kleinere vissen vol op de stek zaten. Dus dat verhaal dat je die dikke schub te danken hebt aan de BM is achterhaald naar mijn idee. Puur reclame gericht gezeik
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

05-06-2011 15:36

:D j de j, roept zich uit tot voorman van de bm. heel mooi verhaal hierboven! Helaas weer alleen de voordelen van de bm. in ieder geval bepaalde tegenargumenten blijven weer onbeantwoord! Maar j als jij er zo heilig van overtuigt bent, is je goed recht.

Geluk.