Black Monkey..


Plaats reactie
Tino de bruijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-01-2011 20:50

26-04-2011 20:59

Robert

In mijn ogen ben je de ideale persoon om de monkey te testen.
Je zou hem kunnen testen dit heeft niets te maken met kopen je woont in rotterdam kom ik hem brengen en specifiek even uitleggen hoe ik hem gebruik.

En dit is voor het forum ook leuk om je bevindingen te lezen.


Groeten tino
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

27-04-2011 00:43

Beste Tino,

Met alle respect maar bedankt. Ik ben al overtuigd om hem niet te gebruiken, nu niet en nooit niet. Ik snap de achter liggende gedachte maar ik ben van mening dat wanneer de aap los komt de vis allang in het bakkie is. Daarnaast kan ik hem niet testen in mijn visserij. Succes met de promotie en tight lines!

Gr.
©
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

27-04-2011 09:49

Ik lach me dood dat als ik jullie ooit eens tegen kom over wat jaren en dat ik dan in eens toch een aantal BM in je vis materiaal vind :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-04-2011 10:00

jan de jager schreef:Ik lach me dood


Scheelt iemand weer een klus en een gevangenisstraf :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

27-04-2011 10:03

8) :lol:
Tino de bruijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-01-2011 20:50

27-04-2011 21:21

Heren

Ik heb al wat aanmeldingen voor een test black monkey.
Ik zou het leuk vinden als de critici onder ons zich zouden aanmelden het zou leuk voor het forum zijn

Er valt niets te verliezen je zou hoogstens een vis kunnen vangen :D

Groeten tino
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

27-04-2011 21:51

Ben vaak zelf redelijk sceptisch op het gebied van nieuwe trends (denk aan fuzz, gelbaits etc) maar denk toch best dat dit een verschil kan maken.
Al denk ik dat je met bijv. een shocker systeem de vis ook kan verrassen.
In ieder geval mijn complimenten aan Tino die gewoon de voordelen en nadelen op een rijtje heeft staan op zijn site, plus duidelijke uitleg hoe het systeem het beste toegepast kan worden en met wat voor materiaal. Da's een keer wat anders dan de gebruikelijke verhaaltjes bij nieuw spul.

Ik denk alleen dat ik er zelf niet zomaar eentje koop, of ik moet een keer geld over hebben :P
En tot nu toe bevalt bijv. het shocker systeem me ook erg goed, al is dit niet heel erg vergelijkbaar met wat de Black Monkey doet.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-04-2011 18:58

jan de jager schreef:Ik lach me dood dat als ik jullie ooit eens tegen kom over wat jaren en dat ik dan in eens toch een aantal BM in je vis materiaal vind :lol:


Zal niet gebeuren joh :wink:

Niet iedereen is bijgelovig :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

28-04-2011 19:03

Nee jij zeker weten niet :roll:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

12-05-2011 02:09

inmiddels al iemand anders die hem of haar ervaring over deze uitvinding kwijt wil.
Ben namelijk benieuwd hoe anderen dit ervaren...

mvg; jan 8)
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

12-05-2011 17:54

Weetje Jan al vangen ze er vis op, zal nooit toegegeven worden ;) De bm verdwijnt dan diep in de tas want owee als iemand hem ziet.

Heb wel respect voor je doorzettingsvermogen in dit topic zeker vanwege de achterlijke op de man gespeelde opmerkingen.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

12-05-2011 18:58

Bedankt dit weet ik zoals ik eerder beschreef in het topic.

Maar ondanks dat moeten er nu wel eens wat mensen zijn ook al waren deze mensen hier eerst onredelijk over met gebruikers ervaring.
En smith ondanks al jou nutteloze opmerkingen hierover en zoals al eerder gezegd ga je bezighouden met iets waar je kennis over hebt.
En lul niet mee met dingen terwijl je de complete waarde en het nut van het apparaat niet ziet.
Als je zo nodig hierover kritiek moet leveren, wees een kerel en maak dan gratis die proef van tino in plaats van met je microswingers vangende onzin verhaal.

zoals ik al eerder zei mensen die inmiddels er 1 in hun bezit heb of zelfs meerdere maar nog niet iets hierover hun eigen ervaring hebben beschreven.
Ben ik natuurlijk erg benieuwd naar jullie ervaring. Met welk systeem jullie ze hebben gevangen en andere tips en tops.
Al hoe wel ik zelf DENK dat IK VIND dat ik het al aardig begrijp welke meerwaarde het nog meer heeft ben ik dus benieuwd naar anderen hun test of gebruikers mening.

mvg; jan 8)
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

13-05-2011 01:47

:D Dhr. de Jager, ben nog steeds niet onder de indruk van je verkoop praatjes! Maar goed vang nog steeds mijn vissen en dat zonder bhv. jou bm. praatjes :roll: :roll: :roll: Kan nog steeds zelf aanslaan, heb ook vertrouwen in mijn statisch visserij (vast is vast, noem ik dat! Denk daar maar over na :o :o ).

VERKOPEN ZEKER SLECHT, DUS OP ZOEK NAAR EEN ZONDEBOK!!!! Zat aan de waterkant, vandaar de late reactie :D :D :D

Nog steeds mvg.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

13-05-2011 11:19

vast is vast denk daar maar over na valt niet over na te denken Robert.
Je moet gewoon verder kijken dan je neus lang is en jij mag denken dat het een verkoop praatje is er wordt iedereen aangeboden om gratis 1 te testen.

Toen ik het artikel las op smart indicators dacht ik eerst ook van zal dat wel echt gaan werken.
Ik kon ook tal van puntjes bedenken waarop ik dacht dat dit apparaat dus waarschijnlijk steken zou laten vallen.
Helaas schijn bedriegt. Want omdat ik wel in ben om nieuwe dingen te proberen kon mijn nieuwsgierigheid het niet laten.
Ik had dus toen nog niet die kans op er gratis 1 te testen anders had ik dit zeker gedaan.
Maar omdat we al zoveel investeren in deze hobby en overal stoppen we geld in alles moet tot de puntjes in de details goed wezen waarom dan niet op de kant.
Mensen zien we met dure pods, buzzers, bancksticks, melders, etc etc en doe hier zelf ook aan mee goed spul gaat vaak jaren mee.
Waarom dan niet een hulpmiddel die je voor extra vis KAN zorgen.
Ik snap zelf het probleem niet, ik denk dan als je er geen behoefte aan hebt waarom reageer je dan constant.
Gun je de persoon de maker het niet of moet je constant gewoon perse weer commentaar geven.
Natuurlijk mag ieder zijn mening geven maar geef dan een mening wanneer je het ook daadwerkelijk hebt geprobeerd.

Tenslotte kun je ook gewoon de BM inzetten in combi met je micro swingers dus dubbelvangst nooit geschoten is altijd mis.
persoonlijk zou ik het namelijk wel tof vinden om dan een bericht te krijgen van jou met je ervaring en weet zeker dat je er dan anders over denkt.
En het gaat me niet om het verkoop praatje of dergelijke ik denk echt dat het voor velen een oplossing is en zeker in de loop een doorbraak kan gaan worden.
Maar omdat het apparaat nog niet zo bekend is en de meesten nog niet goed weten hoe te gebruiken en het dan niet te vragen aan de maker of aan de personen die er ook 1 in hu bezit hebben loopt dat vaak ten einde. Maar goed dit heb ik je ook al eens eerder gevraagd maar waarschijnlijk vind je het gewoon leuker om er constant weer een weerwoord op te geven.

zo wel met deze succes met je visserij en tight lines............

mvg; jan :roll:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-06-2011 19:45

Nah


Tijdens de trip in Frankrijk heb ik een beetje zitten denken over de zwarte aap. Heb aanbeten gehad die niet opvielen maarjah ik lag dan met een nylon lijn op 120 meter en soms verder. Zou de Zwarte Aap ook op die afstanden beet registratie's beter doorgeven. Ik weet het echt niet zeker maar ben er niet vies van om dit te willen gaan testen een keer met 1 hengel ergens.

Klopt dat ik het bullshit vindt allemaal,maargoed een keer proberen kan nooit kwaad en het kost je de kop niet. Al denk ik het antwoord al te weten op die afstanden met nylon lijn.

We will see what will happen's
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

01-06-2011 19:52

Leen ook op die afstanden werkt de monkey nog prima.....
Om meer kracht te produceren als jij dit nodig vindt, wikkel dan het elastiek gewoon nogmaals om de haring.
Kracht is dan alweer vergroot voor de iets grotere afstanden......

Momenteel ben ik zelf erg actief met de monkeys en weet zeker dat het meer vis inmiddels oplevert.
Wil niet zeggen dat andere vissen zonder dit niet gevangen zouden worden maar werken doet het wel!

succes met testen Leen.

mvg; jan

ben benieuwd?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-06-2011 19:58

We gaan het zien.
Het is meer de gevoeligheids factor op een beet dan vissen pakken die nooit gepakt worden.

Vist men met gevlochten hoofdlijn,die mensen zullen aanbeten gewoon meer opmerken ongeacht welke afstand en met of zonder BM. Die zullen dus ook iets sneller een vis haken.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

01-06-2011 20:35

Hallo,

jan de jager schreef:Leen ook op die afstanden werkt de monkey nog prima.


We hebben het hier over nylon waarmee op 120 meter gevist wordt en dan zal dat tikkie van een paar decimeter op de kant onder je hengel, bij de haak net zo merkbaar zijn? Dit kan ik met de beste wil van de wereld gewoon niet geloven Jan, echt niet.

Maar ik bewonder je volharding en geloof in het product.

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-06-2011 01:08

Het haalt zelfs wel meer dan 120 meter zelfs met nylon, je vist tenslotte met de BM zoals eerder aangegeven met strakke lijnen.
Doormiddel van het elastiek meerdere malen om de peg te wikkelen wordt de kracht nog groter en sterker.
Maar misschien dat hier nog wel eens iets voor wordt uit gevonden wie weet....

Maar 100 a 120 meter lukt nog wel boven de 150 nog niet geprobeert zover vis ik zelf namelijk eigenlijk nooit......

mvg; jan
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

02-06-2011 01:35

De kracht wordt groter ja maar de afstand niet.. Nu weet ik ook wel dat een aan het rekken van nylon een bepaalde tijd verbonden zit.
Maar inderdaad die 30 a 50cm onder je hengel gaan op 120 meter echt geen verschil maken met nylon.
Tight Lines !
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

02-06-2011 01:43

Jan,

Sorry, maar dit gaat er bij mij nog niet in.

Zijwind, wrijvingsweerstand lijn/bodem, drijfvuil, stroming, rek... Hou maar op.

En die strakke lijn, die komt er bij mij ook niet in, die heb ik er net een jaar of wat volledig uit, of ik vis met één of twee toploodjes. En vis ik op een plek met strakke (gevlochten) lijnen, dan doe ik dat omdat het moet en/of kan en omdat ik het sterke vermoeden heb dat de vis daar niet bang van wordt. In zo'n situatie (amper/geen conditionering) is een heel concept á la Black Monkey ook overbodig. Die vis schrikt dan al genoeg van de tik van het vastlood, áls ik dat al verkies boven schuiflood.

Nee, de actieradius van dit instrument is mij veel te beperkt en ik wil je een vraag stellen:

Vang jij ondanks of dankzij de Black Monkey? Ben je eruit, vertel me dan alsjeblieft waarom je ze ondanks of dankzij de Black Monkey vangt.

Kritisch? Ja, altijd. Maar ook realistisch.

Kijk, tot op enkele tientallen meters, met een strakke gevlochten lijn, een schuivend wartelloodsysteem met zo min mogelijk frictie, een ziek scherpe haak en verder geen factoren die de boel verstoren, OK, dan wil ik het weleens zien, maar dan ook enkel onder één voorwaarde: Alle reguliere (breed!) systemen moeten falen. Oftewel: Het aantal vissen dat van een prik of door verwarring niet meer op hol slaat en wegzwemt, of die ik door eigen actie niet meer kan prikken, haken en vangen, moet een absoluut veelvoud bedragen t.o.v. het aantal vissen dat wel in paniek raakt.

Ik brand jou of je vinding niet af, vind het zelfs gewaagd en wie waagt...

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

02-06-2011 08:58

neemt een risico.

Ik ga dit weekend vissen. Met een schuifloodje en m'n gat op een stoel. En als ik moe ben draai ik ze binnen.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-06-2011 11:30

WPJ even om alles voor jou heel simpel te maken op lange afstand of niet.

Je kan zeker wel met strakke lijnen vissen alleen moet je het 1 en ander aan passen.
Ik vis dan met een schuivend lood systeem en een zeeeeeer lange onderlijn.
Die zeer lange onderlijn is dus om de vissen niet te verrassen met een strakke onderlijn.
de rest mag je zelf in vullen. Ik zeg niet dat je niet dat het drijf vuil en dergelijk niet mee speelt.
Natuurlijk speelt dit mee, Gevlochten is in die situatie officieel beter maar nylon zelf werkt ook prima.

probeer het eerst zelf maar eens en oordeel dan.....

gegroet jan

ps; Ojah om de vissen wat minder te laten schrikken van de strakke lijn gebruik dan een zelfgemaakte of het fuzz wier systeem azen de vissen rustig door dit is zacht en lijkt natuurlijk voor ze......... Zoals er bij staat beschreven aanpassingen.....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-06-2011 13:43

Even iets

Als je op een behoorlijke afstand vist,zal je een nylon lijn nooit tot op de laatste meter strak krijgen. Hoelang je ook aan je spoel loopt te kloten om je lijn strak te krijgen het is tijds verspilling. Het enige wat je bereikt ermee is dat je laatste meter (Je montage dus) Begint te springen naar de hengel toe door de zo erg toegenomen druk op de lijn(En dat willen we al helemaal niet,die beweging van je montage) (Vis zit bij de montage,raakt de montage wat aan en het geval begint te bewegen door de druk erop,vis schrikt en is weg). Maar er zal altijd een bocht in de lijn zitten die op een gegevenmoment over de bodem loopt naar de montage. (of je nu met de toppen verticaal staat te vissen of niet.)

Oowjah,

Frankrijk 2011. Ik keek naar me stek zag een vis rollen en 1 minuut later springen. Ik zeg tegen me maat ''Die pak ik dadelijk'' Paar minuten laten loopt me spoel af. En hangen (Helaas werd dit ook de vis die ik verspeelde)

Nu

Zat deze vis er al aan na die 2 keer dat hij zich liet zien of was het puur toeval. Mocht het zo zijn dat hij daadwerkelijk er al aan zat en zich probeerde te ontdoen van de onderlijn. dan kan ik bij deze vertellen dat de BM ook niet gaat werken. Zeker niet op die afstanden,want wat maakt de BM zo boeiend onder de toppen? Het is maar een klein stukkie op die enorme afstand.

Zit je op een meter of 60 zeg ik MISSCHIEN oke,dan zou het MISSCHIEN effectief wezen.

Het andere is: Mocht ik met gevlochten lijn vissen op welke afstand dan ook,voldoet een swinger al prima aangezien gevlochten lijn geen rek heeft en zeer gevoelig is op vele afstanden.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

02-06-2011 17:20

Beste Jan,

Ik gaf je volgens mij een kans om met goede argumenten te komen. Ik stelde me open en was bereid me te laten informeren door jou. Ook al maakte ik de ruimtes bewust en volgens mij ook terecht klein, er viel nog iets te winnen voor je.

Nu ga jij het wel eens eventjes vereenvoudigen voor mij en de rest mag ik zelf invullen. Oftewel, je komt met niets en je gaat met nog minder, je gaat niet eens op mijn vraag in.

Welnu, ik zal je gerust stellen: Het is me allemaal ineens heel duidelijk geworden en dat invullen is bij deze in één keer gebeurd. Ik kan niet zeggen dat ik het er moeilijk mee heb, integendeel zelfs.

Ik heb nu echt totaal geen behoefte meer aan opheldering en ben er na jouw reactie zelfs van overtuigd dat je in deze niks opgehelderd krijgt, laat staan je eigen visie op het geheel.

Vang ze,
Willem

PS: En dan ben ik maar een onuitstaanbaar mannetje. Liever dat dan een mak schaap.
Plaats reactie