X2 Screamer XO-1 beetmelderset handleiding


Plaats reactie
Jack Baars

24-02-2016 18:09

Ik heb voor goedkoop (4 tientjes) een amper gebruikt x2 screamer-X01setje op de kop getikt. Alleen zitten overal te veel knoppen op. Op de piepers zelf zit aan de acterkant een aan/uit knop. En dan de bekende V/T/S knoppen. Ook zit er een knop op genaamd function. Nu is deze waarschijnlijk voor anti diefstal. Want als ik met die pieper wegloop van de draadloze receiver dan gaat hij piepen indien function aanstaat.

Dan de draadloze receiver. En paar seconden op de aan/uit knop drukken zorgt voor het aan en uitzetten van de receiver. Echter kun je blijknbaar nog meer met de draadloze receiver maar ik heb geen handleiding. Al druk ik een keer op de aan/uit knop brand er een groen vierkant lampje. Al druk ik nog een keer gaat hij over naar een rood rond lampje. Hiernaast zit weer een wit lampje deze gaat aan wanneer de pieper verbinding maakt of verbreekt met de receiver.

Ik hoop dat iemand me even goed kan uitleggen waarvoor het groene en het rode lampje is. En hoe precies de antidiefstal functie werkt. Want ze beginnen nu soms spontaan de loeien.

Ik heb via google gezocht naar
X2 screamer manual
X2 screamer handleiding
X2 screamer anleitung

In deze drie talen vind ik niets. Ik hoop dus dat jullie mij kunnen helpen. Groeten Jack.
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

24-02-2016 18:32

Heb wel een handleiding gevonden wat handig kan zijn met die X2 piepers.

Afbeelding



Voor de rest kan je het beste raven even een mailtje sturen of even langs gaan en vragen of ze een kopie willen maken.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

24-02-2016 19:40

Korte handleiding

1e keer kort drukken op de function knop = inschakelen nachtverlichting en run en drop led’s.
2e keer kort drukken op de function knop = inschakelen nachtverlichting en run en drop led’s uit.
3e keer kort drukken op de function knop = Uitschakelen nachtverlichting en drop led’s.
4e keer kort drukken op de function knop = Alles weer op de originele instelling.
Functionknop ingedrukt houden tot je een signaal hoort = Inschakelen anti diefstal beveiliging.
Om deze functies weer uit te schakelen herhaal je de handelingen of zet je de beetmelder uit en weer aan
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Jack Baars

24-02-2016 20:06

Remon v Wanrooij schreef:Heb wel een handleiding gevonden wat handig kan zijn met die X2 piepers.

Voor de rest kan je het beste raven even een mailtje sturen of even langs gaan en vragen of ze een kopie willen maken.


Daarom heb ik er ook maar 40 euro voor betaald. het is hetzelfde als bij de nieuwe llabra tweez setjes. Je moet ze zelf nog even aanpassen. (Open maken kitlaag aanbrengen en weer dichtmaken) dan gaat het lang mee en zijn ze waterdicht. De goede degelijke producten zijn nou eenmaal helaas boven mijn budget. Zo vis ik ook met tweedehands okuma powerliners (ook 40 euro betaald voor beiden, opengemaakt een beurtje gegeven en ingevet, en ze lopen weer als nieuw)
En ik heb nog fox micron m en spro the carp piepers. Maar ik wil even experimenteren met een draadloze receiver omdat ik zo stil mogelijk aan de waterkant wil zijn. Ik wil testen of je meer vangt zonder schreeuwende piepers aan de waterkant. Aangezien ik van mening ben dat de karper dit geluid kan waarnemen en herkent.

Ik zal Raven even een mail sturen en hopen dat ze mij zullen helpen.
Jack Baars

24-02-2016 20:08

Remon v Wanrooij schreef:Korte handleiding

1e keer kort drukken op de function knop = inschakelen nachtverlichting en run en drop led’s.
2e keer kort drukken op de function knop = inschakelen nachtverlichting en run en drop led’s uit.
3e keer kort drukken op de function knop = Uitschakelen nachtverlichting en drop led’s.
4e keer kort drukken op de function knop = Alles weer op de originele instelling.
Functionknop ingedrukt houden tot je een signaal hoort = Inschakelen anti diefstal beveiliging.
Om deze functies weer uit te schakelen herhaal je de handelingen of zet je de beetmelder uit en weer aan



Bedankt voor het antwoord ik zal hiermee aan de slag gaan.
Jack Baars

24-02-2016 21:14

***Update***
1e keer kort drukken = nachtverlichting aan (werkt alleen als het donker is) + drop leds aan
2e keer kort drukken = nachtverlichting uit + drop leds uit
3e keer kort drukken = nachtverlichting aan (werkt alleen als het donker is) + drop leds uit
4e keer kort drukken = Alles naar originele staat terugzetten
Functionknop ingedrukt houden = anti diefstal aan. (alleen is dit raar want als je een run krijgt van een karper gaat het alarm dus ook af, je hebt er dus vrij weinig aan)

Nu nog de receiver uitvogelen.

Kwaliteit:
Piepers zelf zien er netjes afgesloten uit.
Bij de receiver zit er zeker een kier tussen. Ik wilde deze openmaken om te kitten helaas krijg ik één schroefje met geen mogelijkheid open. Dit ga ik dus oplossen door de receiver te gebruiken tijdens het vissen met twee boterhamzakjes er overheen.
Dit zet me ook aan het denken om de piepers proberen open te schroeven en deze te voorzien van een extra kitlaag.
Jack Baars

24-02-2016 21:55

***update receiver***
- Aan/uit knop langere tijd indrukken = Aan of uit.
- Eerste keer kort drukken activeert het groene led lampje, dit geeft om de aantal seconden een geluids- + ledmelding met welke piepers hij in verbinding staat.
- Tweede keer kort drukken activeert het rode led lampje, dit heeft verder geen functie dit zorgt er naar mijn mening voor dat je receiver in het donker waarneembaar is.
- Derde keer kort drukken, terug naar de originele staat.
Jack Baars

24-02-2016 21:57

@ moderators
Dit topic kan gesloten worden. Alles is me nu duidelijk.
Mijn excuses dat dit is aangemaakt in de voorstelhoek, ik moet nog even wennen aan het forum. Graag verplaatsten naar de juiste categorie mocht dit mogelijk zijn.
Plaats reactie