Wie weet iets over de Arca Brittish Carp Buster


Plaats reactie
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

05-09-2003 22:18

beste ren

ik zelf heb deze stokken nu voor vast voor het vissen op zwaarder water, zoals de seine.

Dit zijn de 2 en een half ponds hengels

Ik ben er erg tevreden over, ze buigen mooi, en ze kunnen best zwaar ingezet worden, als een vis even niet op gang mag komen etc.

Vissen onder zegmar 15 pond geven geen lekkere visserij op met deze hengels. Zijn ze te zwaar voor, en de vis te licht in haar gevecht.

Zelf heb ik er voornamelijk op de seine zeg mar een dertig vissen mee gevangen, nagenoeg allen tussen de twintig en dertig pond (slechts twee eronder), en heb ik immer geconstateerd dat het eigenlijk best prima stokken zijn. Meer kan ik er niet van zeggen, ik heb geen ervaring met andere hengels, anders dan lichte hengels.

meer hierover valt te lezen onder de topic "welke stokken voor Big Carp"

Dus het enigste advies wat ik je kan geven is: Als deze info te plaatsen is in jouw visserij, dan benne het beste stokken, welke ook nog eens niet te duur waren.

Wat ik echter wel opmerkte was dat de laklaag niet al te best was, maar dat komt mij weer goed uit, want in de regel haal ik die er toch af, om ze met schoolbordenverf matzwart te verven ;o)

Vriendelijke groet
ed
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

07-09-2003 18:02

weet ik niet meer, heb ze nu een jaar of 6 (?).

ik dacht iets van 175 gulden per stuk.

groeten ed
Geert Spiliers
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-10-2003 02:00
Locatie: Oostende

08-10-2003 18:38

heb zo 1 hengel al 4 jaar en ben er echt te vreden over.
gevoelig topdeel en wat stijver achterdeel.
mooie parabolische actie die naarmate druk uitgeoefend wordt tot in de handgreep doorgaat.
ik vis ermee op de vaart (max 30m ver)en als ik naar frankrijk ga , gaat hij ook steeds mee en da stokske heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
ik denk dat ge voor dat geld (70 à 75 euro) een goeie hengel hebt.
Plaats reactie