reparatie fox microns


Plaats reactie
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

05-09-2003 13:56

Hallo,

Pas is door mijn beide lijnen een boot gevaren, die zo'n 30 meter lang door mijn zwaar afgestelde baitrunner gierde.
Alhoewel ik met een ruime nylon voorslag vis, is er toch in mijn beide piepers een 'stuk van de binnenkant 'weggebrandt'/gesneden.
De plek zit aan de achterkant van de piepers en ter hoogte van de rollertjes. Omdat het vrij diep en lang is(zo'n 3mm diep en zo'n 1cm lang en gerafeld, blijft bij het oppakken van mijn hengel mijn lijn steevast haken. Het gaat om fox micron piepers.
Nu ben ik van plan om het glad te schuren en dan op te vullen met iets dat hard wordt en gladgeschuurt kan worden, maar ik weet niet wat voor spul daar geschikt voor is. Byson kit of heeft lijm geen zin? gaat t loslaten na een tijdje?
Wie kan mij helpen? Welk spul wordt keihard en blijft goed zitten tegen een pieper?

MVG,
robert
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-09-2003 16:20

Robert,

Een polyester-reparatiesetje zal voor dit euvel voldoende zijn.
Rafels voorzichtig wegsnijden met een 'breekmesje', vooral niet gaan schuren anders krijg je krassen mede doordat de foxen een wat groffe structuur hebben.
Het spreekt vanzelf dat de vloeistof met de verharder voldoende is en dat je geen matje gebruikt bij zo'n kleine groef.
Wel direct de overtollige 'opvulsel' verwijderen met een doekje met reinigingsmiddel zoals op de verpakking aangegeven!
Eventueel na uitharden aantippen met watervaste oostindische zwarte inkt!
Groet,

John
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

05-09-2003 16:34

Ga ik proberen, ik wil er immers zo snel mogelijk weer mee kunnen vissen...
Bedankt john!
Plaats reactie