Sportex Exclusive float lite 3,95 meter


Plaats reactie
Robert Remijnse
Berichten: 2
Lid geworden op: 13-03-2015 17:08

13-03-2015 17:14

Heeft iemand ervaring met deze hengel ?? Hoe is de afwerking kwaliteit van componenten. Is het een volledig parabolisch buigende hengel ? Kortom wat zijn jullie bevindingen met deze hengel als penhengel. Ik heb weinig ervaring met het moderne sportex.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

14-03-2015 00:00

Ik heb de hengel in Mechelen vast gehad en hij gaat mooi krom. Was niet de hengel waar ik naar op zoek was, dus heb niet echt op de details gelet. Heb zelf wel 4 sportexen in besteld en daarbij kon ik niet zeuren over de afwerking, anders had uk ze niet genomen. Je moet het natuurlijk niet gaan vergelijken met profi handbuilt.
Robert Remijnse
Berichten: 2
Lid geworden op: 13-03-2015 17:08

14-03-2015 10:57

Heb inmiddels de hengel ontvangen en ben blij verrast. De hengel is opgebouwd uit een 3 delige matzwarte blank met een mooie dunne buiten diameter. Hengel is afgewerkt met afstaande 1 poots SIC ogen welke kwalitatief netjes ogen (vermoedelijk Fuji imitatie). Wikkelingen zijn zwart en zien er netjes gelakt uit. De hengel is voorzien van een originele Fuji reelhouder welke zit geintegreerd in het voorste deel van de kurken greep. Je grijpt dus niet met je jatten in een stuk schroefdraad. Hier komen we gelijk ook bij een van de grootste minpunten van deze hengel. De greep van de hengel is zeer kort voor dit type hengel. Ik zou graag zien dat de greep minstens 10 cm langer was. Dit is vermoedelijk gedaan om kosten te besparen. Kurkkwaliteit is naar huidige maatstaven netjes zonder al teveel vulling. De onderzijde van de greep is keurig afwerkt met een afdekplaatje.

Bij belasting laat de blank een prachtige progressieve curve zien, en buigt prachtig rond over de gehele lengte. Ogen zijn op de juiste plaats gemonteerd voor een goede lijngeleiding. De blank heeft een behoorlijke snelheid zonder nerveus over te komen. Top staat na enige beweging snel stil en is mooi gedempt. Hengel heeft ook fijn laag eigen gewicht.

Als ik de hengel zou moeten classificeren zou ik het arbeidsvermogen rond de 1,25 Lbs schatten. Samenvattend zo qua eerste indruk een fijne penlat met een voor een fabriekshengel keurige afwerking met als enige nadeel de erg korte handgreep. In mijn opinie is deze hengel voor deze prijs (Euro 189,00) een van de betere penhengels op de NL markt.
Plaats reactie