Daiwa hengels?!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joeri Sweeck
Berichten: 58
Lid geworden op: 28-01-2015 16:26
Locatie: Hoeselt

29-01-2015 17:22

Ben van plan om mij dit jaar nieuwe stokken aan te schaffen.
Is er hier iemand die ervaring heeft met de stokken van Daiwa?
Ik heb namelijk twee modellen op het oog.
- Daiwa Windcast 12ft 2.75lb of 3.00lbs.
- Daiwa Longbow DF 12ft 2.75lb of 3.00lbs.

Laat jullie gaan zou ik zeggen. Positieve alsook negatieve ervaringen zijn meer dan welkom :wink:
There's only one temple in this world and that's the human body.
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

30-01-2015 00:33

Ik heb een setje oude Daiwa Powermesh PMC2200 (12ft 2lb) van een jaar of vijftien a twintig oud. Zijn handafgebouwd op 'standaard' fabrieksblanks. Heerlijke lichte stokken (qua gewicht en testcurve) met een zeer fijne parabolische actie. Deze hengels worden niet gauw hard als je wat serieus moet trekken aan een vis en zullen altijd wat reserve hebben. Op Engelse fora wordt er vol lof over deze hengels gesproken en ze zijn dan ook niet eenvoudig te krijgen.

Hoe het met de nieuwe stokken precies zit weet ik niet, maar wat ik in de handen heb gehad van Daiwa was een stuk zwaarder en met name meer gericht op top actie ipv parabolische buiging.
Gebruikersavatar
Joeri Sweeck
Berichten: 58
Lid geworden op: 28-01-2015 16:26
Locatie: Hoeselt

30-01-2015 21:56

Michael Lintvelt schreef:Ik heb een setje oude Daiwa Powermesh PMC2200 (12ft 2lb) van een jaar of vijftien a twintig oud. Zijn handafgebouwd op 'standaard' fabrieksblanks. Heerlijke lichte stokken (qua gewicht en testcurve) met een zeer fijne parabolische actie. Deze hengels worden niet gauw hard als je wat serieus moet trekken aan een vis en zullen altijd wat reserve hebben. Op Engelse fora wordt er vol lof over deze hengels gesproken en ze zijn dan ook niet eenvoudig te krijgen.

Hoe het met de nieuwe stokken precies zit weet ik niet, maar wat ik in de handen heb gehad van Daiwa was een stuk zwaarder en met name meer gericht op top actie ipv parabolische buiging.


Bedankt voor de feedback :wink: 8)
There's only one temple in this world and that's the human body.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

31-01-2015 15:58

Toen ik mijn hengels kocht heb ik ook de daiwa's in mijn handen gehad, mooie hengels maar vooral meer top actie zoals al eerder gezegd.

Ik zou eens naar een goede hengelzaak gaan en een paar hengels vasthouden.
In die prijsklasse heb je ook de Fox Horizon en de Sonik SK3XTR en Sonik SK4XTR, ik heb zelf voor de Fox horizon gekozen (ligt en lekker parabolisch) Sonik was een goede 2e.

Sonik kan ook interessant zijn als je 3 hengels nodig hebt>> 3 halen 2 betalen.
Gebruikersavatar
Joeri Sweeck
Berichten: 58
Lid geworden op: 28-01-2015 16:26
Locatie: Hoeselt

01-02-2015 22:14

Arno van Beek schreef:Toen ik mijn hengels kocht heb ik ook de daiwa's in mijn handen gehad, mooie hengels maar vooral meer top actie zoals al eerder gezegd.

Ik zou eens naar een goede hengelzaak gaan en een paar hengels vasthouden.
In die prijsklasse heb je ook de Fox Horizon en de Sonik SK3XTR en Sonik SK4XTR, ik heb zelf voor de Fox horizon gekozen (ligt en lekker parabolisch) Sonik was een goede 2e.

Sonik kan ook interessant zijn als je 3 hengels nodig hebt>> 3 halen 2 betalen.


Bedankt voor je antwoord.
Voor mij persoonlijk mag het wel een beetje meer top actie zijn, maar dat is ieder zijn ding.
De sonik SK3XTR had ik ook al zien passeren op het net en zag er mij ook wel een kanshebber er uit.

Ik zal ze op de eerst komende beurzen wel eens testen en op basis daarvan een besluit nemen, welke het gaat worden.

Mvg.
There's only one temple in this world and that's the human body.
Plaats reactie