Welke 2 persoons karpertent kiezen


Plaats reactie
carlos platteau
Berichten: 94
Lid geworden op: 30-01-2013 12:15

22-11-2014 19:09

Ik ben op zoek naar een goede karpertent: belangrijk hierbij

Geen vochtdruppels tijdens de nacht( heb nu jrc quad 10000 tent en daar loopt het water zo af aan de binnenkant snachts)

Gewicht zo laag mogelijk

Snel op te zetten

Super kwaliteit( wil er lang mee verder kunnen)

Ruime tent( moeten 2 wide boys in)

Graag reactie uit eigen ondervinding
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

23-11-2014 00:42

Tja een uitgebreide recensie kan ik je nog niet geven daar ik over 14 dagen pas een nacht ga pakken ( volgend weekend eerst Carpsquare waarbij ik nog een stretcher moet halen en een slaapzak ), maar ik heb afgelopen week de Ehmann's Hot Spot 2 man bivvy gekocht. Gisteren al wel even opgezet en dat ging redelijk vlot. Moet zeggen dat ik het doek goed stevig aan vind voelen opruimen vond ik wat minder maar dat komt eerder door mezelf. ( heb een bundel gekocht inclusief overwrap iets wat ik in het najaar/winter een vereiste vind )
Heb een x aantal tenten vergeleken, maar over de Ehmann's kom ik nagenoeg geen slechte reviews tegen. Mijn andere keuze was een Trakker maar voor een paar honderd euro meer verwacht ik sowieso geen condens en de reviews van de Trakker betroffen toch een aantal klachten aangaande condens. Ik wil best een review schrijven, echter dan wel na een aantal nachten te hebben doorgebracht in de tent met wisselende weersomstandigheden. Geloof alleen niet dat jij zo lang wil wachten?
carlos platteau
Berichten: 94
Lid geworden op: 30-01-2013 12:15

23-11-2014 11:00

Thx voor het antwoord... Hou me op de hoogte
Gebruikersavatar
Henk Merx
Berichten: 9
Lid geworden op: 20-11-2014 16:42
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

23-11-2014 13:49

Beste Carlos.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat tenten gemaakt van aquatexx,ven-tec of hoe ze het ook noemen met waterdichtheid 10.000 HH onder bepaalde weersomstandigheden wat minder condens vormen maar nooit helemaal droog zijn.

Als je echt een droge tent wilt moet je overwegen een tent te kopen waarin een binnentent in zit verwerkt, de zogenaamde TWIN SKIN,dit is wat anders dan een overwarp.

De nieuwe JRC quad 2G Dome is daar een mooi voorbeeld van,mocht hier meer info over willen stuur me dan een pb
https://www.karperbudgetpoint.nl/ Uw karper en hengelsport shop
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

23-11-2014 14:02

Ik heb nu (nog) een oude Foxeasy dome.
Voordeel van deze tent is vind ik de vast bodem en een ventilatie opening aan de bovenzijde.
Ook is de tent erg ruim en is er geen condens vorming door de goede ventilatie.
Nadeel van deze oude tent is de opzet tijd en het gewicht.

Tegenwoordig is hier ook een nieuwe versie van in 2 varianten:
Classic easy dome,euro of Continental.
Met dezelfde ventilatie mogelijkheid,vast grondzeil maar door vernieuwd systeem snel op te zetten.
Nadeel vind ik de prijs

http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... 5997,d.d2s
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

23-11-2014 15:37

Ehmanns 2 man hotspot heel simpel.. Meer dan zat ruimte en geen natte boel in de tent.

Succes
Oja joh!!!
Plaats reactie