keuze nieuwe molens??


Plaats reactie
peter linders
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-08-2013 20:14

22-04-2014 19:34

Hallo

Ik wil misschien nieuwe molens aanschaffen maar heb hierbij een beetje hulp nodig .
Heb op dit moment molens van Soul(transformer600fd) ben hier ook wel tevreden over.
Mijn hengels zijn ook van Soul(the transformer 2.75lb) ook hierover zeer tevreden.

aangezien ik na 12 jaar niet meer gevist te hebben heb ik alles weer moeten aanschaffen en wilde niet meteen het duurste kopen omdat ik niet weet of ik het nog steeds zo mooi vond als vroeger.
Maar inmiddels ben ik nu aan mijn weer aan mijn tweede jaar bezig en geniet er van.

Nu wil ik dit jaar nog een keer naar de karperhoeve en volgend jaar naar Frankrijk.
Nu is de vraag: haal ik dit met mijn spoel(0.35 +- 160mtr)
nu heb ik zelf al wat rondgekeken en dit lijkt mij wel een topmolen voor het budget wat ik er ongeveer voor over heb. shimano baitrunner xt-a lc grote versie dan ook meteen.
ik heb geen voerboot en wil dit eigenlijk ook niet aanschaffen omdat ik dit een beetje het gevoel van "vissen" vindt wegnemen . misschien huur ik er dan wel 1 voor frankrijk maar dat is volgend jaar .

*Baitrunner geeft mijn voorkeur*

ik had hier graag jullie mening over.

Groeten Peter
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

22-04-2014 19:56

Xt-a longcast zeker doen. Heb ze zelf ook vind ze persoonlijk nog beter dan de oude.
bij normaal gebruik gaan ze heel wat jaren mee.
kwaliteit is zoals je van shimano mag verwachten, heerlijke slip en draait superlekker.
baitrunner is fijn af te stemmen, en zeer grote lijncapaciteit.
heb zelf ook techniums gehad maar de longcast bevalt minstens net zo goed voor een derde vd prijs.
peter linders
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-08-2013 20:14

23-04-2014 16:58

heb ik echt een andere molen nodig voor bv frankrijk of red ik het hiermee.
peter linders
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-08-2013 20:14

24-04-2014 20:10

hallo

vanwege de weinige reacties denk ik dat mijn vraag niet duidelijk is ofzo.
Ik vis normaal op korte afstanden en red het op dit moment prima met deze molens
maar nu wil ik een keer naar frankrijk(groter water) en dan zou ik graag willen weten of
ik het ermee red . alle reacites/suggesties zijn welkom

groeten
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

24-04-2014 20:17

ik heb zelf mijn oog laten vallen op de shimano 6000d echt een prima ding,beetrunner ook.
als je voor iets meer spoel capaciteit wilt kun je ook de 8000d nemen.
de 6000d heb ik al gezien voor 119 euro.

ga eens naar een hengelsport winkel en laat je voorlichten,hoe ook eens diversen molens in je hand en kijk waar je een goed gevoel bij hebt.

gr,

michel
Kansloos gezeik!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

24-04-2014 22:49

Peter,

De reden waarom bijna niemand reageert, is dat er dagelijks vragen over molens voorbijkomen. Dezelfde vragen over het algemeen. Het zijn goede molens heb ik inmiddels overal om me heen gehoord. Inzetbaar in vele situaties, zoniet alle die jij noemt. De meesten nemen de moeite niet om terug te zoeken. Antwoorden blijven daardoor op den duur uit. Je begrip hiervoor.
Maar ik heb geen zin in die vierkante LED box dat TV heet, dus toe maar, hier ga ik weer eens:

Ik ben zelf een liefhebber van Daiwa molens, maar Shimano, dat heb ik ook, en daar mankeert in het algemeen niets aan. Je zult er geen spijt van hebben. Prijs / kwaliteit is goed.
Nu is de vraag: haal ik dit met mijn spoel(0.35 +- 160mtr)
Nee. Neem de Shimano's. Als je moet kiezen tussen je oude molens en de genoemde Shimano's.

Een goede molen is belangrijk om meerdere redenen, voor zware omstandigheden:
* slip
* spoelcapaciteit (Frankrijk: 350 meter of meer van 36/00 mm is zeer handig)
* degelijkheid
en zo kan ik er nog meer noemen. Bedenk zelf wat je eisen zijn.
Let wel: Hoe groter, hoe zwaarder, en mogelijk voor sommigen lastiger te gooien, zeker als je eerst alleen medium molens gewend bent.

Tip 1: kijk eens via de zoekfunctie wat er allemaal aan vragen en tips voorbijkomen over molens.
Tip 2: ook de Shimano 6000D/8000D wordt hier genoemd
Tip 3: kijk ook eens naar de Baitrunner 8000 OC (nog goedkoper dan de Shimano 6000D/8000D)
Tip 4: het loont rond te kijken op Internet qua prijzen(http://www.paddy-hengelsport.nl/ bijvoorbeeld)
Tip 5: Shimano is niet God, Kijk ook eens bij andere merken, en
Tip 6: laat je voorlichten door een echte hengelsportwinkelier, geen dierenspeciaalzaak.

Dit lijkt me voorlopig even genoeg informatie. Boordevol tips. Doe er wat mee, verbreed je inzichten in molens en keer terug met nieuwe, eigen voorstellen, die nog niet genoemd zijn. (Bijna) Alle andere kun je terugvinden via Zoeken of kijk in de map Materiaal (index).

Succes
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

25-04-2014 09:11

peter linders schreef:heb ik echt een andere molen nodig voor bv frankrijk of red ik het hiermee.

Ligt eraan, als je volle spoelen hebt en in frankrijk niet verder uit de kant gaat liggen dan 100 meter, Ja dan red je de afstand. Of de slip e.d. nog goed is weet ik niet.
Koop gewoon Shimano's krijg je geen spijt van. xta LC of 8000D zijn hele fijne molens, goede slip en lijncapaciteit.. Het is natuurlijk ook een stukje persoonlijke smaak.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

25-04-2014 12:58

ik heb na lang wikken en wegen toch maar gekozen voor de shimano 8000d versie.
kwa prijs scheelde het een 10tje maar de spoel capaciteit gaf toch de doorslag.
net besteld en nu w8en....
Kansloos gezeik!
peter linders
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-08-2013 20:14

01-05-2014 18:14

ok bedankt voor de reacties , hier kan ik wel wat mee.
had idd al wat op het forum gezocht maar kon niet echt wijsworden van de "verhalen"
ga een keer in de hengelsportwinkel kijken en praten .

vriendelijk bedankt
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

01-05-2014 18:26

Heb al twaalf jaar de 4500b van Shimano.... ik zeg op naar de volgende twaalf jaar....
Die vernieuwde D uitvoering vind ik ook wel errug mooi by the way
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

02-05-2014 10:06

Michel Mester schreef:ik heb na lang wikken en wegen toch maar gekozen voor de shimano 8000d versie.
kwa prijs scheelde het een 10tje maar de spoel capaciteit gaf toch de doorslag.
net besteld en nu w8en....

Krijg je geen spijt van ;)
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Plaats reactie