Hoi,
Ik ben Vanplan om deze molen te kopen maar de vraag is wat voor kwalitijd is het?
Zit er een goeie slip op?
Hapert die niet enz
Is de baitrunner goed?
Verdere info is natuurlijk altijd wel kom
Gr.brian
Spro super long cast 555 baitrunner
- Jerome berken
Geen idee, maar ik zou het niet kopen.. rond die prijsklasse heb je sowieso meer keuze voor wat beter bekend staande molens... zoals:
http://www.hengelsportvught.nl/molens/s ... t-ra-10000 (standaard versie van Shimano voor een tientje meer dan die spro)
zijn de laatste paar weken enorm veel topics geopend over molens. Lees die eens door..
p.s. TIP, er is ook nog een zoekfunctie op dit forum..
TIP 2: bezuinig niet op molens, spaar even goed door en koop in 1x molens waar je jaren mee kan doen.
http://www.hengelsportvught.nl/molens/s ... t-ra-10000 (standaard versie van Shimano voor een tientje meer dan die spro)
zijn de laatste paar weken enorm veel topics geopend over molens. Lees die eens door..
p.s. TIP, er is ook nog een zoekfunctie op dit forum..
TIP 2: bezuinig niet op molens, spaar even goed door en koop in 1x molens waar je jaren mee kan doen.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
-
ik heb de spro super longcast 460 en een vriend van mij heeft de spro super longcast 555. Het is een grote/breede/stevige molen die er onder de hengels schitterent uit zien. Verder is de baitrunner/vrijloop echt heel goed (beste die ik tot nu toe heb gezien). Er zit een grote slinger aan waardoor je makkelijk je lood van verre afstand kunt binnenhalen. De as en de beugel van de 555 zijn zeer stevig en dik waar je dus volledig op kunt vertrouwen. Hij is best zwaar maar ik neem aan dat je hem niet voor het pennen gaat gebruiken dus voor het statish vissen is het een prima gewicht. Er kan veel lijn op de spoel dus je kunt hem prima voor lange afstanden gebruiken maar er is een minpunt.
De slip is niet altijd even constant.Soms geeft hij even meer lijn en soms weer iets minder maar als je hem niet te strak zet dan moet het wel lukken.
Ik heb de molen al ruim 2 jaar en heb er velen vissen op mogen drillen maar het is me nog nooit gebeurd dat de lijn brak omdat de slip niet altijd even constant is.
totdat deze molen echt gaat stotteren ga ik geen nieuwe molens kopen (ben er dus tevreden over) maar zorda ze niet meer werken als voorheen zal ik ze toch vervangen door anderen. Ik koop dus niet weer precies de zelfde als ik nieuwe nodig zou hebben, omdat ik de slip toch niet helemaal 100% vertrouw.
als je budget rond de 50-60 euro licht is dit een prima molen. maar als je bereid bent iets meer te betalen zou ik dat doen. (alleen om de reden dat de slip soms niet helemaal top is).
van jasper
De slip is niet altijd even constant.Soms geeft hij even meer lijn en soms weer iets minder maar als je hem niet te strak zet dan moet het wel lukken.
Ik heb de molen al ruim 2 jaar en heb er velen vissen op mogen drillen maar het is me nog nooit gebeurd dat de lijn brak omdat de slip niet altijd even constant is.
totdat deze molen echt gaat stotteren ga ik geen nieuwe molens kopen (ben er dus tevreden over) maar zorda ze niet meer werken als voorheen zal ik ze toch vervangen door anderen. Ik koop dus niet weer precies de zelfde als ik nieuwe nodig zou hebben, omdat ik de slip toch niet helemaal 100% vertrouw.
als je budget rond de 50-60 euro licht is dit een prima molen. maar als je bereid bent iets meer te betalen zou ik dat doen. (alleen om de reden dat de slip soms niet helemaal top is).
van jasper
-
jasper den hoed schreef:ik heb de spro super longcast 460 en een vriend van mij heeft de spro super longcast 555. Het is een grote/breede/stevige molen die er onder de hengels schitterent uit zien. Verder is de baitrunner/vrijloop echt heel goed (beste die ik tot nu toe heb gezien). Er zit een grote slinger aan waardoor je makkelijk je lood van verre afstand kunt binnenhalen. De as en de beugel van de 555 zijn zeer stevig en dik waar je dus volledig op kunt vertrouwen. Hij is best zwaar maar ik neem aan dat je hem niet voor het pennen gaat gebruiken dus voor het statish vissen is het een prima gewicht. Er kan veel lijn op de spoel dus je kunt hem prima voor lange afstanden gebruiken maar er is een minpunt.
van jasper
Maar hoelang kan je dan met zo'n molen Alls je d'r zuinig op bent?
-
Ik heb hem nog maar 2 jaartjes maar ik denk dat je der zeker 4 tot 6 jaar mee kan visse todat het een keer mis gaat tijdens een dril/run