Advies welke te kopen


Plaats reactie
wout brands
Berichten: 3
Lid geworden op: 14-04-2014 21:27

16-04-2014 19:58

Heren,

Ik ben recentelijk mij aan het oriënteren op een nieuwe set hengels met molens.
Heleboel mooi materialen gezien wat binnen mijn bestedings budget van 1000 euro past.

Nu is mij oog gevallen op de volgende samengestelde sets:

Rods: Daiwa Infinity MT Carp á 285 euro
Reels: Daiwa Infinity X5000 BR á 353 euro

of

Rods: Shimano Tribal XS1 á 235 euro
Reels:Shimano Baitrunner C14XTR-ALC á 352 euro

Beide samengestelde sets spreken mij aan, maar kan alleen niet kiezen.

Gaarne jullie hulp om een onderbouwde keuze te kunnen maken.

Alvast bedankt voor de hulp.

Wout
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

16-04-2014 21:23

bedankt wout! voor het lekker overzichtelijk houden van dit forum. elke dag opnieuw een topic aanmaken met de zelfde open kut vraag! goed bezig.wat voor antwoorden verwacht je nou? ga godnondejuu naar een hengelsportzaak en koop een hengel die je mooi vind en ga naar de dichtstbijzijnde peppenput brasems sleuren.

:evil:
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

16-04-2014 21:24

op basis van wat heb je ze "samengesteld"? Internet? of ook echt in de winkel in de hand gehad?

Waar wil je ze gebruiken? groot water? kleien putjes? Gooi je alles uit, of vaar je alles uit?
Rivier? slootjes?

Met weinig info valt er weinig advies te geven. Hengels is iets persoonlijks. You like 'em or not.
Evenals lengte, afwerking, waarvoor je het gebruikt etc. Dit soort zaken is hier al zo vaak aan de orde geweest.
Ik moet toch wel even zeggen: die Daiwa hengels voelen goed aan, maar ja dat is persoonlijk.

Molens kunnen we iets over zeggen. Daiwa: werkt goed, zonder problemen, heb ze al enige tijd, zeer tevreden. Werpen gaat goed icm mijn hengels (Harrison blanks/fuji ogen), baitrunner feilloos, slip zeer goed.
Shimano: kan ik niets over zeggen, ik kende de molen niet, dus weer even opzoeken, ben halveerwege een filmpje afgehaakt. Als je een filmpje nodig hebt om de werking uit te leggen....ik word gek van al die nieuwe shimano's, kan het niet meer bijbenen, elk jaar nieuwe. Vis nog steeds met de oude. Ben toch al niet zo'n mak schaap :)
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

16-04-2014 21:28

Was me niet opgevallen, en jawel, een recidivist.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

17-04-2014 12:04

Het is zeker niet de bedoeling om jou van het forum te jagen, maar uit jouw reactie blijkt niet of je
de hengels / molens die je noemt in handen hebt gehad en dat is toch wel een vereiste om een goede keus te kunnen maken zonder later spijt te krijgen.

Daarnaast had je al een topic aangemaakt en waarom ben je daar niet in verder gegaan om het overzichtelijk te houden?
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 35#p930335

Als je de genoemde hengels / molens wel in handen hebt gehad geef dan even aan wat je er van vond en waarom je twijfelt tussen beide. Heb je nog geen hengels in handen gehad ga dan eerst even wat hengelsportzaken bezoeken om wat hengels vast te houden. Met jouw budget heb je een ruime keus...

Zoals iemand anders al opgemerkt heeft blijft een hengel een persoonlijke keus die wij niet voor je kunnen maken.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

17-04-2014 13:29

Ter info: ik bedoelde het niet kwaad, of kwetsend maar is een grappig bedoelde verwijzing naar het herhaaldelijk een topic starten over hetzelfde. Dus niet de negatieve bedoeling.
Plaats reactie