Test review dieptemeters/fishfinders voerboten


Plaats reactie
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

04-03-2014 00:15

Ondanks dat velen ook een persoonlijke ervaring, voorkeur en mening zullen hebben heb ik toch mijn best gedaan om een objectief overzicht te maken voor de geïnteresseerden.
Ik heb geen persoonlijk belang bij welk merk dan ook hetgeen niet weg neemt dat ik wel een plaats inneem in de wereld van deze materie, ik denk dat je anders ook niet tot een dergelijk rapport kunt komen.
Het overzicht is tot stand gekomen uit alle data die ik over de afgelopen jaren heb opgebouwd en heb verkregen uit betrouwbare bronnen.

Ik hoop dat het iets betekend voor jullie en of dat jullie er iets aan hebben.

Wellicht ontstaan er vragen bij lezers, stel ze gerust dan zal ik deze zoveel als mogelijk beantwoorden.

https://www.dropbox.com/s/ytaq2nla7f2y1 ... rs%201.pdf

Het meest handig om het op de juiste grote in te kunnen zien is downloaden en openen met PDF.
Het kan dan op het voor jou juiste formaat getoond worden.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

04-03-2014 12:14

Duidelijk overzicht, mooi dat je dit met ons deelt Ruud, dank je wel.
....................
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

04-03-2014 22:30

Bedankt voor deze duidelijke lijst Ruud. :wink:
MVG Lorenzo
Rogé Verdaasdonk
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-03-2014 01:07

05-03-2014 02:07

Dat is handig. Ben toevallig net op zoek naar een dieptemeter. Bedankt!
Jeffrey Bobbaers
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-02-2005 21:51
Locatie: Bilzen België

08-03-2014 21:17

Hey.

Ben jij toevallig die ruud van rcvoerboten?

Mvg
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

09-03-2014 20:36

Je mag hier geen reclame maken, laten we het erop houden dat ik er wel iets mee te maken heb.
8)
Jeffrey Bobbaers
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-02-2005 21:51
Locatie: Bilzen België

09-03-2014 21:05

Hey,

Ik heb een omgebouwde ffw718 gehad. Het bereik was geweldig goed (400meter en verder). Maar meten tijdens het varen zelf was een ramp. Als de boot stil lag werkte hij dan wel. Op uw overzicht en op uw site was deze aangeschreven als zeer goed.
Zelfs beter als een omgebouwde rf15! Ik ben momenteel in het bezit van een rf15 van fishfun (daar haal ik de 300 meter wel mee en daar zit zelfs geen versterker in) en deze werkt toch echt veel beter. Hoe heeft u die vergelijkende test gedaan?
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

10-03-2014 09:12

Een appel met een peer vergelijken denk ik immers in het rapport wordt een professioneel omgebouwde RF alleen vergeleken met een professioneel omgebouwde FF, en niet met een hobby-matig omgebouwd apparaat.

De waardering in het rapport is gebaseerd op zowel prijs als prestatie, het zijn altijd gemiddelde waarden van meerdere testen en meerdere verschillende apparaten, er staat duidelijk in dat het altijd alleen gaat om de professionele versies van apparaten, persoonlijke ervaringen blijven altijd persoonlijk.
Jeffrey Bobbaers
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-02-2005 21:51
Locatie: Bilzen België

10-03-2014 11:46

Hey,

De ombouw bestaat beide gewoon uit het verlengen van de antenne hoor, niet meer dan dat. Het bereik kan je vergroten door een versterker te gebruiken, dan is hij ook minder vatbaar voor storingen. Maar met beide toestellen werkt dit voortreffelijk. Kwa bereik is de FF wel een stuk sterker, maar daar ging het me niet over.
Ook een niet omgebouwde FF die bewogen word geeft helemaal geen goede meting.
Je spreekt over gemiddelde waarden en meerdere testen, enz... . Ik ben nogal thuis in de materie van onderzoek en wetenschappen. Is het mogelijk de testresultaten en gemeten waarden eens in te kijken?
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

10-03-2014 16:53

Jeffrey als je denkt dat de ombouw van de FF of de RF alleen bestaat uit het verlengen van de antenne dan heb je gelijk voor wat betreft de hobbymatige versie, het internet staat vol met de voorbeelden.
Wij denken daar iets anders over, er zijn van de FF professionele afgeregelde versies verkrijgbaar met dB(A) testrapport welke 500 tot 600 meter halen ZONDER ANTENNE OP DE BOOT EN ZONDER VERSTERKER en met een afwijking van minder dan 10 cm in het meten van de diepte, bij die versies zie je wanneer de sensor aan schakelt en kun je controleren of de accu leeg is, er wordt geen knoopcel voor de voeding gebruikt en de watercontacten worden ook niet gebruikt, de sensor komt ook niet aan de buitenzijde van de boot of in een bakje maar is voor een correcte meting stabiel verwerkt in de romp.
Dit zijn de geteste versies en in mijn beleving wijken ze zeker af van de door jouw bedoelde versie.
Ik heb er jaren geleden na wat vraagstellingen van gebruikers voor gekozen om eens te kijken wat er naast de bekende draadloze Fishfinders mogelijk zou zijn en of er met een budget van 500 euro (want dat kost bijvoorbeeld een goed omgebouwde RF nou eenmaal) nog meer mogelijk zou zijn, mijn rapport geeft mijn visie daarover weer.
Het rapport is niet bedoeld om welk merk dan ook naar beneden te halen of om voor een merk reclame te maken maar alleen om de visser die vaak niet in de materie thuis is wat meer wegwijs te maken in de mogelijkheden.
Dus ik weet niet wat je wil bewijzen, als je het zelf weet en kan, prima, maar probeer mijn verhaal en mijn inzet gewoon te waarderen al is het niet voor jou bedoelt want jij bent zelf technisch, onderzoeker en wetenschapper en kan dus prima met de materie uit de voeten zonder mijn hulp en zonder mijn rapport.
Probeer iemand zijn werk en inzet niet af te zeiken want dat gebeurt al genoeg op deze aarde, het is ook wel eens leuk om te horen, goh wat leuk en interessant dat je dit hebt uitgevogeld, maar nee het is altijd maar zoeken naar iets in iemand zijn tekst waar vooral negatieve kritiek op kan worden gegeven, het zal menselijk zijn..........................
Mijn inzet is puur hobbymatig en ik hoef er niet van te leven maar vindt het leuk om iemand te kunnen helpen met wat hier wordt besproken en geloof het of niet er zijn veel mensen/vissers die het waarderen wat ik doe en als zodanig varen er veel vissers rond met een bootje voorzien van een dieptemeter die hetzelfde of zelfs meer doet voor minder dan de helft van de prijs die jij hebt betaald voor je goed werkende RF.
Het is maar wat je wil horen en waar je in gelooft.
Nogmaals ik wens je veel plezier van de goed werkende RF die in jou bezit is net zoals ik de wel positief belangstellenden veel sterkte wens met het maken van hun keuze als ze een net zo goed werkende dieptemeter willen aanschaffen met een kleiner budget.
Plaats reactie