rf15


Plaats reactie
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

24-02-2014 22:08

Hallo
Iemand ervaring met de omgebouwde humminbird rf15 die te koop wordt aangeboden op marktplaats.nl voor 295euro.
De advertentie wordt aangeboden door Oss uit noord-Brabant.
Alle info welkom.
MVG Lorenzo
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

25-02-2014 16:39

Het verschil in prijs zal er niet zomaar zijn, de originele kost 200 euro meer, dus het zal zijn reden hebben. Waarom zou je overigens een RF15 willen..??
Er zijn zoveel andere dieptemeters vanaf 200 euro die net zo goed of zelfs beter werken, daarnaast is de RF15 van een uitstervend ras, Humminbird stopt dit jaar met de productie van draadloze dieptemeters.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

25-02-2014 18:05

Waarom zou de RF 15 de meest verkochte dieptemeter zijn, zomaar? Nee natuurlijk niet, is gewoon de meeste betrouwbare in die prijsklasse!!!

Het prijsverschil weet ik niet. Iemand die ik persoonlijk ken heeft hem ook daar gehaald en heeft er geen problemen mee!!
....................
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

25-02-2014 19:30

Hallo
Ruud die is niet voor mezelf hoor is voor een bevriend karpervisser en die is nog student en 600 euro kan hij er echt niet aan uitgeven ikzelf heb de eagle cuda 300 en die kost 600 euro.
Gradus bedankt voor je antwoord maar ik wacht toch tot ik nog een paar positieve reacties krijg ,ik kan toch moeilijk iets aanbevelen die niet goed werkt zoals de Q5.
MVG lorenzo
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

25-02-2014 20:57

[quote="gradus scholtens"]Waarom zou de RF 15 de meest verkochte dieptemeter zijn, zomaar? Nee natuurlijk niet, is gewoon de meeste betrouwbare in die prijsklasse!!!

Het prijsverschil weet ik niet. Iemand die ik persoonlijk ken heeft hem ook daar gehaald en heeft er geen problemen mee!![/quote

Vroeger waren er geen of weinig andere dieptemeters dan de RF15 draadloos, daarom is deze het meest verkocht, een paar handige mensen zijn die indertijd om gaan bouwen en verkopen, we leven inmiddels een decennia verder en de tijd heeft niet stil gestaan, de RF15 kan eenvoudig en goedkoper geëvenaard en zelfs voorbij gestreefd worden.
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

25-02-2014 21:11

Als het budget laag is zijn er evengoed prima oplossingen voor deze jongen.
Wat voor bootje heeft hij..??
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

25-02-2014 21:59

Hallo Ruud
Hij heeft een skarp en daar maakt die persoon ook promo mee.
MVG lorenzo
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

26-02-2014 02:24

Lorenzo, de Skarp is 1 van de meer lastige boten, de regeleenheid geeft net als bij de trend micro, de Soul baitsolution en de Baitcruiser series veel elektrische vervuiling af en dat vinden veel dieptemeters niet zo fijn.
Een oplossing kun je vinden in de RF15, echter is dit een dure oplossing en met een vaak beperkt bereik, (uitzonderingen daargelaten n.b. er is veel variatie in het zendvermogen van de RF's).
Het voordeel kan zijn dat het eitje mooi wegvalt in de romp, en als je het risico wil nemen kan de verkoper uit Oss een oplossing zijn.
Een meer zekere oplossing kun je vinden in de FC 90, FC 500 of Condor 260 Bait bijvoorbeeld, in tegenstelling tot wat veel vissers denken zijn dit uitstekende apparaten, worden zeer compleet geleverd, zijn goed verkrijgbaar en gaan gemiddeld veel langer mee dan een omgebouwde RF.
De genoemde fishfinders zijn ook geen omgebouwde artikelen maar zijn fabriek af reeds geschikt voor in of opbouw in een voerboot.
Prijzen zijn vanaf 250 euro.
Ron Berkhof
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-02-2014 11:05

26-02-2014 10:57

Hallo Ruud,

Waar kan ik meer informative vinden over de dieptemeters die jij aanbeveelt?
Dat is misschien wel wat voor op mijn voetboot?

grt

Ron
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

26-02-2014 15:21

Begrijp ik nu dat je zegt dat alle RF 15 dieptemeters al minstens 1 decennia oud zijn?
Of kopen de meeste deze om dat het een soort macht de gewoonte is?
Maar goed, maakt mij niet uit, ik heb een rf 15 op een Skarp toevallig en hij doet het perfect. Hij geeft diepte, temperatuur en bodemstructuur aan. Voor mij meer dan voldoende!!
....................
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

26-02-2014 18:45

Hallo
Ruud het gaat wel over de nieuwe skarp digitale zender set ze maken er toch promo mee storingvrij dat was misschien bij het oud model dat er veel storingen waren.
Wat jij schrijft over onderandere de Q5 ik heb toch al regelmatig gelezen dat de boot toch echt moet stil liggen voor een goede meetig.
Het is nu niet mijn bedoeling om een discussie over de rf 15 te crieeren ik wil gewoon weten of dat toestel dat ik bedoel , wel degelijk zal werken.
MVG Lorenzo
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

27-02-2014 14:25

gradus scholtens schreef:Begrijp ik nu dat je zegt dat alle RF 15 dieptemeters al minstens 1 decennia oud zijn?
Of kopen de meeste deze om dat het een soort macht de gewoonte is?
Maar goed, maakt mij niet uit, ik heb een rf 15 op een Skarp toevallig en hij doet het perfect. Hij geeft diepte, temperatuur en bodemstructuur aan. Voor mij meer dan voldoende!!


gradus scholtens schreef:Begrijp ik nu dat je zegt dat alle RF 15 dieptemeters al minstens 1 decennia oud zijn?
Of kopen de meeste deze om dat het een soort macht de gewoonte is?
Maar goed, maakt mij niet uit, ik heb een rf 15 op een Skarp toevallig en hij doet het perfect. Hij geeft diepte, temperatuur en bodemstructuur aan. Voor mij meer dan voldoende!!


Beste Gradus, ga er vooral van uit dat ik hier op een positieve manier iemand probeer te helpen...............en probeer jullie allen wat te vertellen over de werking van de apparaten en dan liefst geen sprookjes want die hoor ik zelf al genoeg.
Nee......... RF15 dieptemeters zijn niet allemaal 10 jaar oud, het concept bestaat al wel minimaal zo lang en door de tijd heen is daar niets aan veranderd, hetgeen anderen de kans heeft gegeven om ook met een goed werkend systeem op de markt te komen en dan voor minder geld en vooral met een beter bereik.
Ja .............het is inderdaad de macht der gewoonte geworden omdat weinigen iets anders kennen dan de RF15 of bang zijn voor iets nieuws, laat ik voorop stellen dat 80% van de gebruikers van een dieptemeter niet goed weet hoe het apparaat technisch feitelijk werkt laat staan dat ze weten wat ze er van mogen verwachten, en dan gaat het niet over het instellen van het menu.
Denk bijvoorbeeld is aan je eigen antwoord, jouw RF15 geeft bodemstructuur aan en dan klink ik nu misschien wat lullig maar ik denk niet dat jij het verschil van bodemstructuur kan zien met een RF15, en als je dan al denkt dat de bodem bestaat uit modder, zand of gravel dan is wat je ziet ook nog afhankelijk van de ingestelde gevoeligheid, de diepte, de helderheid van het water, de vervuiling van het water, de temperatuur en de soortelijke massa van het water.
Gebruikers vergeten ook dat een omgebouwde dieptemeter in een voerboot 10 maal minder gevoelig is dan de originele versie met een kabeltje, hoe denk je dat dat vertaald wordt op je beeldscherm, in ieder geval niet 10 maal beter.
Iedere sonar in de hier behandelde prijsklasse werkt op een soortgelijke manier, de software van de ontvanger maakt daar wat van, soms een fantastisch beeld met zogenaamd allerlei structuren de andere zet het om in wat zwartere of minder zwart pixels.
Een ander voorbeeld, ga eens varen in een meer wat vol staat met fonteinkruid, bijvoorbeeld ca. 3 planten per vierkante meter en doe de meting op een diepte van 5 meter en vertel me dan maar eens wat je ziet op je beeldscherm, wat je zou willen zien en wat je denkt wat je ziet, juist..........
Nog een ander voorbeeld, vaar eens op een meer met dichte laagstaande planten die in elkaar vergroeid zijn met een overgang naar zand of modder, en vertel me dan maar eens wat je ziet op je beeldscherm, wat je zou willen zien en wat je denkt wat je ziet, juist..........
Ik kan zo nog wel even doorgaan Gradus, geloof me ik denk niet dat er iemand is die meer tijd heeft gestoken in onderzoek in deze materie.
Wat ik begrijp is dat iedereen zijn aankoop positief wil laten gelden naar zichzelf en naar anderen want het klink heel lullig om te zeggen dat je het zelf niet goed hebt gedaan.
Ik ben zo iemand niet, ik heb het jaren geleden fout gedaan en dat was lastig en koste me veel geld maar ik ben er mede door hulp van mijn achtergrond, zakelijke carrière en ervaring mee aan de slag gegaan en probeer ook nu een ander te laten delen in die ervaring.

En ja een goed omgebouwde RF15 werkt prima in een Skarp, en als je het bereik niet heel erg belangrijk vind dan ben ik blij voor je dat het allemaal goed bij jou werkt maar volgens mij schreef ik al eerder dat de RF 15 een keuze kan zijn voor de Skarp.

Groet
Ruud
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

27-02-2014 14:48

lorenzo plancke schreef:Hallo
Ruud het gaat wel over de nieuwe skarp digitale zender set ze maken er toch promo mee storingvrij dat was misschien bij het oud model dat er veel storingen waren.
Wat jij schrijft over onderandere de Q5 ik heb toch al regelmatig gelezen dat de boot toch echt moet stil liggen voor een goede meetig.
Het is nu niet mijn bedoeling om een discussie over de rf 15 te crieeren ik wil gewoon weten of dat toestel dat ik bedoel , wel degelijk zal werken.
MVG Lorenzo


Lorenzo, storingvrij bij de Skarp digitaal gaat alleen over de zender en ontvanger van de boot, die is nu gebasserd op 2,4Ghz techniek, de oude had een 40Mhz zender en ontvanger met een geslepen kristal.
2,4Ghz wordt verkocht als zijnde storingsvrij en 40Mhz zou meer storingsgevoelig zijn, vooral een leuk verkoop praatje, ok 2,4Ghz heeft zijn voordelen en is moderner maar kan net zo goed last van storing krijgen, daarnaast heeft het ook zeker zijn nadelen t.o.v. de oude techniek.
Ga eens vissen naast de macdonalds en gebruik je boot, ga daarna naar binnen en vraag eens hoe het het afgelopen uur is gegaan met de draadloze internet verbinding van hun hotspot.

Dus de oude of nieuwe zender/ontvanger techniek van de boot is niet van invloed op de te plaatsen dieptemeter immers die werken nagenoeg allemaal op 433,92Mhz.
Inderdaad zijn er dieptemeters die niet goed werken in een Skarp maar de storing komt hier als eerder genoemd door de motor regeling, met een mooi woord ESC genaamd en niet door de zender/ontvanger van de boot.
Deze ESC is gemaakt van de meest goedkope elektronica die er bestaat, is zeer slecht ontstoord, voldoet niet aan de EMC norm en van beveiliging tegen doorbranden door wat wier in 1 van je propellers is al helemaal geen sprake, de boot kan ook niet echt langzaam varen en snelheid heeft ie ook zeker niet. De ESC is gewoon prut, sorry voor mijn uitspraak.
Hetgeen betekend niet dat je geen RF15 kan toepassen echter hij zal gewapend moeten zijn tegen deze storingsvorm, die van Fishfun is dat, over de goedkopere versies heb ik mijn twijfels, de dieptemeters waarover ik eerder ook heb gesproken (FC 90, 500 en Bait 260) zijn ook gewapend tegen deze vorm van storingen en zijn als gezegd ook goedkoper en hebben een beter bereik.
Een correcte manier van inbouw, separate voeding en gebruik zijn in alle gevallen essentieel.
Laatst gewijzigd door Ruud Bannink op 27-02-2014 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

27-02-2014 14:57

[quote="Ron Berkhof"]Hallo Ruud,

Waar kan ik meer informative vinden over de dieptemeters die jij aanbeveelt?
Dat is misschien wel wat voor op mijn voetboot?

grt

Ron[/quote

Hoi Ron,

Ik vind het lastig om reclame te maken alhier, mag dat uberhaupt..??
Johan Willemsma
Berichten: 90
Lid geworden op: 18-01-2008 11:12

27-02-2014 15:28

Check eens dit filmpje... er is een uitzending geweest van VisTv waarin Marco Kraal een voerboot demonstreert met een rf15 van Fishfun:

http://youtu.be/XQE-1A0qsPM
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

27-02-2014 16:11

Johan Willemsma schreef:Check eens dit filmpje... er is een uitzending geweest van VisTv waarin Marco Kraal een voerboot demonstreert met een rf15 van Fishfun:

http://youtu.be/XQE-1A0qsPM


Wat suggereer je daarmee Johan..??
Dat een RF goed werkt, het tegendeel is niet besproken hier.
Dat het bereik goed is..?? dat kun je niet aantonen als je op een filmpje naar de overkant van de sloot vaart.
Dat er specifiek iets anders wordt aangegeven dan met een ander merk dieptemeter heb ik ook niet geconstateerd.
Dus waar moet ik op letten in het filmpje..??
Johan Willemsma
Berichten: 90
Lid geworden op: 18-01-2008 11:12

03-03-2014 12:40

Hoi Ruud,

Ja de RF werkt prima, uitstekend zelfs!
Heb um zelf ook, ideaal apparaat!
Erg tevreden mee.

Johan
Plaats reactie