Ervaringen Shimano Floater & Stalker Bag?


Plaats reactie
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

26-02-2014 18:02

Ik heb momenteel een Fox Royale large carryall, maar aangezien ik van het statisch vissen naar het penvissen ben overgeschakeld, vindt ik deze deze tas te groot om mee te nemen. Nu had ik in eerste instantie gedacht om de schoudertas die ik gebruik voor het roofvissen te gebruiken voor het penvissen, maar deze is te klein. Hier passen net twee tackleboxen met kunstaas in en in het voorvak past mijn vergunning, extra stalen onderlijntjes en kunstaasredder en dan houdt het op.

Nu zag ik op internet de Shimano Floater & Stalker Bag en vroeg mij of of iemand er ervaring mee heeft. De prijs is met 30 euro nog acceptabel.

Wat moet er in:
-Kleine tackle box met lood, haken en ander klein materiaal
-Koker met karperpennetjes
-Staafweger
-Aasdoos 1,25 liter voor maden / wormen
-e.t.c.

Wensen:
De tas moet prettig draagbaar zijn.

http://fish.shimano-eu.com/publish/cont ... r_and.html
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-02-2014 22:28

Jeroen,
Ik weet het niet met die tassen zo op internet. Ik vind het net als een hengel: je moet het in je handen gehad hebben.
Ik bekijk een tas naar zijn inzetbaarheid. De tas op je link ziet er aan de buitenkant leuk uit, maar ik zie het zelf altijd liever van binnen. Ik heb altijd een zooi potjes bij me (mais, bonen, boilies in dips, nep-aas in potjes van Berkley), en wat doosjes (kleine pennendoosjes, etc), katapult, weegzak, weegschaal (electronisch). In een winkel kun je tassen met elkaar vergelijken.
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

27-02-2014 08:05

Jeroen,

Ik ben in het bezit van de tas die bedoeld en ik vind het een super tas.
Bij mijn zit het volgende in:
- Fox medium tacklebox
- samson staafweger
- weegnet
- fles water (1ltr)
- Grote fox aasbox
- Nog 2 blikken mais
- Nog een klein boxje met onderdelen

Hiernma blijft er nog voldoende ruimte over.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Ik zou wel goed rondkijken er zit wat prijsverschil in tussen verschillende winkels.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

27-02-2014 09:35

@Frenk,

Je hebt helemaal gelijk en mijn bedoeling is ook niet om hem via internet te bestellen. Ik was enkel benieuwd naar de ervaringen van anderen.

@Bennie,

Dan lijkt het mij een geschikte tas gezien de dingen die jij er allemaal in kwijt kunt.

Mijn winkelier biedt hem aan voor 31,50 euro en volgens mij zitten deze overal rond de 30 euro.
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

27-02-2014 11:05

@jeroen

Tegenwoordig kost de tas rond de € 30,-. Met een beetje zoek werk had ik de mijne voor € 25,-. Toen was de winkelprijs ook bij de meeste winkels iets hoger namelijk € 35,-

Al met al heb ik er het afgelopen jaar veel plezier van gehad. :)

Minpuntje wat me zo te binnenschiet is dat je er geen sap van sweetcorn op moet knoeien dat krijg je er slecht af. :S
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

01-03-2014 11:14

Als dat het enigste minpuntje is..

Ik heb hier 2 rigbins (ø10 cm /13 cm hoog) staan. Passen deze te samen met de Fox medium
tacklebox in de tas? In de rigbins zitten mijn takeltjes voor het snoeken met doodaas.
Ik wil de tas nl. ook voor het doodaasvissen gebruiken.

Nog meer mensen ervaring met deze tas?
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

02-05-2014 13:36

Afbeelding

De floater en stalker bag kan ik alleen voor het penvissen / doodaasvissen gebruiken. Ik vis de laatste tijd ook veel met de method feeder en vaste stok en dan heb ik alle bakjes met aas (boillies, pellets, maden, wormen e.d.) los in de auto liggen. Om dat spul makkelijk mee te kunnen nemen en in de warmere maanden koel te houden stond een koeltas nog op het verlanglijstje.

Aangezien ik al een Super Ultegra Carry All en 2 accessoire tasjes heb heb ik bovenstaande aastas er aan toegevoegd. Het voorvak is groot genoeg om een doosje met klein materiaal (dobbers, haakjes, en loodjes) te kunnen herbergen. Mijn inziens daar door ook prima te gebruiken voor het penvissen. Daarnaast heeft deze tas ook 2 mesh zijvakjes.
Plaats reactie