Van gedeelde foam naar geheel kurk. Hoe? Waar? Hoeveel?


Plaats reactie
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

26-08-2003 22:39

Hallo,

Ik zou mijn hengels (2 Sportex KevCarp 2 lb. en één Sportex KevCarp Float) graag om laten bouwen van een gedeelde foam grip naar een geheel kurken grip met een rvs of aluminum cone....

Waar of wie kan dit en wat zou me dat ong. gaan kosten per hengel????

Mvrgr Guido
Bart Bakker
Berichten: 80
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Leersum

26-08-2003 23:13

Dag Guido,

Mocht je wat info. willen, mail me dan maar even voor details.

Vriendelijke groeten,
Bart Bakker
<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:Bartolino@planet.nl" class=bericht>Bartolino@planet.nl</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

27-08-2003 21:10

Hallo Bartolino,

Had graag wat meer info gehad betreffende hoe dit uit te voeren (moet de reelhouder dan ook verwijderd te worden, denk zelf van wel), kan ik dit eventueel zelf en zo ja, waar kan ik de materialen hiervoor aanschaffen? Kurkringen, lijm? etc.?
Of kan een particulier/hobbiest (jij misschien??) dit voor mij doen?
ALs ik dit door hengelspeciaalzaak laat doen zal dit denk ikveel te kostbaar zijn.

Guido
Arjen Lans

28-08-2003 15:49

Hoi Guido,
Ja je kunt dit zelf als je een beetje handig bent en ja de molenhouder moet er af.

Je plaatselijke hengelsportzaak kan alle benodigheden bestellen. Als je het echt zelf wilt doen zou ik het boek van Thomas lont (penvissen) aanschaffen of in de laatste uitgave van de karper (KSN) kijken. Hierin staan alle benodigheden en alles stap voor stap beschreven.

Teveel moeite? Bel Co Sielhorst maar eens: 0345-516528 of ga bij hem langs in Culemborg (Dahliastraat 29). Co zal je altijd een redelijke prijs maken.

Arjen
Arjen Lans

28-08-2003 15:50

Beter nog: wordt lid van de KSN, dan kun je op de landelijke dag de vorige uitgave kopen
en meteen aan Wietse of vele anderen experts vragen hoe zij hun hengels bouwen.
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

28-08-2003 19:08

Zou best lid willen worden maar wat houd dit exact in?
Het "klinkt" zo schoolachtig met dat studiegroep....
Maar wat betreft de info over Co Sielhorst bedankt. Ik zal een dezer dagen wel eens met hem contact opnemen....

Guido
Bart Bakker
Berichten: 80
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Leersum

29-08-2003 18:12

Beste Guido,

'Schoolachtig'...nee, voor wat betreft 'we gaan weer naar school!" en ja voor wat betreft hetgeen we als KSN willen uitdragen.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Lees de web-site er eens op na, dan word alles wel duidelijk denk ik.
Het adres is:www.karperstudiegroep.nl
Ik wil je best uileggen hoe je zelf kurk kunt aanbrengen i.p.v. gedeeld foam.
Bedenk echter wel dat het startoog ,en evt. een tweede, er ook af moet(en). Deze moeten ook weer gewikkeld en gelakt worden.
Mocht je dit bij één keer laten en het geen vervolg willen geven, zou ik er zelf niet aan beginnen, je hebt nl. teveel materialen nodig om het rendabel te houden en dan heb ik het nog niet eens over het eindresultaat.
Mocht je toch interesse hebben mag je me gerust mailen.
BB
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

29-08-2003 18:22

Hallo Bart,

Met het verwijderen van het startoog bedoel je dat de kurkringen van bovenaf (van dun naar dik) geschoven moeten worden? Wist ik niet.....
Wordt de blank niet erg beschadigd door het verwijderen van dit (deze) o(o)g(en)?
Heb jij hiervoor wel de kennis en materialen in huis?
Noem eens een prijs per hengel en misschien kan jij dit dan voor mij uitvoeren....

Mvrgr Guido
Bart Bakker
Berichten: 80
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Leersum

29-08-2003 18:50

Dag Guido,

Van dun naar dik,klopt.
Voor wat betreft de ogen is het geen probleem zolang ze maar op dezelfde plaats terukomen en anders hangt het van een aantal andere fact. af.
Mat. en kennis, wees gerust dat lukt wel.
Een prijs is niet te noemen i.v.m. gewenste kwaliteit van kurk, soort reelhouder, cone en evt. ringetjes.


Groeten,
BB
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

30-08-2003 08:38

Hallo Bart,

De reeds aanwezige reelhouder kan gewoon teruggeplaatst worden dus die hoef ik niet te vernieuwen.
Kwaliteit kurk moet gewoon goed zijn.....
Cone van aluminium of RVS (kan dit ook van bv. hardhout? Lijkt me wel apart....)
Wat is het doel van de door jouw genoemde "ringetjes"? Is dit gewoon een sierproduct?

Noem eens een richtprijs en weet ik waar ik ong. rekening mee moet houden....

Guido
Plaats reactie