Daiwa Windcast S4500 problemen


Plaats reactie
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

11-02-2014 16:43

Hallo allemaal,

Mijn vraag gaat over de Daiwa windcast S4500.
Ik heb nu 2 jaar 4 van deze molens aangezien ik altijd samen met mijn vriendin vis.
Ik heb eigenlijk nooit last van iets gehad tot op heden.

De slip kon ik altijd heel licht zetten zodat de lijn er moeiteloos uitkomt. Alleen lijkt het nu dat de slip niet meer los genoeg komt als dat hij zou moeten. Zelfs als ik hem echt helemaal los draai.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Het volgende probleem heb ik met maar 1 van de 4 molens. Dat is dat als ik de slinger(hendel waar je aan draait om in te draaien) een stukje draai dan stopt deze niet op de plek waar ik stop met draaien, maar dan komt hij een stukje terug voordat hij stopt. net of er ergens te veel speling zit.
(ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven)

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen, of is mijn enige optie om de molens op te sturen voor reparatie?
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

11-02-2014 20:28

even naar een service center.. :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

12-02-2014 09:31

Verder niemand met een technische achtergrond die enig idee heeft? Want k wil ze namelijk liever niet op sturen omdat k elke week eigenlijk wel ga vissen. Maar als er niemand anders een idee heeft dan zal ik er toch aan moeten geloven.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

14-02-2014 09:31

De slip van zijn een molen is geen rocketsience (en bovendien voor heel veel molens gelijk). Misschien is er viezigheid tussengekomen oid. Even de boel loshalen, goed schoonmaken en ontvetten en opnieuw smeren (vragen bij de hengelsportzaak om het juiste vet) zou je eerst weer op weg moeten helpen.

T andere probleem weet ik niet. Misschien is het toch het meest verstandig om ze wel even te laten 'servicen'. Misschien ook goed voor onderhoud op lange termijn.
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

14-02-2014 10:23

Thnx voor de info Andre,

Ik ga dit weekend alle molens inderdaad maar even uit elkaar halen en opnieuw invetten.(ben benieuwd naar het resultaat) :D
Voor het andere probleem zal ik mijn molen opsturen voor service en eventueel reparatie.

Dank voor de hulp.
Deze topic mag van mij verwijderd worden, om het forum netjes te houden.
Plaats reactie