Nieuwe molens


Plaats reactie
Hugo Gorissen
Berichten: 9
Lid geworden op: 07-09-2006 15:10
Locatie: Beek (L)

18-09-2013 22:56

Nou, ik ben dus de zoveelste die opzoek is voor andere molens, maar ik zie door de visdraad de molens niet meer :D :D

Ik zoek vier molens, waarvan drie er zijn om lekker te vissen en eentje wil ik met zwaardere lijn nemen om te kunnen spotten en zo. Ik heb dan ook de beschikking over vier dezelfde hengels.

Nu ben ik aan het zoeken geslagen op marktplaats, maar nergens kom je dus een setje van vier tegen.

Ik ben opzoek naar een kwaliteit molen, Shimano of Daiwa, in die trend. Baitrunner hoeft voor mij niet zo perse.

Ze zullen worden gebruikt op zowel kleine als grotere wateren maar vanaf volgend jaar ook in Frankrijk.

Wat kan of is eventueel een leuk alternatief, nieuw of gebruikt?

Hopelijk heeft er iemand tips voor me.
Wat is het toch lekker aan de waterkant!!
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

18-09-2013 23:24

2 setjes van 2 kopen... zijn er genoeg te vinden zodat je toch 4 dezelfd hebt. shimano longcast of ultegra's bv.
Hugo Gorissen
Berichten: 9
Lid geworden op: 07-09-2006 15:10
Locatie: Beek (L)

18-09-2013 23:47

Die Daiwa Advanced 5500, zijn die goed voor mijn doel?? Was de derde advertentie.
Wat is het toch lekker aan de waterkant!!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

19-09-2013 09:00

Hamvraag is, wat is het budget? Ik zou gewoon 4 dezelfde molens halen. Als je geen set van 4 kunt vinden kun je idd naar 2 sets van 2 kijken, maar dan is het net even hoe vaak ze op marktplaats e.d. voorbij komen. Met een wat kleinere bigpit is het in ieder geval ook prima spodden en peilen en doen, daar hoef je niet persé een extra grote molen voor ofzo. Lijncapaciteit is meestal meeer dan genoeg. Met een wat beperkter budget kun je ook kijken naar daiwa emblems. De Z5000t, X5000t of S5000t. Deze zijn niet heul modern, maar wel goed en robuust. NIeuwere modellen zijn uiteraard ook goed, maar heel veel andere molens ook :D.

Van de nieuwere molens zijn Daiwa windcast's hele leuke molens, maar again, heul veel andere molens ook, penn affinity, shimano ultegra, noem maar op. Verschillen onderling nauwelijks en je kunt met elk van deze molens prima karpers vangen ;-). zelf ben ik erg benieuwd naar de nieuwe fox f11 molens! alhoewel ik even niet weet wat die gaan kosten.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

20-09-2013 23:44

sja wat wil je met je visserij? ver werpen? meeste halen niet verder als 100 meter... kun je echt ver werpen haal je misschien 140 meter, dan heb je aan de meeste molens met een groter maatje spoel al genoeg... wil je met de boot of voerboot vissen dan is het misschien handig om de grootste maat mogelijk te pakken.. heb in frankrijk keer zo ver moeten vissen ivm wier en vaste stek bij westrijd dat we er zeker 300 meter op moesten roeien voor we stekken vonden... dan ben je blij als je beetje reserve hebt op je spoel...

ik ben zelf van het verre werpen (of voor in het kantje) en heb veel verschillende molens gehad... maar nog nooit zo blij geweest als nu met mijn fox 12000 xt... alhoewel de ultegra 14000 ook een aardige molen was, super ultegra die ik had was een 10000 en dat scheelde gewoon 20 meter werpen ook omdat de lijnopleg minder goed was...

setje penn affinity waren ook heerlijke werpmolens maar die waren niet bestand tegen het zware werk waar ik mijn molens aan bloot stel... ook was de molenbeugel gewoon te fragiel, die hield zijn vorm niet waar ik nog nooit met geen enkele andere molen last van heb gehad..
Hugo Gorissen
Berichten: 9
Lid geworden op: 07-09-2006 15:10
Locatie: Beek (L)

22-09-2013 14:40

Yes, molens in de pocket.

Twee setjes van twee molens kunnen scoren via mp.
Het zijn de Shimano 4500b.

Nu is het wachten tot dat ze binnen zijn en dan ergens een gaatje zien te vinden om ze te gaan proberen.
Wat is het toch lekker aan de waterkant!!
Plaats reactie